- Audi e-tron GT przeszło gruntowną modernizację skupioną na zwiększeniu mocy i poprawieniu wydajności ładowania. Maksymalna moc to teraz imponujące 925 KM
- Rodzina modeli e-tron GT rozrosła się do trzech wariantów: S e-tron GT, RS e-tron GT i RS e-tron GT performance
- Dzięki nowej chemii w ogniwach zasięg e-trona GT zwiększył się do 609 km (WLTP), a ładowanie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje 18 minut
Po tym jak Porsche zaprezentowało odświeżonego Taycana, lifting Audi e-tron GT był tylko kwestią czasu. I proszę – do elektrycznego brata z Zuffenhausen dołącza właśnie zmodernizowane auto z Ingolstadt. W skrócie: po zmianach czterodrzwiowe gran turismo jest mocniejsze, szybsze, wygodniejsze i na krócej zatrzymuje się przy ładowarkach.
Audi e-tron GT dostało nowe oblicze. Teraz ma trzy wersje
Rodzina modeli e-tron GT rozrosła się do trzech wariantów: S e-tron GT, RS e-tron GT i RS e-tron GT performance. Projektanci dostali zadanie wprowadzenia większych różnic stylistycznych pomiędzy nimi, więc S e-tron GT ma nieco bardziej elegancki charakter, a RS-y zgodnie ze swoją naturą budzą większy respekt.
"Eska" otrzymała jednorodny front i "grzeczny" z wyglądu dyfuzor. RS dostał zaś większe wloty powietrza, trójwymiarowy motyw na grillu singleframe i dyfuzor z pionowym światłem przeciwmgłowym przypominający elementy montowane w bolidach wyścigowych. Jest jeszcze jeden bajer, ale dostępny tylko w najwyższej wersji – zupełnie nowy materiał, czyli karbonowy "kamuflaż", z którego mogą być wykonane obudowy lusterek, progi, splitter i dyfuzor.
Do tego materiału nawiązują nowe, antracytowe wstawki dekoracyjne we wnętrzu. W kabinie pojawiły się też przeprojektowane: fotele, kierownica i osłony progów. Co ciekawe, w wirtualnym kokpicie można pobrać nową "skórkę" zegarów inspirowaną analogowymi wskaźnikami z Audi RS2 Avant z 1994 r. W systemie MMI dostępnych jest teraz więcej treści związanych z ładowaniem (np. bieżąca temperatura akumulatora i maksymalna możliwa moc ładowania).
Audi e-tron GT pojedzie szybciej i dalej
Maksymalna moc systemowa zmodernizowanego zespołu napędowego Audi S e-tron GT wynosi 500 kW (679 KM). RS e-tron GT osiąga 630 kW (856 KM), a RS e-tron GT performance generuje 680 kW (925 KM), co czyni go najpotężniejszym samochodem seryjnym, jaki kiedykolwiek zbudowało Audi.
Ingolstadt poszło śladem Zuffenhausen i w wersjach RS dorzuciło funkcję boost zapewniającą przez 10 s dodatkowe 70 kW mocy. Inne gadżety zaczerpnięte z Porsche to inteligentny szklany dach z regulacją przezroczystości i aktywne zawieszenie z funkcją komfortowego wsiadania.
Po modernizacji Audi S e-tron GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a RS e-tron GT w 2,8 sekundy. Z kolei najmocniejsze Audi RS e-tron GT performance na sprint do 100 km/h potrzebuje już tylko 2,5 sekundy. Maksymalna prędkość S e-tron GT wynosi 245 km/h, podczas gdy modele RS rozpędzają się do 250 km/h.
Wszystkie auta mają bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i powiększony układ hamulcowy. Niemcy udoskonalili też akumulator, który ma teraz większą gęstość energii (poj. 97 kWh netto) i potrafi przyjmować prąd z mocą aż 320 kW (!). W optymalnych warunkach ładowanie od 10 do 80 proc. może zatem trwać 18 minut. Według Audi dzięki nowej chemii w ogniwach zasięg e-trona GT zwiększył się do 609 km (WLTP). Firma przyjmuje już zamówienia na wszystkie wersje odświeżonego e-trona GT.