Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat auta sportowe

auta sportowe

Dałem wycisk Lamborghini Temerario. Ta hybryda kręci się aż do 10250 obr./min!
Testy

Dałem wycisk Lamborghini Temerario. Ta hybryda kręci się aż do 10250 obr./min!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Bugatti stworzyło unikat dla... ekscentrycznego koniarza. Oto wyjątkowy Brouillard
Aktualności

Bugatti stworzyło unikat dla... ekscentrycznego koniarza. Oto wyjątkowy Brouillard

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Szef inżynierów Tesli przerwał milczenie: "to będzie ostatni samochód dla kierowców"
Aktualności

Szef inżynierów Tesli przerwał milczenie: "to będzie ostatni samochód dla kierowców"

Druga generacja Tesli Roadster to taka... amerykańska Izera. Huczny powrót tego modelu zapowiedział pokazany w 2017 r. prototyp, ale od tego czasu ani widu, ani słychu. Niektórzy fani marki wpłacili na Roadstera 50000 dol. depozytu i z niecierpliwością wyczekują nowych wieści. Wygląda na to, że los się do nich uśmiechnął.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Pierwszy raz zobaczył taką polską tablicę rejestracyjną. Co to jest?
Prawo

Pierwszy raz zobaczył taką polską tablicę rejestracyjną. Co to jest?

Na polskich drogach można zobaczyć samochody z nietypowymi żółtymi tablicami rejestracyjnymi i czerwonymi numerami. Są one widywane w pobliżu odbywających się imprez motoryzacyjnych. Co to za pojazdy? Z całą pewnością nie są to zabytki. Wyjaśniamy.

Balansowanie na granicy praw fizyki: anatomia bolidu F1. Sezon 2026 będzie przełomowy
Aktualności

Balansowanie na granicy praw fizyki: anatomia bolidu F1. Sezon 2026 będzie przełomowy

Inżynierowie pracujący w zespołach F1 codziennie balansują na granicy praw fizyki. Z ich osiągnięć korzystają nie tylko zawodnicy, ale też miliony kierowców – bolidy F1 to inkubatory przełomowych technologii, które z biegiem czasu trafiają na drogi publiczne. Sezon 2025 jest wyjątkowy, bo zamyka erę maszyn wyposażonych w system MGU-H, który od przyszłego roku będzie zakazany w regulaminie FIA. W 2026 r. bolidy będą testować technologię, która może ocalić auta spalinowe.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ferrari opóźnia wprowadzenie kolejnego modelu elektrycznego. Powód jest oczywisty
Aktualności

Ferrari opóźnia wprowadzenie kolejnego modelu elektrycznego. Powód jest oczywisty

Już w 2026 r. Ferrari zamierzało wprowadzić na rynek swój drugi w pełni elektryczny model. Klienci są jednak na tyle sceptyczni wobec "zeroemisyjnego" napędu, że plany trzeba było szybko zweryfikować. Z informacji, do których dotarł Reuters, wynika, że na drugie elektryczne Ferrari trzeba będzie poczekać co najmniej do 2028 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Toyota zakończyła projekt GR Supra. Dwie specjalne wersje na otarcie łez. Jeździłem obiema — jedna z nich to czysta poezja
Testy

Toyota zakończyła projekt GR Supra. Dwie specjalne wersje na otarcie łez. Jeździłem obiema — jedna z nich to czysta poezja

Toyota GR Supra stała się historią — przynajmniej w obecnym jej kształcie. Japoński producent zakończył projekt sportowego modelu i na otarcie łez przygotował dwie limitowane wersje specjalne: Lightweight EVO oraz jeszcze bardziej purytańską A90 Final Edition. Miałem okazję sprawdzić i jedną i drugą w środowisku, w którym ten model czuje się najlepiej — na torze wyścigowym.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Obejrzałem SUV-a, który udaje, że nim nie jest. Bije z niego sportowy duch Alpine
Aktualności

Obejrzałem SUV-a, który udaje, że nim nie jest. Bije z niego sportowy duch Alpine

Jeśli zawsze zastanawialiście się, jakby wyglądało kultowe Alpine A110, gdyby było SUV-em, to nareszcie macie odpowiedź. Francuzi twierdzą, że Alpine A390 to "sportowy fastback", ale to zabieg w stylu Ferrari, które... wymyśliło dla Purosangue nowy segment (FUV). Widziałem już tego "nie-SUV-a" na żywo i zapewniam was, że aż kipi sportowym duchem marki Alpine.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
De Tomaso P72 przywraca ducha legendy. Oto prawdziwe techniczne arcydzieło
Aktualności

De Tomaso P72 przywraca ducha legendy. Oto prawdziwe techniczne arcydzieło

Pamiętacie markę De Tomaso? Nawet jeżeli nie, to żadna ujma. Wkrótce może zrobić się o niej znowu głośno, a to za sprawą modelu P72. To prawdziwy majstersztyk, w którym liczą się tylko emocje i prawdziwe motoryzacyjne rzemiosło, co potwierdza podwozie z włókna węglowego oraz 5-litrowy silnik V8 o mocy 700 KM. Czy będzie szansa, aby ujrzeć ten supersamochód na ulicy? Raczej minimalna, bo produkcja zostanie ograniczona do 72 egzemplarzy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ford Mustang Dark Horse dał mi się osiodłać. Zaskoczył mnie chyba wszystkim
Testy nowych samochodów

Ford Mustang Dark Horse dał mi się osiodłać. Zaskoczył mnie chyba wszystkim

Otoczony typowymi samochodami Ford Mustang Dark Horse wygląda jak niepasujący element puzzli. Respekt budzi od pierwszego wejrzenia. Wyglądem zdaje się mówić: podejdź za blisko, a dostaniesz bolesnego kopniaka. Ale to pozory, bo zdziczały koń z amerykańskiej prerii w końcu pozwolił się osiodłać. Czy fani niefiltrowanych wrażeń z jazdy nadal mogą marzyć o Mustangu?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dwie wyjątkowe hybrydy Ferrari. 296 Speciale torują drogę do... napędu elektrycznego
Aktualności

Dwie wyjątkowe hybrydy Ferrari. 296 Speciale torują drogę do... napędu elektrycznego

Ferrari zaprezentowało dwa wyjątkowe modele. 296 Speciale oraz jego wersja z otwartym dachem, 296 Speciale A, staną się pomostem pomiędzy napędem czysto spalinowym, a elektrycznym. Źródłem napędu jest układ hybrydowy o mocy 880 KM, dzięki któremu włoskie nowości mogą się nawet poruszać w trybie bezemisyjnym.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Zakaz nie wejdzie w życie. Producenci samochodów mogą odetchnąć
Aktualności

Zakaz nie wejdzie w życie. Producenci samochodów mogą odetchnąć

Włókno węglowe, znane również jako karbon, to materiał, który od lat rewolucjonizuje przemysł motoryzacyjny. Na szczęście Unia Europejska postanowiła nie zakazywać jego użycia. To decyzja, która ma kluczowe znaczenie dla przyszłości supersamochodów, pojazdów elektrycznych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowa Mazda MX-5 nie przejdzie na prąd. Zamiast tego dostanie większego spaliniaka
Aktualności

Nowa Mazda MX-5 nie przejdzie na prąd. Zamiast tego dostanie większego spaliniaka

Kultowa Mazda MX-5 ND ma już 10 lat, więc powoli szykuje się do zejścia ze sceny. Uspokajamy: nie dość, że dostaniemy od Japończyków nową generację tego roadstera, to jeszcze z większym silnikiem spalinowym. Taką informację potwierdził w rozmowie z magazynem "Road & Track", dyrektor techniczny Mazdy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tego się nie spodziewaliście. Unia Europejska chce wprowadzić zakaz włókna węglowego
Aktualności

Tego się nie spodziewaliście. Unia Europejska chce wprowadzić zakaz włókna węglowego

Unia Europejska chce zakazać stosowania włókna węglowego w branży motoryzacyjnej. Takie regulacje miałyby zostać wprowadzone razem z nową dyrektywą ELV (end-of-life vehicle) dotyczącą pojazdów wycofanych z eksploatacji. To zagrożenie nie tylko dla lekkich samochodów sportowych, ale też... ciężkich elektryków.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche
Testy

Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche

Ociekająca luksusem i przytłaczająca gadżetami Denza Z9 GT to nie "Porsche z Temu". Poza atletyczną sylwetką i dużą mocą efektowne kombi z Chin nie ma nic wspólnego z produktami z Zuffenhausen. Bliżej mu do zupełnie innej dzielnicy Stuttgartu, ale to już dla Chińczyków zamknięty temat. Denza znalazła nietypowy sposób, żeby wyróżnić się w zdominowanym przez Niemców segmencie premium – jeśli jeszcze go nie znasz, zapytaj... swoje dziecko.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińczycy powiedzieli "BYD", teraz mówią "Denza". Nowa marka debiutuje w Europie
Aktualności

Chińczycy powiedzieli "BYD", teraz mówią "Denza". Nowa marka debiutuje w Europie

Denza, luksusowa marka Grupy BYD, zadebiutowała na europejskim rynku podczas tegorocznego wydarzenia Milan Design Week. Chińczycy pokazali w Mediolanie dwa spektakularne modele, które jako pierwsze trafią do sprzedaży. Jeden z nich jest wymierzony w Porsche Panamerę, drugi może zagrozić Mercedesowi Klasy V.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Po ten wariant Porsche 911 ustawiają się kolejki. Wiem, na czym polega jego magia
Testy nowych samochodów

Po ten wariant Porsche 911 ustawiają się kolejki. Wiem, na czym polega jego magia

Porsche 911 Carrera S może i nie budzi największego pożądania, ale to właśnie po ten wariant od ponad 20 lat ustawiają się najdłuższe kolejki. Po liftingu Carrera S mocą dorównuje poprzedniemu GTS-owi, a osiągami wślizguje się już do elitarnego grona supersamochodów. Na krętych drogach w Kalifornii sprawdziłem, czy odświeżona Carrera S nie straciła swojej największej zalety.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Wziąłem udział w Audi driving experience na torze Silesia Ring. Emocje od początku do końca
Aktualności

Wziąłem udział w Audi driving experience na torze Silesia Ring. Emocje od początku do końca

Ruszyła wiosenna edycja szkoleń Audi driving experience na torze Silesia Ring. W zależności od umiejętności uczestnicy mogą wziąć udział w programie treningowym Racetrack experience lub Racetrack experience advanced. Ten pierwszy kierowany jest do osób, które dopiero zaczynają zbierać doświadczenie na torze, drugi przeznaczony jest dla tych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności. Po wzięciu udziału w wydarzeniu Audi wiem, że naprawdę warto to zrobić.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Cupra porozumiała się z niemieckim tunerem. Powstaną nowe wersje Leona i Formentora
Aktualności

Cupra porozumiała się z niemieckim tunerem. Powstaną nowe wersje Leona i Formentora

Cupra rozszerzy współpracę z firmą ABT — zespołem wyścigowym i tunerem specjalizującym się w modyfikacjach samochodów Grupy Volkswagen. Pierwsze owoce tej kooperacji zobaczymy w 2026 r., kiedy Leon i Formentor otrzymają specjalne wersje ABT.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem
Wiadomości

Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem

W osobowej motoryzacji nie ma większego dystansu od tego, który dzieli miejskie samochody i superauta. Niemniej Renault kolejny raz pokazuje, że oba mogą się spotkać w jednym miejscu. To Renault 5 Turbo 3E, które nie ma prawie nic wspólnego z elektryczną "piątką", a dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu na tylne koła bez pośredników trafia... 4800 Nm. Na szczęście w kabinie czuwa Emotional Support Device, czyli przyrząd do wsparcia emocjonalnego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
BMW M3 Touring to superkombi, z którym wielu chce się ścigać
Testy nowych samochodów

BMW M3 Touring to superkombi, z którym wielu chce się ścigać

Wcześniej Audi i Mercedes tworzyły sportowe kombi klasy średniej, a BMW skupiało się na wyczynowych sedanach i coupe/cabrio. Tak było do połowy 2022 r., kiedy zadebiutowało M3 Touring generacji G81. To niezwykle dopracowany i uniwersalny wóz, którym wybierzesz się na rodzinną wycieczkę, jak i na tor wyścigowy. Możesz też "bez walki" jeździć nim na co dzień, nawet w zimowych warunkach.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos
Wiadomości

Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos

Najpierw były rekordy w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Teraz przyszedł czas na Amerykę Południową. Po ustanowieniu najlepszych czasów przejazdu na północnej pętli toru Nürburgring oraz na torach Shanghai International Circuit i WeatherTech Raceway Laguna Seca w Kalifornii teraz Taycan Turbo GT z pakietem Weissach pobił rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na torze Interlagos w São Paulo.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.