W komunikacie prasowym pojawiła się również informacja o dacie wyłonienia zwycięzcy konkursu. Ostateczna tura głosowania odbędzie się pod koniec lutego, a wynik zostanie ogłoszony 28 lutego 2022 r.
Międzynarodowy konkurs
Jury COTY składa się z 61 członków, reprezentujących 23 europejskie kraje. Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania mają po sześciu członków. Z pozostałych państw jest ich proporcjonalnie mniej, co wynika z wielkości rynku samochodowego w danym kraju. Proces głosowania został stworzony w celu wyłonienia jednego zwycięzcy. Nie ma podziału na kategorie, segmenty, nie ma też zwycięzców poszczególnych klas.
Oto lista finalistów
Galeria zdjęć
Hiszpańska marka przedstawiła właśnie swój pierwszy w pełni elektryczny model Born. Kompaktowe auto w sprzedaży pojawi się pod koniec 2021, a w topowej wersji zaoferuje zasięg nawet 540 km i moc maksymalną 231 KM.
Ford Mustang Mach-E to zasilany prądem pojazd. SUV jest dostępny w trzech mocach (269, 294 i 351 KM), z dwoma rodzajami napędu (RWD i AWD) oraz dwoma pojemnościami akumulatorów (brutto: 75 i 98 kWh).
Nowy Peugeot 308 został zaprojektowany na zmodyfikowanej modularnej platformie EMP2, która trafi także do kolejnej odsłony Opla Astry. W wersji „francuskiej” oznacza ona większy w porównaniu z dotychczasową generacją modelu o 55 mm rozstaw osi (2675 mm) i przystosowanie do zelektryfikowanych układów napędowych.
Ioniq 5 to pierwszy model nowej submarki Hyundaia, który będzie rywalizować o względy klientów w coraz bardziej zatłoczonym segmencie elektrycznych kompaktów. Został zaprojektowany na dedykowanej platformie E-GMP, stworzonej z myślą o samochodach z napędem elektrycznym, która wkrótce stanie się także podstawą dla całej gamy innych modeli w grupie Hyundai-Kia.
Kia EV6 rozpoczyna nową erę u koreańskiego producenta. Futurystyczny crossover zbudowany jest na koncernowej platformie aut elektrycznych E-GMP, która umożliwia urządzenie przestronnego wnętrza i szybkie ładowanie akumulatora prądem o napięciu 800 V (jak w przypadku Porsche Taycana i Audi e-trona GT). Auto dysponuje funkcją vehicle-to-load, dzięki której energia zgromadzona w akumulatorze może posłużyć do zasilania np. domowych odbiorników prądu lub innego samochodu elektrycznego.
Oto Renault Megane E-Tech. Pod niezwykle zgrabnym, muskularnym nadwoziem kryje się platforma CMF-EV, na której opracowano nowego Nissana Ariya. To zaś oznacza sporo technicznych nowości nie tylko w kwestii napędu, ale i pokładowej elektroniki, o którą zadbano przy współpracy z Google.
Skoda Enyaq iV to więcej niż tylko SUV czy nowy model marki z Mlada Boleslav. To jednocześnie pierwszy w pełni elektryczny pojazd sygnowany logo Skody. To całkowicie ekologiczny i nowoczesny pojazd, który perfekcyjnie wpisuje się w nową zelektryfikowaną rzeczywistość motoryzacyjną.