Czym różni się Enyaq Coupé od klasycznej Skody Enyaq? Tym, co na pierwszy rzut oka wyróżnia nowego elektrycznego flagowca, jest zupełnie inny profil tylnej części nadwozia. Łagodnie opadająca linia słupka C spójnie łączy się z podciętym, wkomponowanym w kształt tylnej klapy spojlerem. Na dodatek w nowej Skodzie, niezależnie od wersji wyposażenia, standardowo otrzymujemy szklany panoramiczny dach. Producent nie ukrywa, że dzięki niemu pasażerowie tylnej kanapy mają więcej miejsca nad głową, ale też chwali się, że w żadnej innej Skodzie nie znajdziemy większej tafli szkła.

Skoda Enyaq Coupe iV RS - wyraziste akcenty stylistyczne

Podczas spotkania z elektrycznym RS-em mieliśmy też szansę dobrze przyjrzeć się podświetlanemu przez 131 LED-ów grillowi "Crystal Face". Jest on niczym wielka kolia na szyi kobiety - bardzo efektowna, ale nie zawsze pasuje. W najmocniejszej odmianie będzie on standardem, ale jeśli komuś bardzo odpowiada ta gra świateł, to może też zamówić świecące użebrowanie do pozostałych wariantów Enyaqa w obu wersjach nadwoziowych. Tym, co zwróciło naszą uwagę, jest jaskrawozielony lakier "Mamba Green", który będzie zarezerwowany tylko dla sportowej wersji RS. Prezentuje się świetnie i podoba nam się, że Czesi nie boją się kolorystycznych eksperymentów

Skoda Enyaq Coupe iV RS w szczegółach

Najbardziej sportowa, elektryczna Skoda mierzy 4 653 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2 765 mm. Pomimo dość pokaźniej wysokości 1 622 mm, rasowo opadająca linia nadwozia pozwala zachować świetny współczynnik aerodynamiczny (cd) na poziomie 0,234. Od strony technicznej Enyaq Coupe iV bazuje na modułowej platformie elektrycznej MEB Grupy Volkswagen.

Najmocniejsza wersja otrzymała baterię o pojemności 82 kWh (77 kWh netto), a napęd na obie osie realizowany przez dwa silniki elektryczne. Moc systemowa to 220 kW (300 KM), co przekłada się na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest podniesiona o 20 km/h względem pozostałych odmian i wynosi 180 km/h.

A jaki zasięg będzie miał pierwszy elektryczny RS? Producent zapowiada, że auto przejedzie aż 545 km wg. standardu WLTP. Poza najmocniejszą wersją, w cenniku znajdą się jeszcze trzy inne możliwości skonfigurowania napędu. Najsłabsza, tylnonapędowa odmiana Enyaq Coupé iV 60 otrzyma baterię o pojemności 62 kWh (58 kWh netto). Będą jeszcze dwa pośrednie warianty, oba z baterią o pojemności 82 kWh i jednym lub dwoma silnikami o mocach 150 KW (204 KM) lub 195 kW (261 KM).

Skoda Enyaq Coupe iV RS - zwiększy popularność modelu

Enyaq w podstawowej wersji nadwoziowej znalazł już prawie 50 tys. nabywców na całym świecie. Klienci polubili czeskiego SUV-a za przestronność kabiny i dojrzałość w prowadzeniu. Czy wariant Coupé okaże się równie dobry? Producent uspokaja, że ich najnowsze dziecko oddaje do dyspozycji pasażerów prawie tak samo pojemne wnętrze, a na dodatek ma wyraźnie lepszy współczynnik oporu powietrza, przez co będzie jeszcze bardziej bezszelestne.

Skoda Enyaq Coupe iV RS - naszym zdaniem

Skoda ugruntowuje swoją pozycję na rynku aut elektrycznych, prezentując drugi model zasilany energią odnawialną. Coupé ma duże szanse powtórzyć sukces klasycznego Enyaqa, o ile księgowi czeskiej firmy nie przesadzą z jego wyceną.