Skoda wystawiła na próbę cierpliwość klientów zainteresowanych najnowszym modelem Czechów. Enyaq Coupé iV został zaprezentowany na początku br., wiosną można było przekonać się po raz pierwszy, jak jeździ czeska nowość, a dopiero niebawem, bo w październiku, rozpocznie sprzedaż auta. Ale warto było czekać. Najnowszy Enyaq Coupé iV z pewnością spełni oczekiwania osób, dla których przestronne wnętrze jest równie ważne, jak dynamiczna sylwetka nadwozia, zrywająca ze stylistyką tradycyjnych SUV-ów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSkoda Enyaq Coupé iV — nowe oprogramowanie, specjalny tryb "Battery Care"
Wraz z wejściem nowego modelu do sprzedaży, co oznacza możliwość składania zamówień na auto, Skoda wprowadza do swoich elektrycznych modeli nowy pakiet oprogramowania ME3. Nowy soft ma optymalizować zasięg pojazdów oraz skracać czas ich ładowania, co przekłada się na większy komfort użytkowania elektrycznej Skody. Co ważne, będą mogli z niego skorzystać również użytkownicy już sprzedanych Enyaqów iV.
Jedną z nowości wprowadzanych wraz z oprogramowaniem ME3 będzie specjalny tryb "Battery Care". Ten nie tylko zwiększa maksymalną moc ładowania, ale też uaktualnia szatę graficzną systemu infotainment oraz cyfrowego kokpitu i dodatkowo rozszerza usługi mobilne Skoda Connect.
Skoda Enyaq Coupé iV — w Polsce tylko z baterią 82 kWh, ale także w wersji RS
Na polskim rynku Czesi będą oferowali tylko Enyaqi Coupé iV z baterią o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Do wyboru będą dwie wersje, tj. 80 i 80x. Ta pierwsza zapewnia moc 150 kW i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,7 s. Druga ma napęd na cztery koła, moc 195 kW i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,0 s. Obie odmiany mają ograniczoną do 160 km/h prędkość maksymalną.
Zwieńczeniem serii Enyaq Coupé iV będzie wersja RS. Ta również wyposażona jest w napęd 4x4 i baterię o pojemności 82 kWh, ale wyróżnia się mocą 220 kW i jeszcze lepszym przyspieszeniem. Po ruszeniu prędkość 100 km/h osiągniemy po 6,5 sekundach. Co więcej, RS jako jedyny Enyaq Coupé iV rozpędza się do 180 km/h.
Skoda Enyaq Coupé iV — nowa wyłącznie stylistyka
Jeżeli ktoś jeździł już Enyaqiem iV, nie odczuje większej różnicy po przesiadce do najnowszego Enyaqa Coupé iV. I trudno się dziwić, bo zmiany objęły praktycznie tylko tylną część auta. Czesi podkreślają, że mimo opadającego dachu pasażerowie jadący z tyłu nie będą narzekali na ilość miejsca nad głową, co potwierdza rzeczywistość. Trudno także dostrzec w praktyce mniejszą o 15 litrów pojemność bagażnika.
A co pozostało? Wszystko to, co dobre. Mamy komfortowe zawieszenie, bardzo wygodne fotele, niesamowitą ciszę podczas jazdy i szereg rozwiązań, które pomagają nam wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie przejechać z punktu A do B. Wielu użytkowników doceni również dużą ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie, a także unowocześniony wyświetlacz head-up, który teraz prezentuje więcej informacji. Trzeba jednak poczekać do chwili rozpoczęcia sprzedaży, aby przekonać się, czy najnowszy Enyaq Coupé iV będzie kusił ceną równie mocno, jak swoją dynamiczną stylistyką.