- Nowa, bardziej konserwatywnie stylizowana wersja Skody Enyaq RS iV, z większym bagażnikiem oraz zasięgiem
- Skoda Enyaq RS iV ma dwa silniki elektryczne rozwijające wspólnie 299 KM. Zasięg: do 516 km
- Samochód lada chwila trafi na polski rynek
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Role się odwróciły. Skoda Enyaq iV debiutowała w 2020 r., jej wersję Coupe poznaliśmy półtora roku później, pod koniec stycznia 2022 r. Z topowymi odmianami RS jest za to na odwrót: najpierw pojawiło się Coupe RS iV, a dziewięć miesięcy potem, czyli właśnie teraz, RS w podstawowej odmianie nadwoziowej. Jak bardzo się różnią?
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSkoda Enyaq RS iV: niższa od Coupe i z większym bagażnikiem
Skoda Enyaq RS iV jest równie długa i szeroka jak wersja Coupe: mierzy odpowiednio 465,3 oraz 187,9 cm. Paradoksalnie z tej dwójki to Coupe jest wyższe, ale jedynie o dwa milimetry (160,5 vs 160,7 cm). Coupe ma za to bardziej aerodynamiczne nadwozie. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,248, zaś w nowszej wersji — 0,265.
Coupe przegrywa za to pojemnością bagażnika. Wynosi ona bowiem od 570 do 1610 l. Tylna szyba nowej, bardziej stonowanej stylistycznie wersji biegnie pod większym kątem, dlatego większy jest też bagażnik (585-1710 l).
Skoda Enyaq RS iV: jak ją poznać?
Wersję RS iV wyróżniają czarne błyszczące elementy nadwozia, jak np. obramowanie grilla, listwy przedniego zderzaka, obudowy bocznych lusterek, dyfuzor i wielki napis "Skoda" na pokrywie bagażnika. Samochód jest ponadto dostępny z jasnozielonym lakierem Mamba Green (na zdjęciach), zarezerwowanym dla Enyaqów RS.
Uwagę przyciąga też Kryształowa Twarz (Crystal Face), czyli listwy grilla podświetlone 131 LED-ami. Obręcze kół mogą być 20- lub 21-calowe.
Wewnątrz wersję RS wyróżniają np.:
- sportowe fotele;
- kontrastowe przeszycia siedzeń i kierownicy: limonkowe lub szare;
- elementy o fakturze karbonu w desce rozdzielczej i panelach drzwi;
- emblematy RS.
Enyaq RS iV ma też największy ekran w historii Skody: 13-calowy wyświetlacz zajmuje centralną część deski rozdzielczej. Zestaw wskaźników ma za to 5,3 cale przekątnej. Wyświetlacz head-up jest opcją.
Skoda Enyaq RS iV: najmocniejsza Skoda
Nowy model dzieli, wraz z wersją Coupe, tytuł najmocniejszej Skody w gamie. Jego dwa silniki elektryczne rozwijają 299 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 460 Nm. Napęd płynie na cztery koła. Obie wersje są jednakowo dynamiczne: przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje im 6,5 s.
Akumulator trakcyjny o pojemności 82 kWh daje maksymalnie 516 km zasięgu. To o 12 km więcej niż w wersji Coupe.
Skodę Enyaq RS iV wyposażono w sportowe zawieszenie, z przodu obniżone o półtora centymetra, z tyłu o centymetr.
Skoda Enyaq RS iV będzie wytwarzana w czeskim Mlada Boleslav, gdzie wkrótce ma powstać 100-tysięczny egzemplarz Enyaqa iV. W Polsce oba RS-y iV, zarówno w wersji klasycznej, jak i Coupe, zadebiutują pod koniec października 2022 r.
- Przeczytaj także: Skodą Kodiaq RS prosto na wybrzeże