Auto Świat EV Wiadomości Skoda stworzyła potwora. Odchudziła elektryka o 316 kg. No i ten spojler!

Skoda stworzyła potwora. Odchudziła elektryka o 316 kg. No i ten spojler!

Skoda Motorsport zaprezentowała zapowiadanego Enyaqa RS w wydaniu Race. Elektryczny SUV przystosowany do wyścigów ledwo przypomina pierwowzór. Inżynierowie zaczęli od gołego nadwozia i wykorzystali najnowsze technologie do budowy samochodu.

Skoda Enyaq RS Race
Zobacz galerię (17)
Skoda
Skoda Enyaq RS Race
  • Uwagę najbardziej zwraca wielki tylny spojler, ale całe auto wygląda rasowo
  • W pojeździe wykorzystano biokompozyty, które mają podobne właściwości jak włókno węglowe
  • Ostatecznie Skoda Enyaq zrzuciła aż 316 kg, ale nie podano jak to wpłynęło na osiągi

Skoda Enyaq RS Race wygląda naprawdę rasowo. Otrzymała nie tylko nowe zderzaki czy szersze błotniki. Zawieszenie obniżono aż o 70 mm, a przednią i tylną oś poszerzono odpowiednio o 72 i 116 mm. Dzięki temu sylwetka samochodu stała się przysadzista, a jego prowadzenie stabilniejsze podczas torowej jazdy.

W oczy najbardziej rzuca się jednak wielkie tylne skrzydło zapewniające dużą siłę docisku. Nie zabrakło też wlotu powietrza NACA na dachu optymalizującego przepływ powietrza wokół pojazdu.

Skoda Enyaq RS Race
Skoda Enyaq RS RaceSkoda

Skoda Enyaq RS Race — wyczynowo i ekologicznie

Wnętrze pojazdu, inspirowane Fabią RS Rally2, pozbawiono zbędnych elementów. Zyskało za to klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele i wyścigową kierownicę. Pojawił się też obowiązkowy hydrauliczny hamulec ręczny.

Ponadto inżynierowie Škoda Motorsport, we współpracy z firmą Bcomp, zastosowali w wyczynowym Enyaqu zrównoważone materiały, takie jak włókna lniane. Biokompozyty mają podobne właściwości jak włókno węglowe, ale są bardziej ekologiczne. Zainstalowano je w nadwoziu oraz w środku, np. w panelach drzwi i desce rozdzielczej. Ostatecznie auto zrzuciło aż 316 kg, co oznacza, że masa Enyaqa RS Race spadła znacznie poniżej dwóch ton.

Auto przetestował kierowca rajdowy Oliver Solberg.

Skoda Enyaq RS Race promuje elektryki

Nic nie zmieniono, jeśli chodzi o napęd. Seryjna Skoda Enyaq RS ma dwa silniki elektryczne, które generują 340 KM mocy. Auto przyspiesza do 100 km na godz. w 5,5 s. Nie poinformowano, jak poprawiły się osiągi w modelu specjalnym.

Usprawnienia techniczne objęły za to hamulce z karbonowo-ceramicznymi tarczami oraz specjalne zawieszenie pozwalające regulować sztywność sprężyn i amortyzatorów.

Skoda Enyaq RS Race nie trafi do produkcji. Ma stanowić pokaz możliwości i być inspiracją przy opracowaniu przyszłych modeli.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków