Auto Świat EV Testy Volvo XC40 P6 Recharge FWD – Z oszczędnym napędem – Test

Volvo XC40 P6 Recharge FWD – Z oszczędnym napędem – Test

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Elektryczny napęd i niewielkie gabaryty mogą sugerować, że Volvo XC40 to świetna propozycja auta miejskiego skierowana do singli. Tymczasem w naszym teście okazało się, że najmniejszy SUV Volvo zasilany prądem ma praktyczne nadwozie i oferuje całkiem niezły zasięg. Sprawdzamy, czy warto kupić elektryczne Volvo XC40 P6 Recharge. A może elektryczne Volvo okazało się idealnym autem na długie trasy? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie w naszym teście Volvo XC40 P6 Recharge.

Volvo XC40 Recharge FWD 2022 1. generacja
Zobacz galerię (16)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volvo XC40 Recharge FWD 2022 1. generacja
  • P6 Recharge FWD to druga po P8 Recharge AWD elektryczna odmiana XC40
  • Testowe XC40 P6 w mieście było wyjątkowo oszczędnę – zużycie od 13 do 18 kWh
  • Maksymalna moc ładowania DC to 150 kW. Czas ładowania baterii wynosi 28 min

W 2021 roku polskim bestsellerem Volvo było XC60, którego sprzedano 4209 sztuk. Tym samym model ten był nad Wisłą najczęściej kupowanym autem klasy premium. Drugim chętnie kupowanym modelem Volvo było XC40, dlatego na rynku wtórnym łatwo o używane Volvo XC40 z polskiego salonu. Ten kompaktowy SUV szwedzkiego producenta zadebiutował w 2017 roku w wersji spalinowej, dwa lata później – jako hybryda plug-in, a jesienią 2021 roku także jako elektryk. Początkowo bezemisyjna odmiana Volvo XC40 występowała wyłącznie w bardzo mocnej wersji AWD (408 KM), ale na początku 2022 paletę modeli EV poszerzyła testowana przez nas 231-konna przednionapędowa odmiana. Trend wzrostowy sprzedaży, który odnotowały w ubiegłym roku wersje Recharge (hybrydy i elektryki) tego modelu, ma szansę się utrzymać, gdyż elektryczna odmiana Volvo XC40 P6 Recharge jest o 31 000 zł tańsza od mocniejszej P8.

Przeczytaj też:

Elektryczne Volvo XC40 Recharge – mało przycisków w kabinie

Mimo niewielkich wymiarów Volvo XC40 zaskakuje przestronnością kabiny. Zwłaszcza z tyłu, gdyż nawet wysokim pasażerom nie zabraknie tam miejsca na wysokości kolan i nad głową - sprawdź, wymiary, długość i dane techniczne Volvo XC40. Nie każdemu spodoba się typowy dla marki skandynawski styl, który charakteryzuje się skromną elegancją. W elektrycznym Volvo XC40 liczbę przycisków ograniczono do minimum, nawet w wersji elektrycznej zrezygnowano z przycisku włączającego zapłon. Po zajęciu miejsca za kierownicą wystarczy nacisnąć hamulec i przesunąć dźwignię w pozycję "D" (dżojstik nie wymaga dwukrotnego kliknięcia, jak to miało miejsce w innych modelach Volvo). Z kolei po zakończeniu jazdy wciskamy znajdujący się obok dźwigni przycisk "P" i możemy opuścić auto.

Przeczytaj również: Austral kontra XC40. Czy SUV z Francji pokona Volvo?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski