Auto Świat EV Testy Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

Renault Megane E-Tech EV60
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Renault Megane E-Tech EV60
  • Elektryczny Megane jest aż o 16 cm krótszy od spalinowego poprzednika – z tyłu mógłby oferować nieco więcej miejsca
  • W teście sprawdziliśmy, czy faktycznie da się osiągnąć deklarowane przez producenta 450 km zasięgu
  • Megane bardzo pozytywnie zaskakuje prowadzeniem. Jeździe towarzyszy, spotykane dotąd raczej tylko w sportowych modelach Renault, poczucie zwartości

Do naszej minifloty aut długodystansowych dołączył kolejny elektryk – Renault Megane E-TECH EV60. Najnowsza generacja kompaktu powstała na platformie CMF-EV, którą będą wykorzystywać także bateryjne modele Nissana i Mitsubishi – to techniczny przełom we francusko-japońskim aliansie. Pod maską nowego francuskiego hatchbacka już nie zobaczymy silnika spalinowego. Oferowana od 2015 r. czwarta generacja będzie jeszcze dostępna równolegle z najnowszą elektryczną odsłoną, ale jej produkcja ma być stopniowo wygaszana.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:RenaultRenault Megane