Auto Świat Testy Hyundai Ioniq - hybrydowy rywal Priusa

Producenci samochodów długo nie ufali hybrydowej technice – zbyt skomplikowana, auto jest za ciężkie i zbyt drogie. Jedynie Toyota zdecydowała się na ten rodzaj napędu i w 1997 roku zaprezentowała pierwszy seryjny model – Priusa. Obecnie, po 19 latach, możemy bez żadnego ryzyka stwierdzić, że ma to sens. A skoro tak, to i inni producenci podążają w tym kierunku. Jednym z nich jest Hyundai, który od tego roku wprowadza do sprzedaży hybrydowego Ioniqa. To jeszcze nie wszystko, bo w planach jest również wersja w pełni elektryczna, a w połowie 2017 roku do sprzedaży ma trafić hybryda typu plug-in.

Hyundai Ioniq - dla spokojnych kierowców

Nadwozie Ioniqa to kompaktowy liftback, którym wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby, aczkolwiek z tyłu przydałoby się nieco więcej przestrzeni nad głowami. Kierowcę ucieszy z pewnością kokpit z czytelnymi wskaźnikami oraz intuicyjnie rozmieszczonymi przełącznikami.

Hyundai Ioniq Hybrid
Hyundai Ioniq HybridAuto Bild

Silniki wykorzystane do napędu Ioniqa mają łączną moc 141 KM. To wystarczy do uzyskania zadowalającego przyspieszenia: w 10,8 s do „setki”. Jednak na większe uznanie zasługuje średnie spalanie wynoszce według producenta 3,4 l/100 km.

Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia. Biegi włącza bez szarpnięć, ale robi to niezbyt szybko, i to nawet, gdy korzysta się ze sportowego trybu.

Zawieszenie jest nastawione przede wszystkim na zapewnienie wysokiego komfortu jazdy. Dzięki temu podczas pokonywania nierówności pasażerowie nie odczuwają nadmiernych wstrząsów. Układ kierowniczy nie pracuje wprawdzie bezpośrednio, ale to nie do końca przeszkadza, bo taki sposób działania pasuje do nastawów zawieszenia i charakteru pojazdu.

Hyundai Ioniq - to nam się podoba

Wysoki komfort resorowania, zadowalająca dynamika przy niskim spalaniu, delikatna zmiana biegów, łatwa obsługa urządzeń pokładowych.

Hyundai Ioniq - to nam się nie podoba

Przydałoby się więcej miejsca nad głowami z tyłu, skrzynia biegów nieco za wolno pracuje, układ kierowniczy nie działa w pełni precyzyjnie.

Hyundai Ioniq - naszym zdaniem

Udana hybryda. Hyundai rozpoczyna przygodę z hybrydą od dopracowanego modelu. Jeżeli cena będzie dobra, Toyota zyska naprawdę poważnego rywala.

Hyundai Ioniq - dane techniczne

Silnikbenzynowy R4
Pojemność1580 cm3
Moc105 KM/5700 obr./min.
Moment obr.147 Nm/4000 obr./min.
Moc silnika elektrycznego43 KM
Moc układu141 KM
Maks. moment obr. układu265 Nm
Skrzynia biegówautomatyczna, 6 biegów
Napędna przednie koła
Długość/szerokość/wysokość4470/1820/1450 mm
Bagażnik443-1505 l
Masa własna1445 kg
Prędkość maksymalna185 km/h
0-100 km/h10,8 s
Zużycie paliwa3,4 l/100 km
Cenaod 23 900 euro (w Niemczech)

.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków