Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Pierwsza jazda

Pierwsza jazda

Przeprawiałem się autem przez zatokę. "Nie zatrzymujcie się!"

Przeprawiałem się autem przez zatokę. "Nie zatrzymujcie się!"

Jeździłem samochodem, którego koncepcja zrodziła się w... londyńskim pubie. W 2017 r. "ojciec" Ineosa Grenadiera wypisał swoje trzy założenia na podstawce pod piwo, a dziś firma ma już w planach wdrożenie trzech kolejnych modeli. Wymagająca ekspedycja po Szkocji i Anglii pozwoliła mi sprawdzić, czy terenowy wygląd Ineosa nie obiecuje za dużo.

Alpine A110 R to francuski przepis na auto torowe. Jeździłem "Porsche killerem"

Alpine A110 R to francuski przepis na auto torowe. Jeździłem "Porsche killerem"

Francuzi już nie raz udowodnili, że potrafią robić sportowe samochody na najwyższym poziomie. Po premierze nowej generacji Alpine zrobili to po raz kolejny, a dziś, gdy pojawiła się najbardziej wyczynowa wersja A110, wiem, że Renault zna się na rzeczy. Pojawiły się nawet głosy, że to auto może być świetną alternatywą dla Porsche.

Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron

Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron

Nowe Audi Q8 e-tron to coś więcej niż inna nazwa i drobne zmiany wizualne w postaci podświetlanej atrapy. Inżynierowie z Ingolstadt najwięcej pracy włożyli w to, co skrywa się pod dobrze nam już znaną karoserią elektrycznego SUV-a. Sprawdziłem, czy w zimowych warunkach można to docenić za kierownicą 408-konnej wersji Q8 55 e-tron.

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?

Skoda Enyaq RS iV nie miała łatwej drogi. Na oficjalne dołączenie najmocniejszej wersji w game elektrycznego SUV-a z Czech musieliśmy czekać prawie dwa lata! Czy było warto? A może już Skoda Enyaq Sportline iV zapewnia to samo, tylko za nieco niższą cenę? Sprawdziłem to na asfaltowych i szutrowych "nitkach" w Hiszpanii.

Wiemy, jak jeździ Toyota GR Corolla. Circuit Edition pożera zakręty niczym drapieżca

Wiemy, jak jeździ Toyota GR Corolla. Circuit Edition pożera zakręty niczym drapieżca

Toyota zrobiła już to z Yarisem. Teraz napompowała jego większą siostrę. Zabraliśmy ją na przejażdżkę, żeby przekonać się, co naprawdę potrafi i jak trzycylindrowy silnik radzi sobie z napędzaniem japońskiego auta sportowego. Wersja GR Circuit Edition zamienia poczciwą Toyotę Corollę w drapieżnika czyhającego na zakręty.

Alfa Romeo Tonale dostała to, czego jej brakowało. Przetestowałem 280-konną hybrydę

Alfa Romeo Tonale dostała to, czego jej brakowało. Przetestowałem 280-konną hybrydę

Na papierze Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 to najbardziej sportowa, a zarazem najoszczędniejsza wersja kompaktowego SUV-a z Turynu. Jak wypada w praktyce 280-konne Tonale z napędem 4x4? Sprawdziłem to nie tylko na krętych włoskich uliczkach, ale też słynnym torze testowym koncernu Stellantis w miejscowości Balocco. Werdykt? Sportowcy mogą przybić piątkę ekologom!

Sprawdziłem, czy nowy Mercedes GLC ma zadatki na bestseller. Zaskoczył mnie w lesie

Sprawdziłem, czy nowy Mercedes GLC ma zadatki na bestseller. Zaskoczył mnie w lesie

Do tego samochodu niemieccy inżynierowie musieli podejść z wyjątkową ostrożnością – Mercedes GLC to od dwóch lat najchętniej wybierany model marki. Czy nowa odsłona "auta do wszystkiego" udźwignie sukces poprzednika i zachowa berło? Sprawdziłem, czy ma na to szansę, pokonując w GLC hiszpańskie drogi i bezdroża.

Przewieźli mnie nową Hondą Civic Type R po torze. Wciąż "nie wiem", ile ma koni

Przewieźli mnie nową Hondą Civic Type R po torze. Wciąż "nie wiem", ile ma koni

Nowa Honda Civic Type R to hot hatch owiany wielką tajemnicą. Wiem już, jak wygląda i jak jeździ, ale Japończycy nadal nie chcą puścić pary z ust w kwestii danych technicznych czy cennika. Samochód zagadka? Bez wątpienia! Po przejażdżce na torze Tazio Nuvolari we Włoszech jestem jednak pewien, że warto uzbroić się w cierpliwość.

Jeździliśmy Volkswagenem Taigo, pierwszym SUV-em coupé marki w Europie

Jeździliśmy Volkswagenem Taigo, pierwszym SUV-em coupé marki w Europie

Volkswagen przeciera szlaki w klasie małych SUV-ów i jako pierwszy przedstawia model z modnym nadwoziem typu coupé. Taigo jednak nie tylko cieszy oczy, oferuje również funkcjonalność, z której Niemcy znani są od lat.

Porsche 911 Carrera 4 GTS – szczytowa forma

Porsche 911 Carrera 4 GTS – szczytowa forma

Poszukiwania idealnej "911-tki" dobiegły końca, bo oto znaleźliśmy Porsche 911 GTS. Wyraźnie ostrzejsze niż Carrera i dużo lżejsze niż Turbo, nie pozostawia prawie nic do życzenia, a za kierownicą wyciska łzy radości.

Z wizytą u Bovensiepenów. Widzieliśmy, jak powstają samochody BMW Alpina

Z wizytą u Bovensiepenów. Widzieliśmy, jak powstają samochody BMW Alpina

Piekielnie szybkie, ale nie bandyckie – tak w skrócie można byłoby opisać samochody marki BMW Alpina. Marki, bo to nie jakiś tam podrzędny niemiecki warsztat tuningowy, tylko najprawdziwsza manufaktura, która nadaje autom swój własny numer VIN. A to wszystko z błogosławieństwem BMW. Na czym polega magia Buchloe?

Dacia Duster po liftingu – hybrydy nie ma i nie będzie

Dacia Duster po liftingu – hybrydy nie ma i nie będzie

Prosta, ale wystarczająca aktualizacja. W Dacii Duster liczy się zasięg na gazie, a nie w trybie elektrycznym. Hybrydy nie ma i nie będzie, jest zaś większy zbiornik LPG. Dacia dorzuciła też do wyposażenia Dustera przekładnię EDC, LED-y i nowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Tak naprawdę nic więcej do szczęścia nie potrzeba.

Nowe Volvo S60: sportowa klasa średnia

Nowe Volvo S60: sportowa klasa średnia

Jazdy testowe nowym Volvo S60 zorganizowano (podobnie jak wcześniejszą prezentację statyczną) w USA. Dlaczego tam? Bo w USA (w Płd. Karolinie) jest nowa fabryka, gdzie powstają modele S60.

Honda CR-V Hybrid - hybryda zamiast diesla

Honda CR-V Hybrid - hybryda zamiast diesla

W najnowszej Hondzie CR-V nie będzie już oferowany silnik Diesla, a w zamian japońska marka proponuje wersję hybrydową, która trafi na polski rynek w marcu 2019 roku

Audi A4 Allroad quattro 2.0 TFSI - dwa w jednym

Audi A4 Allroad quattro 2.0 TFSI - dwa w jednym

W Audi A4 Allroad quattro konstruktorzy połączyli cechy dwóch rodzajów aut – eleganckiego kombi klasy średniej i SUV-a. Podczas pierwszych jazd mogliśmy się przekonać, na ile udana jest ta mieszanka. Pasażerowie mogą się cieszyć wysokim komfortem jazdy, przestronnym wnętrzem oraz praktycznym bagażnikiem. Powody do zadowolenia daje również świetne, niemal sportowe prowadzenie na zakrętach.

Toyota Corolla - hybryda, która daje przyjemność z jazdy

Toyota Corolla - hybryda, która daje przyjemność z jazdy

Toyota zapomina o Aurisie i wraca do zasłużonej nazwy Corolla. Najnowsze wcielenie słynnego modelu trafi do salonów w marcu, a my już mieliśmy okazję pojeździć wersjami przedprodukcyjnymi.

Porsche Panamera GTS - rodzinna rakieta

Porsche Panamera GTS - rodzinna rakieta

W zależności od wersji nadwoziowej może komfortowo przewieźć czterech lub pięciu pasażerów oraz mnóstwo bagaży. Gdy jednak chcemy nią pojechać sportowo – nie zawiedzie nas! Na torze F1 w Bahrajnie testowaliśmy 460-konne Porsche Panamera GTS

Cupra Ateca – SUV z temperamentem

Cupra Ateca – SUV z temperamentem

Pierwszy model ekskluzywnej sportowej marki Seata wkracza do rynkowej niszy, w której dotychczas trudno było znaleźć auta o takich parametrach za podobne pieniądze. Cupra Ateca jest kompaktowym SUV-em z napędem na cztery koła, który potrafi przyspieszać do setki w 5,2 s, kosztuje niespełna 200 tys. zł i prowadzi się jak rasowy hot hatch.

Infiniti QX60 – przybysz z USA

Infiniti QX60 – przybysz z USA

Na polskim rynku zadebiutował nowy model w segmencie dużych SUV-ów. To dobrze znane za oceanem Infiniti QX60. Amerykańskie korzenie tego auta czuć na każdym kroku.

Nissan Qashqai z nowymi silnikami

Nissan Qashqai z nowymi silnikami

Nissan Qashqai obecnej generacji na rynku jest od 2013 roku. Po 5 latach producent zdecydował się na silnikową modyfikację. Do oferty trafia doładowany benzyniak o pojemności 1,3 litra, ale w dwóch wersjach mocy – 140 KM lub 160 KM.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test