Auto Świat EV Testy Paliwo drożeje, a ile trzeba wydać na "budżetowe" elektryki? I co one potrafią? Hyundai Kona kontra Renault Megane

Paliwo drożeje, a ile trzeba wydać na "budżetowe" elektryki? I co one potrafią? Hyundai Kona kontra Renault Megane

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Kona z zewnątrz wygląda oryginalnie, ale w kokpicie już znacznie spokojniej. Inaczej Megane: tutaj wszystko jest bardziej futurystyczne. Podczas wnikliwego testu, okazało się, że różnic jest znacznie więcej. Które podejście opłaci się w pojedynku na punkty? Co potrafią budżetowe elektryki? I ile trzeba na nie wydać? Sprawdzamy!

Hyundai Kona Electric i elektryczne Renault Megane E-Tech - porównanieAuto Bild
  • Kona dostępna jest także z silnikiem spalinowym, podczas gdy elektryczne Megane ma niewiele wspólnego z modelem spalinowym o tej samej nazwie
  • W teście uzyskaliśmy znaczne różnice w zasięgach i zużyciu energii — warto je poznać przed wyborem samochodu
  • Hyundai i Renault mają bardzo podobne osiągi drogowe
  • Jedno auto ma większy bagażnik, drugie będzie wygodniejsze na tylnej kanapie. Zaraz dowiecie się, które jest które!

Od 2018 roku Hyundai Kona w wersji elektrycznej jeździ po ulicach. To niewątpliwie jedno z najbardziej udanych i atrakcyjnych cenowo aut tej wielkości na prąd. Teraz do konkurencji dołącza świeże Renault Megane E-TECH. Mimo odmiennego designu nadwozia – Hyundai ma swoje dziwaczne dzielone reflektory, a Renault ogromne, 20-calowe koła – na papierze te auta łączy zaskakująco dużo.

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski