Auto Świat EV Testy Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?

Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Jeden to pełna hybryda plug-in, a drugi – tylko miękka. Ale może w ogólnym rozrachunku to drugie rozwiązanie okaże się rozsądniejsze? Postanowiliśmy sprawdzić, co się bardziej opłaca — jazda miękką hybrydą, a może jednak zdolną jeździć tylko na prądzie hybrydą plug-in. Sprawdzamy to porównując Hyundaia i30 z Renault Megane E-Tech.

Hyundai i30 i Renault Megane - porównanieŹródło: Auto Bild
  • Oba te samochody są hybrydami, ale Hyundai i30 to MHEV, czyli miękka hybryda, a Renault - to PHEV, czyli hybryda plug-in
  • Koreańczycy stawiają na subtelne wsparcie silnika elektrycznego zasilanego z instalacji 48 V, a Francuzi na wysokonapięciowy system pełnej hybrydy o dużej mocy elektrycznej
  • Akumulator Hyundaia i30 ma tylko 0,44 kWh, za to w Renault Megane E-Tech to aż 9,8 kWh
  • Megane E-Tech dysponuje niespotykaną dotąd konstrukcją automatycznej skrzyni biegów, która działa... Bez sprzęgła i synchronizatorów!

Aż trudno uwierzyć, ile trzeba dziś wydać na dobrze wyposażone auto kompaktowe z mocnym napędem. Szczególnie wtedy, gdy innowacyjny napęd hybrydowy (Renault Megane E-TECH to pełna hybryda plug-in) winduje cenę, a ta nawet w przypadku czysto spalinowych wersji osiąga pokaźny pułap, o którym jeszcze kilka lat temu nikomu się nie śniło. Można by było zrzucić winę na inflację, ale nie byłaby to do końca prawda, gdyż ze względu na ograniczoną dostępność nowych samochodów mamy dziś rynek producenta.

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski