Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Czy jest lepszy od spalinowego odpowiednika? Sprawdzamy Mercedesa AMG EQE 43 4MATIC

Czy jest lepszy od spalinowego odpowiednika? Sprawdzamy Mercedesa AMG EQE 43 4MATIC

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Elektryk z mocnym silnikiem nie jest niczym nadzwyczajnym, ale gdy to Mercedes i nosi oznaczenie "AMG", zaczyna robić się ciekawie. W teście EQE 43 4MATIC sprawdzam nie tylko osiągi i zasięg, lecz także to, czy elektryk ze znaczkiem "AMG" sprawi równie dużo frajdy, co spalinowy odpowiednik.

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC 2022 r. 1 generacja
Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC 2022 r. 1 generacjaŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 476 KM.
  • Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, o 0,1 s szybciej od klasy E 53 4MATIC AMG
  • W teście zużył 21,8 kWh/100 km co pozwala przejechać na ładowaniu 415 km

Choć w nazwie elektrycznego Mercedesa jako pierwsza widnieje litera "E", to jednak poza przynależnością do klasy wyższej limuzyna ta ma niewiele wspólnego z benzynowym odpowiednikiem. EQE korzysta tak jak bardziej luksusowy EQS, z zupełnie innej platformy, oznaczonej "EV2". Zresztą łączy je nie tylko technologia, lecz także stylistyka. Czy więc porównywanie Mercedesa-AMG EQE 43 4MATIC (476 KM) z E 53 4MATIC+, wyposażonym w benzyniaka wspomaganego miękką hybrydą (435 + 22 KM) ma sens? Moim zdaniem tak, bo to pokaże, czy elektryczne auto dostarczy kierowcy tyle samo emocji, co benzynowe.

Janusz Borkowski
Powiązane tematy:MercedesMercedes EQEAMG