Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Czy jest lepszy od spalinowego odpowiednika? Sprawdzamy Mercedesa AMG EQE 43 4MATIC

Czy jest lepszy od spalinowego odpowiednika? Sprawdzamy Mercedesa AMG EQE 43 4MATIC

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Elektryk z mocnym silnikiem nie jest niczym nadzwyczajnym, ale gdy to Mercedes i nosi oznaczenie "AMG", zaczyna robić się ciekawie. W teście EQE 43 4MATIC sprawdzam nie tylko osiągi i zasięg, lecz także to, czy elektryk ze znaczkiem "AMG" sprawi równie dużo frajdy, co spalinowy odpowiednik.

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC 2022 r. 1 generacja
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC 2022 r. 1 generacja
  • Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 476 KM.
  • Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, o 0,1 s szybciej od klasy E 53 4MATIC AMG
  • W teście zużył 21,8 kWh/100 km co pozwala przejechać na ładowaniu 415 km

Choć w nazwie elektrycznego Mercedesa jako pierwsza widnieje litera "E", to jednak poza przynależnością do klasy wyższej limuzyna ta ma niewiele wspólnego z benzynowym odpowiednikiem. EQE korzysta tak jak bardziej luksusowy EQS, z zupełnie innej platformy, oznaczonej "EV2". Zresztą łączy je nie tylko technologia, lecz także stylistyka. Czy więc porównywanie Mercedesa-AMG EQE 43 4MATIC (476 KM) z E 53 4MATIC+, wyposażonym w benzyniaka wspomaganego miękką hybrydą (435 + 22 KM) ma sens? Moim zdaniem tak, bo to pokaże, czy elektryczne auto dostarczy kierowcy tyle samo emocji, co benzynowe.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: