Koniec spekulacji. Analitycy ze spółki Jeffries ujawnili, że w zeszłym tygodniu fabryka w Tychach wyprodukowała pierwszą serię pojazdów Leapmotor T03. To mały chiński samochód, który będzie oferowany w Europie w ramach joint-venture z koncernem Stellantis. Ma powstawać w systemie SKD, czyli montażu dużych gotowych podzespołów pojazdu dostarczanych z Chin.

Fabryka w Tychach. Leapmotor T03 zamiast Fiata 500

Nie jest też tajemnicą, że produkcja spalinowego Fiata 500 w Tychach powoli dobiega końca. Według informacji, do których dotarł "Auto Świat", ostatni egzemplarz kultowego włoskiego auta zjedzie z linii produkcyjnej pod koniec czerwca br. Pracownicy nie będą narzekać na nudę – z raportu analityków Jeffries wynika, że zwolnione moce produkcyjne zostały już zagospodarowane na potrzeby montażu auta miejskiego Leapmotor T03.

– przekazuje mi Agnieszka Brania, rzeczniczka prasowa fabryk Stellantis w Polsce.

Leapmotor T03 Foto: Leapmotor
Leapmotor T03

Leapmotor T03 z fabryki w Tychach. Co o nim wiemy?

Leapmotor T03 wymiarami niemal idealnie wpisuje się w produkowanego dotychczas w Tychach Fiata 500. Ma 362 cm długości, 160,5 cm wysokości i 240 cm rozstawu osi, ale ma dwie pary drzwi. W kabinie chińskiego miniauta mogą znajdować się 10,1-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki i 8-calowy ekran z zestawem wskaźników.

Leapmotor T03 Foto: Leapmotor
Leapmotor T03

Wersja T03 przeznaczona na rynek europejski najprawdopodobniej będzie wyposażona w 95-konny silnik elektryczny. Producent zapewnia, że zasięg samochodu w cyklu WLTP ma wynieść 265 km, a to stawia go na czele konkurencyjnych minisamochodów. To jednak nie koniec planów Leapmotor na najbliższe lata – firma chce oferować w Europie także większe hatchbacki i SUV-y.