Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest

Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest

To nie miały być przyszłe klasyki chowane pod kocem. Tworząc tę listę, zależało nam na tym, by wybrane auta nie tylko były przystępne cenowo (w 4 na 5 przypadków tak jest), ale też cieszyły oko i dawały radość z prowadzenia. Padło na roadstery. Oto pięć propozycji aut w wieku 15-25 lat – pewnych kandydatów na klasyka. Wszystkie są też znakomitą lokatą kapitału – ich cena może tylko wzrosnąć.

Mercedes SLK - kupujemy przyszłego klasyka
Mercedes SLK - kupujemy przyszłego klasykaŹródło: Auto Bild
  • Wybraliśmy pięć najlepszych używanych roadsterów na rynku
  • SLK, Z3, TT, S2000 i Boxster – zapamiętaj te symbole i nazwy
  • Roadstery – frajda z jazdy i lokata kapitału

Mercedes SLK R 170 i SLK R 171

Świetnie wygląda i znakomicie jeździ. Pierwsza wersja R 170 pojawiła się w 1996 r. i produkowana była do 2004 r. Auto zaprojektował słynny stylista Mercedesa – Bruno Sacco. Najmłodsze egzemplarze R 170 wkrótce osiągną wiek 20 lat, najstarsze – 27 lat. Pierwszą generację SLK można polecić osobom, które będą chciały w przyszłości swoje auto zarejestrować na żółtych tablicach (będzie to możliwe od 2026 r.).

Mercedes SLK - R 170
Mercedes SLK - R 170Źródło: Auto Bild

Najlepszym wyborem będzie druga generacja SLK o oznaczeniu R 171, która oferowana była w latach 2004-2011. Ma znacznie ładniejszy przód z dużym znaczkiem Mercedesa na grillu, ładny kształt reflektorów, lepsze wyposażenie oraz dynamiczne silniki – już podstawowy 4-cylindrowy 1,8 ma moc 163 KM (wersja SLK 200 Kompressor). Ten silnik polecają też mechanicy, jest mało awaryjny i zapewnia znakomite osiągi (7,9 s do „setki” i 230 km/h). Były oczywiście wersje mocniejsze V6 a nawet V8, ale są znacząco droższe i rzadko występują w ofertach sprzedaży.

Mercedes SLK - R 171
Mercedes SLK - R 171Źródło: Onet

Ile kosztuje wersja SLK 200 Kompressor? Trzeba się liczyć z wydatkiem od 32 do 40 tys. zł w zależności od przebiegu i wyposażenia. Najlepiej wybierać egzemplarze kupione w polskich salonach, serwisowane, z udokumentowaną historią. Nie należy się przerażać przebiegami rzędu 200 tys. km. Fachowcy radzą unikać 7-stopniowych automatycznych skrzyń biegów i koniecznie sprawdzić, czy elektryczne sterowanie dachu działa bezproblemowo i czy dach nie przecieka.

Mercedes SLK - R 171
Mercedes SLK - R 171Źródło: Onet

W pozostałej części tekstu poznasz cztery pozostałe auta z naszej listy, które już wkrótce zasłużą na miano klasyków. Wśród nich znajdziecie jeden dość oczywisty wybór (to auto właściwie już jest klasykiem, bo od dłuższego czasu z roku na rok jego ceny rosną) i jeden, który można uznać za kontrowersyjny.