Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Oldtimer

Oldtimer

Retromobile. Byłem na święcie klasycznej motoryzacji w Paryżu
Klasyki

Retromobile. Byłem na święcie klasycznej motoryzacji w Paryżu

Pierwsza Warszawa M-20 z FSO odnaleziona i sprowadzona do Polski. Ma 73 lata
Aktualności

Pierwsza Warszawa M-20 z FSO odnaleziona i sprowadzona do Polski. Ma 73 lata

Warszawa M-20 nr 000001 odnaleziona. Pierwsze powojenne auto z FSO przetrwało w Finlandii
Aktualności

Warszawa M-20 nr 000001 odnaleziona. Pierwsze powojenne auto z FSO przetrwało w Finlandii

Ta wiadomość jest wielką sensacją nie tylko w światku pasjonatów zabytkowej motoryzacji: odnaleziono i sprowadzono do Polski pierwszy egzemplarz Warszawy M-20, która zjechała z taśmy montażowej warszawskiej FSO 73 lata temu – 6 listopada 1951 r. Właśnie wtedy rozpoczęła działalność fabryka samochodów na Żeraniu.

Odróżnisz Wartburga od Dacii albo Trabanta od Moskwicza?
Aktualności

Odróżnisz Wartburga od Dacii albo Trabanta od Moskwicza?

W czasach PRL-u Trabanty, Wartburgi, Skody, Dacie i Wołgi były powszechnych widokiem. Czy rozpoznasz je po jednym ujęciu? Przekonaj się.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Uratowane Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Wywieziono kilkaset pojazdów
Aktualności

Uratowane Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Wywieziono kilkaset pojazdów

Dramatyczny apel Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie został wysłuchany i ludzie ruszyli z pomocą. Przedstawiciele obiektu poinformowali, że obecnie sytuacja jest opanowana — prewencyjnie udało się przewieźć kilkaset pojazdów w bezpieczne miejsca.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400
Co warto kupić

Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400

Powstawały, gdy księgowi nie mieli aż tak silnego wpływu na to, jak projektowane są samochody. Pierwsza generacja Lexusa LS miała być pokazem możliwości nowopowstałej marki. Za to BMW serii 7 E38 i Mercedes klasy S W140 były klasycznym wyrazem rywalizacji dwóch niemieckich gigantów. Dziś te topowe limuzyny można kupić za nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż w chwili ich debiutu, choć już od lat ceny niektórych wersji i zadbanych egzemplarzy dynamicznie rosną. Która z wymienionych klasycznych limuzyn jest najlepszym wyborem?

Tysiąc "cytryn" w Toruniu. Byliśmy na światowym zlocie Citroenów
Klasyki

Tysiąc "cytryn" w Toruniu. Byliśmy na światowym zlocie Citroenów

Przez pięć dni od środy do niedzieli (14-18 sierpnia) Toruniem zawładnęły zabytkowe Citroeny. Wszystko za sprawą światowego zlotu klubów Citroena. Do grodu Kopernika zjechało około tysiąca załóg – to rekord w dotychczasowych zlotach. Kulminacyjnym punktem była parada Citroenów na Bulwarze Filadelfijskim oraz konkurs elegancji, w którym załogi występowały w strojach z epoki, z jakiej pochodzi ich auto.

Auto powyżej 30 lat. Kiedy jego wartość rośnie?
Porady

Auto powyżej 30 lat. Kiedy jego wartość rośnie?

Inwestowanie w stare samochody zyskuje na popularności w ostatnich latach. Poza faktem, że wiele osób ma słabość do klasyków, kolekcjonerzy, którzy poszukują wyjątkowych modeli, często decydują się na inwestowanie w zabytkowe samochody, które dostarczają im radości jako forma rozrywki. Jest to także dobra forma inwestowania. Kiedy auto zyskuje na wartości?

Najpiękniejszy Mercedes wszech czasów: model 500 K Special Roadster. Kosztował tyle, ile luksusowa willa w Berlinie
Oldtimer

Najpiękniejszy Mercedes wszech czasów: model 500 K Special Roadster. Kosztował tyle, ile luksusowa willa w Berlinie

Oto najczęściej fotografowany eksponat Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – czerwony model 500 K Special Roadster. To nie tylko samochód, to dzieło sztuki, które powstało w latach 30. XX wieku, a zaprezentowano je w marcu 1934 r. na salonie samochodowym w Berlinie. Do dziś Mercedes nie stworzył piękniejszego modelu.

Pojazdy zabytkowe powinny mieć ubezpieczenie OC. Wzrosną też maksymalne kwoty odszkodowań
Aktualności

Pojazdy zabytkowe powinny mieć ubezpieczenie OC. Wzrosną też maksymalne kwoty odszkodowań

Możliwe, że właściciele pojazdów zabytkowych zostaną zmuszeni do posiadania stałego OC. Jak przekazała PAP ekspertka Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) Monika Chłopik, będzie to dotyczyło sytuacji, w których pojazd w trakcie zdarzenia będzie pełnił funkcję transportową. To efekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, nad którą trwają właśnie prace.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Czy wiesz, co oznaczają magneto, dynamo, delco? Quiz z dawnymi określeniami w motoryzacji
Aktualności

Czy wiesz, co oznaczają magneto, dynamo, delco? Quiz z dawnymi określeniami w motoryzacji

Proszę sprawdzić, czy magneto dobrze działa, wyregulować karburator, przy okazji spojrzeć na lewy prożektor i sprawdzić, czy nie ma wycieku z dyferencjału. Aha, potrzebuję też dwie kiszki siedemnastki.

Bracia Goźlińscy sprowadzają z Japonii klasyczne samochody. Opowiedzieli mi, jak zaczynali i jak dziś wygląda ich biznes
Klasyki

Bracia Goźlińscy sprowadzają z Japonii klasyczne samochody. Opowiedzieli mi, jak zaczynali i jak dziś wygląda ich biznes

To klasyczny przykład wymarzonego biznesu — od małego garażu po dużą, uznaną firmę z filiami za granicą. Bracia Goźlińscy zaczynali kilkanaście lat temu od sprowadzania części do samochodów, dziś władają imperium.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Takiego muzeum, jakie mają Czesi w Pradze, możemy im tylko zazdrościć
Oldtimer

Takiego muzeum, jakie mają Czesi w Pradze, możemy im tylko zazdrościć

Jeśli będziecie w Pradze, to koniecznie zaplanujcie wizytę w Narodowym Muzeum Techniki, a szczególnie w jego dziale Transport. W dużej hali zgromadzono kilkadziesiąt unikatowych zabytkowych samochodów, a także... kilka lokomotyw oraz samoloty z początków ery awiacji. Na obejrzenie ekspozycji potrzeba 3-4 godziny, warto zabrać dzieci w dowolnym wieku – na pewno nie będą się nudzić.

Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest
Co warto kupić

Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest

To nie miały być przyszłe klasyki chowane pod kocem. Tworząc tę listę, zależało nam na tym, by wybrane auta nie tylko były przystępne cenowo (w 4 na 5 przypadków tak jest), ale też cieszyły oko i dawały radość z prowadzenia. Padło na roadstery. Oto pięć propozycji aut w wieku 15-25 lat – pewnych kandydatów na klasyka. Wszystkie są też znakomitą lokatą kapitału – ich cena może tylko wzrosnąć.

Możesz wystartować w słynnym wyścigu Mille Miglia 2024 – marzenie za 150 tys. euro
Oldtimer

Możesz wystartować w słynnym wyścigu Mille Miglia 2024 – marzenie za 150 tys. euro

Czy chciałbyś wziąć udział w najsłynniejszym wyścigu klasyków, zasiąść za kierownicą kultowego Mercedesa 300 SL Gullwinga, podążać śladami takich słynnych kierowców jak Rudolf Caracciolla czy Stirling Moss? Przeżycie takiej przygody to marzenie tysięcy kierowców z całego świata. W czerwcu 2024 r. trzech szczęśliwców będzie mogło je spełnić.

Mercedesy 300 SL Gullwing i 190 SL będą obchodzić 70. urodziny
Oldtimer

Mercedesy 300 SL Gullwing i 190 SL będą obchodzić 70. urodziny

Dwa kultowe modele Mercedesa w lutym 2024 r. obchodzić będą 70. urodziny – 6 lutego 1954 r. zadebiutowały na salonie w Nowym Jorku. Zacni jubilaci to: Mercedes 300 SL Gullwing oraz model 190 SL.

Jak kupić klasyka, by nie stracić pieniędzy? Uwaga na spekulantów
Youngtimer

Jak kupić klasyka, by nie stracić pieniędzy? Uwaga na spekulantów

Moda na inwestowanie dotarła do rynku samochodów używanych. Z jednej strony to dobrze, z drugiej — źle. Dobrze, bo oferta jest znacznie bardziej rozbudowana niż jeszcze kilka lat temu. Źle, bo na portalach aukcyjnych nie brakuje spekulantów. Jakie auto wybrać i jak przygotować się na zakup starszego samochodu, by nie stracić zainwestowanej kwoty, a w dłuższej perspektywie zarobić?

Mercedes R129 to wręcz pewna inwestycja. Mało które auto gwarantuje taką stopę zwrotu
Youngtimer

Mercedes R129 to wręcz pewna inwestycja. Mało które auto gwarantuje taką stopę zwrotu

Ceny tego auta od kilku lat rosną regularnie i dynamicznie. Nie inaczej będzie w kolejnych. Przewiduję, że Mercedes R129, czyli SL czwartej generacji, zdrożeje w ciągu kilku najbliższych lat o co najmniej 50 proc. To dobra inwestycja, choć przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

Żółte tablice rejestracyjne sporo dają, ale mają też swoje wady
Klasyki

Żółte tablice rejestracyjne sporo dają, ale mają też swoje wady

Masz klasyczny pojazd i chcesz mu (oraz sobie) dodać prestiżu w postaci żółtych tablic rejestracyjnych? Jakie warunki musisz spełnić, ile to kosztuje, jakie są ich zalety i wady?

Czy BMW serii 5 E39 to już klasyk? Sprawdzamy, czy warto w to auto zainwestować
Co warto kupić

Czy BMW serii 5 E39 to już klasyk? Sprawdzamy, czy warto w to auto zainwestować

Ceny BMW E39 w niektórych przypadkach przybierają już formę spekulacji, co może świadczyć o tym, że część rynku uznaje to auto za przyszłego lub nawet obecnego klasyka. Jednocześnie w niektórych kręgach auto ma łatkę modelu, który na żółte tablice nigdy nie zasłuży. Gdzie leży prawda? Bierzemy na warsztat BMW serii 5 E39.

Skoda 120L to czeski klasyk nie dla każdego
Youngtimer

Skoda 120L to czeski klasyk nie dla każdego

Skoda 120L to czterodrzwiowa limuzyna, dzięki czemu to bardzo praktyczne auto, jednak trzeba wiedzieć, że ten model wymaga również wprawnej ręki w prowadzeniu. Wszystko przez nietypową konstrukcję układu napędowego.

Marszałek Józef Piłsudski lubił Cadillaki. Ostatnim nie zdążył się nacieszyć
Oldtimer

Marszałek Józef Piłsudski lubił Cadillaki. Ostatnim nie zdążył się nacieszyć

Marszałek Józef Piłsudski lubił samochody, a szczególnie amerykańskie Cadillaki – takie opinie można spotkać przy okazji różnych wspomnień o twórcy odrodzonego w 1918 r. państwa polskiego, szczególnie teraz, gdy mamy 105. rocznicę odzyskania niepodległości. Jak było naprawdę?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.