Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Oldtimer

Oldtimer

Aston Martin DB5. Ikona brytyjskiej marki ma już 60 lat

Aston Martin DB5. Ikona brytyjskiej marki ma już 60 lat

Tego Astona Martina chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Mowa oczywiście o słynnym modelu DB5, który stał się jedną z ikon motoryzacji oraz brytyjskiej kultury. We wrześniu klasyk skończył już 60 lat.
Co kupić, by zarobić: używane, tanie Porsche czy starego Mercedesa?

Co kupić, by zarobić: używane, tanie Porsche czy starego Mercedesa?

Na rynku klasyków spore poruszenie – ceny wielu modeli znacząco spadły nawet o kilkadziesiąt proc. To efekt tzw. bańki cenowej, która narastała od kilku lat. Ceny zabytkowych Porsche, Mercedesów i wielu innych marek rosły o kilka, a nawet o kilkanaście proc. rocznie, na aukcjach padały kolejne rekordy cenowe, aż przyszedł moment opamiętania i przeceny klasyków. Czy to dobra chwila na inwestycje?
Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu

Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu

Zaproszenie było ekscytujące: "Klub Mercedes-Benz Republiki Czeskiej zaprasza na swoje 60-lecie do Pragi". To najstarszy klub zabytkowych Mercedesów w Europie i jeden z najstarszych na świecie. W programie zlot ponad 200 klasyków, nocny przejazd po Pradze, wizyta w Muzeum Techniki, konkurs elegancji, rejs parostatkiem po Wełtawie, uroczysta gala. Grubo. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Jadę.
Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.
Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Kiedy model 959 pojawił się na rynku, zaszokował wszystkich, nawet wytrawnych znawców sportowych samochodów. Porsche 959 było najszybszym i najdroższym autem produkowanym seryjnie. Inżynierowie z Zuffenhausen z silnika 2,8 litra uzyskali moc 450 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie do "setki" poniżej 4 sekund! Oto historia auta, które pod koniec lat 80. wyprzedziło swoją epokę, a dziś jest poszukiwanym klasykiem, wartym ponad milion euro.
Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Jeśli ktoś w latach 90. był szczęśliwym posiadaczem Opla Kadetta E w wersji GSi z silnikiem 2.0/150 KM mógł liczyć na zazdrosne spojrzenia innych kierowców i względy pań, które doceniały sportowe walory tego modelu.
Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi

Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi

Muscle cary i krążowniki szos były modne wczoraj. Kto szuka nowego "American Way of Drive", temu pierwszy na świecie luksusowy SUV przyniesie wiele radości i dostarczy niezapomnianych wrażeń, choć pewnie nie zawsze będzie to czysta przyjemność wynikająca z prowadzenia auta
Zenek Martyniuk kupił klasycznego Mercedesa. "Mam sentyment do tej marki"

Zenek Martyniuk kupił klasycznego Mercedesa. "Mam sentyment do tej marki"

Gwiazda disco polo bez wątpienia lubi samochody, a szczególną sympatią darzy niemiecką markę z gwiazdą na masce. Zenek Martyniuk wrócił więc do swojej młodości i sprowadził z USA Mercedesa W123.
Odróżnisz Wartburga od Dacii albo Trabanta od Moskwicza? Quiz z legend PRL-u

Odróżnisz Wartburga od Dacii albo Trabanta od Moskwicza? Quiz z legend PRL-u

W czasach PRL-u Trabanty, Wartburgi, Skody, Dacie i Wołgi były powszechnych widokiem. Czy rozpoznasz je po jednym ujęciu? Przekonaj się.
Porsche 356 to sportowe auto na bazie VW Garbusa. Dziś kosztuje fortunę

Porsche 356 to sportowe auto na bazie VW Garbusa. Dziś kosztuje fortunę

Z Porsche 356, czyli z pierwszym seryjnym sportowym modelem tej firmy, jest jak z… piękną kobietą – trudno ustalić ile dokładnie ma lat. Oficjalnie 75, bo w 1948 r. auto dostało homologację i dopuszczenie do ruchu. Ale znawcy tematu podkreślają, że model korzeniami sięga okresu tuż przed II wojną światową.
Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Prospektowe dane są zawsze optymistyczne, ale papier przyjmie wszystko. Dlatego nadchodzi kolejna już godzina prawdy dla 10 aut. Które z nich okaże się mistrzem oszczędności?
Mercedes Adenauer Cabrio – Cyrankiewicz miał go w garażu

Mercedes Adenauer Cabrio – Cyrankiewicz miał go w garażu

Model 300 stał się symbolem niemieckiego cudu gospodarczego, co nie przeszkadzało Józefowi Cyrankiewiczowi, wieloletniemu premierowi PRL, mieć taki samochód w swoim garażu. Dla zwykłych obywateli, niezależnie od tego, gdzie mieszkali, takie auto pozostawało w sferze najskrytszych marzeń.
W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W swoim złotym okresie auta z nadwoziami coupé były wzorcami elegancji i wyższej kultury motoryzacyjnej. Do tego samochody były wtedy tak różnorodne, że trudno jest wyłonić z nich najlepszego kompana letnich wycieczek. Ale mimo wszystkich tych trudności jednak spróbujemy!
Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.
Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?

Powszechnie uważa się, że Jaguar XJ był wzorem dla czterodrzwiowego włoskiego De Tomaso Deauville. Ile tak naprawdę mają ze sobą wspólnego te dwa sedany? Postanowiliśmy to sprawdzić i zestawiliśmy oba auta, a przy okazji wyjaśniamy, dlaczego niektóre Jaguary nazywają się Daimler.
Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Na początku lat 70. Saab chciał nieco zmodernizować model 96. Nam udało się usiąść za kierownicą prototypu i z największymi fanami marki ustalić, dlaczego samochód nie wyszedł nigdy poza fazę concept cara.
Najszybsze limuzyny świata – BMW Alpina i Jaguar Arden na mocnym dopingu

Najszybsze limuzyny świata – BMW Alpina i Jaguar Arden na mocnym dopingu

Odrobina doładowania jeszcze nikomu nie zaszkodziła – tak w latach 90. myślały tuningowe stajnie Arden i Alpina. Jedna zbudowała lepszego Jaguara, druga – najszybszą limuzyną świata.
Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc

Wziąć udział w zlocie zabytkowych Mercedesów to wielka frajda dla każdego miłośnika motoryzacji. W tym roku mogłem poprowadzić – jako uczestnik – Mercedesa 230 z 1937 r., a więc 86-letniego. Auto kompletnie odrestaurowane wygląda jak nowe.
Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

To był najbardziej luksusowy, największy i najbardziej prestiżowy samochód wyprodukowany przez Mercedesa w latach 60. W wersji krótkiej Mercedes 600 (W 100) miał 5,45 m długości, a w wersji Pullman – 6,24 m. W latach 1963-1981 powstało zaledwie 2677 sztuk tej niezwykłej limuzyny.
Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Model 170 typoszeregu W122 miał być najmniejszym Mercedesem lat 50. Fabryczne dokumenty zdradzają, jak auto ocaliło najmniejszego Pontona, zabiło sportowy projekt 300 SLR i przyspieszyło powstanie "skrzydlaków".
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech