Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Oldtimer

Oldtimer

Czy rozpoznasz samochody z lat 50. XX wieku?
Oldtimer

Czy rozpoznasz samochody z lat 50. XX wieku?

Z Londynu do Brighton. Piątego listopada kilkaset ponadstuletnich pojazdów wystartuje do słynnego rajdu
Oldtimer

Z Londynu do Brighton. Piątego listopada kilkaset ponadstuletnich pojazdów wystartuje do słynnego rajdu

W Poznaniu będzie można zobaczyć tysiąc klasyków, w tym kultowe Ferrari F40
Aktualności

W Poznaniu będzie można zobaczyć tysiąc klasyków, w tym kultowe Ferrari F40

Przez trzy dni (od 6 do 8 października) Poznań stanie się oldtimerową i youngtimerową stolicą Polski. Wszystko za sprawą Retro Motor Show – wystawy i targów klasycznych pojazdów zorganizowanej na terenie MTP.

Aston Martin DB5. Ikona brytyjskiej marki ma już 60 lat
Aktualności

Aston Martin DB5. Ikona brytyjskiej marki ma już 60 lat

Tego Astona Martina chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Mowa oczywiście o słynnym modelu DB5, który stał się jedną z ikon motoryzacji oraz brytyjskiej kultury. We wrześniu klasyk skończył już 60 lat.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Co kupić, by zarobić: używane, tanie Porsche czy starego Mercedesa?
Co warto kupić

Co kupić, by zarobić: używane, tanie Porsche czy starego Mercedesa?

Na rynku klasyków spore poruszenie – ceny wielu modeli znacząco spadły nawet o kilkadziesiąt proc. To efekt tzw. bańki cenowej, która narastała od kilku lat. Ceny zabytkowych Porsche, Mercedesów i wielu innych marek rosły o kilka, a nawet o kilkanaście proc. rocznie, na aukcjach padały kolejne rekordy cenowe, aż przyszedł moment opamiętania i przeceny klasyków. Czy to dobra chwila na inwestycje?

Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu
Aktualności

Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu

Zaproszenie było ekscytujące: "Klub Mercedes-Benz Republiki Czeskiej zaprasza na swoje 60-lecie do Pragi". To najstarszy klub zabytkowych Mercedesów w Europie i jeden z najstarszych na świecie. W programie zlot ponad 200 klasyków, nocny przejazd po Pradze, wizyta w Muzeum Techniki, konkurs elegancji, rejs parostatkiem po Wełtawie, uroczysta gala. Grubo. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Jadę.

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?
Oldtimer

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę
Oldtimer

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Kiedy model 959 pojawił się na rynku, zaszokował wszystkich, nawet wytrawnych znawców sportowych samochodów. Porsche 959 było najszybszym i najdroższym autem produkowanym seryjnie. Inżynierowie z Zuffenhausen z silnika 2,8 litra uzyskali moc 450 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie do "setki" poniżej 4 sekund! Oto historia auta, które pod koniec lat 80. wyprzedziło swoją epokę, a dziś jest poszukiwanym klasykiem, wartym ponad milion euro.

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI
Youngtimer

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Jeśli ktoś w latach 90. był szczęśliwym posiadaczem Opla Kadetta E w wersji GSi z silnikiem 2.0/150 KM mógł liczyć na zazdrosne spojrzenia innych kierowców i względy pań, które doceniały sportowe walory tego modelu.

Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi
Youngtimer

Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi

Muscle cary i krążowniki szos były modne wczoraj. Kto szuka nowego "American Way of Drive", temu pierwszy na świecie luksusowy SUV przyniesie wiele radości i dostarczy niezapomnianych wrażeń, choć pewnie nie zawsze będzie to czysta przyjemność wynikająca z prowadzenia auta

Zenek Martyniuk kupił klasycznego Mercedesa. "Mam sentyment do tej marki"
Aktualności

Zenek Martyniuk kupił klasycznego Mercedesa. "Mam sentyment do tej marki"

Gwiazda disco polo bez wątpienia lubi samochody, a szczególną sympatią darzy niemiecką markę z gwiazdą na masce. Zenek Martyniuk wrócił więc do swojej młodości i sprowadził z USA Mercedesa W123.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Porsche 356 to sportowe auto na bazie VW Garbusa. Dziś kosztuje fortunę
Oldtimer

Porsche 356 to sportowe auto na bazie VW Garbusa. Dziś kosztuje fortunę

Z Porsche 356, czyli z pierwszym seryjnym sportowym modelem tej firmy, jest jak z… piękną kobietą – trudno ustalić ile dokładnie ma lat. Oficjalnie 75, bo w 1948 r. auto dostało homologację i dopuszczenie do ruchu. Ale znawcy tematu podkreślają, że model korzeniami sięga okresu tuż przed II wojną światową.

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut
Oldtimer

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Prospektowe dane są zawsze optymistyczne, ale papier przyjmie wszystko. Dlatego nadchodzi kolejna już godzina prawdy dla 10 aut. Które z nich okaże się mistrzem oszczędności?

Mercedes Adenauer Cabrio – Cyrankiewicz miał go w garażu
Oldtimer

Mercedes Adenauer Cabrio – Cyrankiewicz miał go w garażu

Model 300 stał się symbolem niemieckiego cudu gospodarczego, co nie przeszkadzało Józefowi Cyrankiewiczowi, wieloletniemu premierowi PRL, mieć taki samochód w swoim garażu. Dla zwykłych obywateli, niezależnie od tego, gdzie mieszkali, takie auto pozostawało w sferze najskrytszych marzeń.

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?
Oldtimer

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W swoim złotym okresie auta z nadwoziami coupé były wzorcami elegancji i wyższej kultury motoryzacyjnej. Do tego samochody były wtedy tak różnorodne, że trudno jest wyłonić z nich najlepszego kompana letnich wycieczek. Ale mimo wszystkich tych trudności jednak spróbujemy!

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?
Oldtimer

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?
Oldtimer

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?

Powszechnie uważa się, że Jaguar XJ był wzorem dla czterodrzwiowego włoskiego De Tomaso Deauville. Ile tak naprawdę mają ze sobą wspólnego te dwa sedany? Postanowiliśmy to sprawdzić i zestawiliśmy oba auta, a przy okazji wyjaśniamy, dlaczego niektóre Jaguary nazywają się Daimler.

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach
Oldtimer

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Na początku lat 70. Saab chciał nieco zmodernizować model 96. Nam udało się usiąść za kierownicą prototypu i z największymi fanami marki ustalić, dlaczego samochód nie wyszedł nigdy poza fazę concept cara.

Najszybsze limuzyny świata – BMW Alpina i Jaguar Arden na mocnym dopingu
Youngtimer

Najszybsze limuzyny świata – BMW Alpina i Jaguar Arden na mocnym dopingu

Odrobina doładowania jeszcze nikomu nie zaszkodziła – tak w latach 90. myślały tuningowe stajnie Arden i Alpina. Jedna zbudowała lepszego Jaguara, druga – najszybszą limuzyną świata.

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc
Oldtimer

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc

Wziąć udział w zlocie zabytkowych Mercedesów to wielka frajda dla każdego miłośnika motoryzacji. W tym roku mogłem poprowadzić – jako uczestnik – Mercedesa 230 z 1937 r., a więc 86-letniego. Auto kompletnie odrestaurowane wygląda jak nowe.

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów
Oldtimer

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

To był najbardziej luksusowy, największy i najbardziej prestiżowy samochód wyprodukowany przez Mercedesa w latach 60. W wersji krótkiej Mercedes 600 (W 100) miał 5,45 m długości, a w wersji Pullman – 6,24 m. W latach 1963-1981 powstało zaledwie 2677 sztuk tej niezwykłej limuzyny.

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz
Oldtimer

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Model 170 typoszeregu W122 miał być najmniejszym Mercedesem lat 50. Fabryczne dokumenty zdradzają, jak auto ocaliło najmniejszego Pontona, zabiło sportowy projekt 300 SLR i przyspieszyło powstanie "skrzydlaków".

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.