Logo

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Jest marzec 1957 roku. Szef konstruktorów British Motor Corporation (BMC) Alec Issigonis nakazał przynieść do swojego biura 4 krzesła oraz 5 kół od Morrisa Minora. Następnie ustawił krzesła możliwie blisko siebie, ale tak, by czwórka osób mogła na nich wygodnie siedzieć. Później wskazał na leżące obok 14-calowe koła i obecnych inżynierów spytał: Po co do cholery potrzebne wam tak duże? Takie też wystarczą. Issigonis zaznaczył przystawioną do krzesła ręką znacznie mniejszą wysokość, a jeden ze współpracowników zmierzył odległość od dłoni motoryzacyjnego wizjonera do podłogi. Pomiar wskazał, że nowe auto – projekt kryjący się pod wewnętrzną nazwą ADO 15 – powinno jeździć co najwyżej na 10-calowych kołach.

Udostępnij:
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium