Logo
KlasykiOldtimerMini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Mini Panel Van
Zobacz galerię (20)
Auto Świat
Mini Panel Van

Jest marzec 1957 roku. Szef konstruktorów British Motor Corporation (BMC) Alec Issigonis nakazał przynieść do swojego biura 4 krzesła oraz 5 kół od Morrisa Minora. Następnie ustawił krzesła możliwie blisko siebie, ale tak, by czwórka osób mogła na nich wygodnie siedzieć. Później wskazał na leżące obok 14-calowe koła i obecnych inżynierów spytał: Po co do cholery potrzebne wam tak duże? Takie też wystarczą. Issigonis zaznaczył przystawioną do krzesła ręką znacznie mniejszą wysokość, a jeden ze współpracowników zmierzył odległość od dłoni motoryzacyjnego wizjonera do podłogi. Pomiar wskazał, że nowe auto – projekt kryjący się pod wewnętrzną nazwą ADO 15 – powinno jeździć co najwyżej na 10-calowych kołach.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium