Logo
KlasykiYoungtimerO "mocnych" polonezach do dziś krążą legendy, jednak większość miała słaby silnik. Dlaczego?

O "mocnych" polonezach do dziś krążą legendy, jednak większość miała słaby silnik. Dlaczego?

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Polonez to duże i wygodne auto, tyle że określenie "dynamiczny" jakoś do niego nie pasuje. Pozory mogą jednak czasem mylić. Oto historia polonezów, jakiej nie znacie.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
FSO Polonez 2000
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
FSO Polonez 2000

W pierwszej serii Polonezów pod maską znajdowały się najczęściej znane z Fiata 125p silniki 1.3 lub 1.5 (odpowiednio 60 i 70 KM) – można o nich powiedzieć wiele, ale z pewnością nie to, że udawało się im uczynić z ważącego ponad 1100 kg pojazdu dynamiczne i żwawe auto. Zresztą założenia konstrukcyjne Poloneza przewidywały, że do napędu tego samochodu zostanie zaprzęgnięta zupełnie nowa gama motorów, z "dwulitrówką" na czele.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium