Logo
KlasykiYoungtimerOdwiedziłem zlot Forza Italia w Rozalinie. 420 włoskich aut to uczta dla oczu i dla ducha

Odwiedziłem zlot Forza Italia w Rozalinie. 420 włoskich aut to uczta dla oczu i dla ducha

Forza Italia to coroczne spotkanie miłośników włoskiej motoryzacji i kultury. Od kilku lat odbywa się w ogrodach pałacu w Rozalinie pod Warszawą. Na spotkanie przyjeżdża ponad 400 samochodów włoskiej produkcji – najwięcej Fiatów i Alf Romeo, ale nie brakuje także Ferrari, Maserati, Lancii.

Forza Italia 2025
Zobacz galerię (52)
Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
  • 420 włoskich samochodów pojawiło się w ogrodach pałacu w Rozalinie
  • Poza samochodami licznie reprezentowane były też włoskie jednoślady
  • Rzadkie perełki z lat 60., 70. i 80.
  • Jedną z gwiazd było Alfa Romeo SZ
  • Tradycyjnie zaprezentowano nowe modele, w tym najnowszą Alfę Romeo Junior i Fiata Pandę obok jej pierwowzoru z 1989 r.
  • Impreza przyciągnęła uwagę kolekcjonerów oraz pasjonatów dzięki unikalnym eksponatom i atmosferze promującej włoską kulturę
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Na Forza Italia 2025 (9-10 maja) zgłosiło się 420 załóg w pojazdach od lat 50. do najnowszych. Pojawiło się kilka wyjątkowo rzadkich i nieczęsto spotykanych na zlotach modeli, m.in. Alfa Romeo SZ z 1991 r. Zbudowano jedynie tysiąc egzemplarzy tego auta.

Poznaj kontekst z AI

Ile włoskich samochodów pojawiło się na zlocie?
Jakie modele samochodów były prezentowane na Forza Italia?
Kiedy odbył się zlot Forza Italia 2025?
Jakie były najrzadsze modele na zlocie?
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jeszcze rzadszym modelem jest Maserati Kyalami – 4-miejscowe coupé z 1978 roku. Powstało jedynie 210 sztuk tego auta, jego pojawienie się na zlocie czy konkursie elegancji zawsze wywołuje sensację. Duże zainteresowanie wzbudziła także Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone z 1996 roku. To limitowana edycja Alfy produkowana wyłącznie na rynek japoński, dostępna w jednym kolorze – Alfa Red.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Na zlocie pojawiła się także Lancia Delta HF Integralne z 1992 roku – starsi kibice sportowi pamiętają sukcesy tego niepozornego z wyglądu, ale bardzo dzielnego auta w rajdach.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jednymi z chętniej oglądanych samochodów były: Fiat Dino z 1968 roku, Lancia Appia z 1961 r., Fiat 1600S OSCA Cabrio z 1962 r. oraz – co zrozumiałe – wszystkie modele Ferrari, jakie pojawiły się w Rozalinie.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Na zlot przybyła także liczna grupa właścicieli Fiatów Abarth

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

oraz kultowych skuterów Vespa.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Z ciekawostek warto odnotować obecność Fiata Pandy z 2003 roku z przebiegiem 391 tysięcy km. Właścicielem tego pojazdu jest znany w środowisku oldtimerowym Złomnik

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Pojawiło się także 3-kołowe Auto Mirage S3R z 1981 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

oraz "dostawcza" Vespa Ape 400 z 1965 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jest tradycją, że podczas Forza Italia prezentowane są najnowsze modele włoskich producentów – w tym roku pojawiły się Alfy Romeo Junior oraz najnowszy Fiat Panda w towarzystwie swojego poprzednika z 1989 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

W galerii najciekawsze modele, jakie pojawiły się w ogrodach pałacu w Rozalinie na Forza Italia 2025.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium