• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Abarth

Abarth

Abarth

Abarth – przedsiębiorstwo, założone w 1949 roku przez włosko-austriackiego inżyniera Carlo Abarth'a. Jej symbolem, obecnym na tarczy herbowej jest skorpion, znak zodiaku twórcy firmy.

Firma Abarth, którą większość z nas kojarzy z Fiatem, zajmowała się ulepszaniem seryjnych modeli. Lecz mało kto wie, że na warsztat trafiały również samochody Renault, Alfa Romeo i Simca. Ulepszenia te polegały głównie na przystosowaniu silników do osiągania wyższych mocy, np. przez zmianę elementów układu ssącego i wydechowego.

Po wejściu, w 1971 roku, w skład koncernu Fiata, zaczął odnosić sukcesy rajdowe. Dzięki opracowaniu Fiata Abarth 131 Rally, firma została czterokrotnym rajdowym mistrzem świata w klasie producentów.

W połowie lat 80. Abarth zniknął z rynku, a jego nazwą Fiat opatrywał sportowe wersje swoich aut.

W 2007 roku marka została reaktywowana i udoskonala wyczynowe wersje fabrycznych modeli z Turynu.

Abarth - modele

Ikona samochodu

Abarth 124

Abarth 500

Abarth 500

Abarth Grande Punto

Abarth Grande Punto

Abarth Punto Evo

Abarth Punto Evo

Abarth - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 695 Tributo 131 na cześć rajdowej legendy lat 70.

Abarth przygotował kolejną limitowaną serię, tym razem w celu uczczenia 40-lecia ostatniego wyścigu kultowego Abartha 131 Rally. Nowa wersja będzie dostępna w zaledwie 695 egzemplarzach na całym świecie.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Polskie fabryki i montownie samochodów nadal borykają się z problemami. Do braków w częściach zamiennych (w tym półprzewodników) doszły jeszcze problemy związane z cenami energii oraz surowców. Ale to nadal nie koniec listy kłopotów, bo początkowe optymistyczne podejście do wyników w pierwszym kwartale 2022 r. zostało zażegnane wraz z wybuchem wojny w Ukrainie

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Jak zachowuje się samochód przy 200 km/h?

Dla jednych nieosiągalna bariera, dla innych magiczna szybkość, którą chętnie przekroczą - 200 km/h. W naszym teście sprawdzamy, jaki wpływ na kierowcę i na samochód ma taka prędkość w różnych sytuacjach drogowych.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Co robi smok w logo Alfy Romeo? Logotypy włoskich marek samochodowych

Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Maserati i Pagani – nazwy włoskich marek samochodowych brzmią jak muzyka. Z logotypami tych firm z długoletnimi tradycjami wiążą się często ciekawe historie. Pożerający człowieka smok, znak zodiaku, rumak pilota myśliwca – wyjaśniamy co znaczą symbole w znakach firmowymi włoskich producentów samochodów.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 695 Esseesse – powtórka z (dobrej!) rozrywki

Bez dwóch zdań – Fiat 500 i jego pochodne, w tym te z logo Abartha, idą na rekord Guinnessa. Bo tylu wersji specjalnych i limitowanych w wielu innych modelach nie spotkacie. Tym razem, 13 lat po rynkowym debiucie, "pięćsetka" Abarth pojawia się w ograniczonej do 1390 sztuk wersji o dźwięcznej nazwie "695 Esseesse". I zapewne... to nie ostatnie słowo Fiata, jeśli chodzi o wersje specjalne małego Abartha

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Noc cudów w salonach Fiata, Alfy Romeo, Jeepa i Abartha. Na jakie rabaty można liczyć?

Od kilku lat FCA Poland organizuje wielką akcję wyprzedażową – „Noc Cudów”. Tegoroczna pandemia nie pokrzyżowała tych planów. Jak obiecują organizatorzy, rabaty na nowe samochody mają magicznie wzrosnąć, ceny zawrotnie spaść, a setki klientów zrealizują swoje motoryzacyjne marzenia

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Akcje serwisowe - sprawdź, czy musisz pojechać na naprawę

Odpadające elementy zawieszenia (!), ryzyko uszkodzeń silników, ciąg dalszy wymiany poduszek powietrznych, usterki elektroniki oraz hamulców – w 2019 r. producenci mieli naprawdę dużo problemów z autami!

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Koronawirus w Polsce - jak pracują salony i serwisy samochodowe?

Zagrożenie epidemiczne nie pozostaje bez wpływu na działalność warsztatów i salonów samochodowych. Trudniej będzie o jazdę próbną nowym autem, a w niektórych przypadkach trzeba się będzie uzbroić w cierpliwość w oczekiwaniu na serwis

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Jak kształtują się średnie ceny nowych aut w Polsce?

Uśrednione ceny samochodów w Polsce rosną podobnie jak nasze przeciętne wynagrodzenie. W ubiegłym roku średnia cena nowo zakupionego samochodu przekroczyła próg 111 tys. zł. Nie obyło się też bez innych niespodzianek. Okazuje się, że zapał Polaków do marek premium nieco się ostudził.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 695 70° Anniversario na urodziny marki

Włoska marka z austriackimi korzeniami – bo tak Fiat każe nazywać Abartha! – właśnie obchodzi swoje 70. urodziny, w związku z czym zafundowała sobie i fanom kolejną limitowaną wersję „500-ki”. Nazwa znów jest długa, seria skrócona do 1949 egzemplarzy, a cena, a jakże, wysoka.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

FCA Performance Day – duża dawka adrenaliny na Torze Modlin

Pod koniec maja na Tor Modlin zjechały niemal wszystkie modele Fiata, Abartha, Alfy Romeo i Jeepa. Odbył się wówczas FCA Performance Day, impreza w trakcie, której dziennikarze mieli możliwość testowania na torach asfaltowych i offroadowych mocne i szybkie modele z grupy Fiat Chrysler Automobiles.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Chiptuning - więcej mocy bez utraty gwarancji?

Silniki wolnossące powyżej segmentu B już w zasadzie wyginęły, a doładowanie pozwala w wielu przypadkach wycisnąć więcej mocy, niż dane auto otrzymało fabrycznie. Kusząca perspektywa, tyle że z reguły oznacza problem z gwarancją. Czy można go obejść?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Motoryzacyjne podmarki – sukces, czy porażka?

Ekskluzywne marki, modele, czy wersje. Firmy prześcigają się w pomysłach na to jak poprawić prestiż marki. Ale nie wszystkie pomysły się sprawdzają.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 124 Spider – spaghetti samuraj | TEST

Abarth 124 Spider korzysta z wielu podzespołów Mazdy MX-5, ale oba modele różnią się od siebie jak ogień i woda: o ile wydanie dalekowschodnie – nawet w najostrzejszej wersji 2.0/160 KM – ma tendencję do nadmiernego wychylania się zakrętach, o tyle włoski spider znacznie sztywniej resoruje. A do tego jest szybszy i fenomenalnie brzmi.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth Day 2017 - największy zlot fanów sportowej marki

Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznej edycji, marka zdecydowała rozbudować imprezę, która w tym roku podzielona jest na siedem spotkań, na których nie może zabraknąć pasjonatów marki spod znaku Skorpiona.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 124 Spider - Wciąga, wymiata i się ceni

Abarth 124 Spider to o wiele więcej niż tylko przemarkowana Mazda MX-5. Korzysta z jej najlepszych założeń konstrukcyjnych, ale dokłada do tego autentyczną włoskość i turbomoc. Tyle że każe sobie za to słono płacić.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 595 Competizione - Trzeba było tak od razu!

Po 8 latach od debiutu, niezliczonych wersjach specjalnych i zmianie nazwy mały Abarth w końcu jest taki, jaki powinien być od początku: naprawdę szybki i fajny w prowadzeniu.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Fiat i Abarth 124 Spider - multi-kulti

Produkują go Japończycy, za wygląd nadwozia i silnik odpowiadają Włosi, a wersję Abarth zdobi logo genialnego inżyniera urodzonego w Austrii. Mieszanka naprawdę egzotyczna, ale za to udana. I to nawet bardzo.

Redakcja poleca
Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Abarth 595 Competizione - wściekły i made in Poland! (pierwsza jazda)

Ma 180-koni, jest lekki jak piórko, brzmi jak grzmot i jest produkowany w Polsce! Pięćsetka wyjeżdżająca z tyskiej fabryki to nie tylko uśmiechnięte auto do miasta, które przywołuje klimat retro i wygląda stylowo. To też mały sportowiec, który działa na emocjach i jest w stanie dać masę frajdy z jazdy. Zobaczcie raport z jazdy nowym Abarthem 595 Competizione.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech