Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Abarth

Abarth

Abarth

Abarth – przedsiębiorstwo, założone w 1949 roku przez włosko-austriackiego inżyniera Carlo Abarth'a. Jej symbolem, obecnym na tarczy herbowej jest skorpion, znak zodiaku twórcy firmy.

Firma Abarth, którą większość z nas kojarzy z Fiatem, zajmowała się ulepszaniem seryjnych modeli. Lecz mało kto wie, że na warsztat trafiały również samochody Renault, Alfa Romeo i Simca. Ulepszenia te polegały głównie na przystosowaniu silników do osiągania wyższych mocy, np. przez zmianę elementów układu ssącego i wydechowego.

Po wejściu, w 1971 roku, w skład koncernu Fiata, zaczął odnosić sukcesy rajdowe. Dzięki opracowaniu Fiata Abarth 131 Rally, firma została czterokrotnym rajdowym mistrzem świata w klasie producentów.

W połowie lat 80. Abarth zniknął z rynku, a jego nazwą Fiat opatrywał sportowe wersje swoich aut.

W 2007 roku marka została reaktywowana i udoskonala wyczynowe wersje fabrycznych modeli z Turynu.

Abarth - modele

Ikona samochodu

Abarth 124

Abarth 500

Abarth 500

Abarth Grande Punto

Abarth Grande Punto

Abarth Punto Evo

Abarth Punto Evo

Abarth - powiązane artykuły

Jeździłem aniołem, ale skusił mnie szatan. Test dwóch skrajnie różnych "pięćsetek"

Jeździłem aniołem, ale skusił mnie szatan. Test dwóch skrajnie różnych "pięćsetek"

Zjeżdżają z tej samej linii produkcyjnej, ale diametralnie różnią się charakterem. Ile wspólnego z uroczym Fiatem 500 ma krnąbrny Abarth 695? Miałem okazję sprawdzić to, zaprzedając duszę diabłu podczas testu kultowego malucha z fabryki w Tychach. Podpisałem cyrograf, gdy dostałem propozycję nie do odrzucenia.

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Negocjacje ceny przy kupnie nowego auta przejdą do historii? Stellantis zapowiada zmiany

Negocjacje ceny przy kupnie nowego auta przejdą do historii? Stellantis zapowiada zmiany

Na nowy model sprzedaży samochodów koncernu Stellantis jeszcze poczekamy. Po dość kontrowersyjnej decyzji o wypowiedzeniu umów dealerskich firma łagodzi ton i przedłuża konsultacje z europejskimi dealerami. Już wkrótce klienci w pierwszych kilku krajach Europy będą mogli zapomnieć o negocjacjach ceny zakupu nowego samochodu. A co z Polską?

Abarth 500e nie ma wydechu, ale i tak grzmi jak szalony. Słyszałem go na premierze

Abarth 500e nie ma wydechu, ale i tak grzmi jak szalony. Słyszałem go na premierze

Abarth 500e to rewolucja, której wszyscy się spodziewali, ale chyba nikt nie był na nią gotowy. Wzorem ułożonej, miejskiej "pięćsetki" rozwydrzony łobuz z Włoch przełącza się na prąd. Mały skorpion nie będzie jednak siedzieć cicho, a do tego Abarth mówi wprost: "zrobiliśmy to dla naszych fanów, a nie w imię ekologii". Na premierze w Turynie dowiedziałem się, co im zaoferuje.

Abarth 695 Tributo 131 na cześć rajdowej legendy lat 70.

Abarth 695 Tributo 131 na cześć rajdowej legendy lat 70.

Abarth przygotował kolejną limitowaną serię, tym razem w celu uczczenia 40-lecia ostatniego wyścigu kultowego Abartha 131 Rally. Nowa wersja będzie dostępna w zaledwie 695 egzemplarzach na całym świecie.

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Polskie fabryki i montownie samochodów nadal borykają się z problemami. Do braków w częściach zamiennych (w tym półprzewodników) doszły jeszcze problemy związane z cenami energii oraz surowców. Ale to nadal nie koniec listy kłopotów, bo początkowe optymistyczne podejście do wyników w pierwszym kwartale 2022 r. zostało zażegnane wraz z wybuchem wojny w Ukrainie

Jak zachowuje się samochód przy 200 km/h?

Jak zachowuje się samochód przy 200 km/h?

Dla jednych nieosiągalna bariera, dla innych magiczna szybkość, którą chętnie przekroczą - 200 km/h. W naszym teście sprawdzamy, jaki wpływ na kierowcę i na samochód ma taka prędkość w różnych sytuacjach drogowych.

Co robi smok w logo Alfy Romeo?  Logotypy włoskich marek samochodowych

Co robi smok w logo Alfy Romeo? Logotypy włoskich marek samochodowych

Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Maserati i Pagani – nazwy włoskich marek samochodowych brzmią jak muzyka. Z logotypami tych firm z długoletnimi tradycjami wiążą się często ciekawe historie. Pożerający człowieka smok, znak zodiaku, rumak pilota myśliwca – wyjaśniamy co znaczą symbole w znakach firmowymi włoskich producentów samochodów.

Abarth 695 Esseesse – powtórka z (dobrej!) rozrywki

Abarth 695 Esseesse – powtórka z (dobrej!) rozrywki

Bez dwóch zdań – Fiat 500 i jego pochodne, w tym te z logo Abartha, idą na rekord Guinnessa. Bo tylu wersji specjalnych i limitowanych w wielu innych modelach nie spotkacie. Tym razem, 13 lat po rynkowym debiucie, "pięćsetka" Abarth pojawia się w ograniczonej do 1390 sztuk wersji o dźwięcznej nazwie "695 Esseesse". I zapewne... to nie ostatnie słowo Fiata, jeśli chodzi o wersje specjalne małego Abartha

Noc cudów w salonach Fiata, Alfy Romeo, Jeepa i Abartha. Na jakie rabaty można liczyć?

Noc cudów w salonach Fiata, Alfy Romeo, Jeepa i Abartha. Na jakie rabaty można liczyć?

Od kilku lat FCA Poland organizuje wielką akcję wyprzedażową – „Noc Cudów”. Tegoroczna pandemia nie pokrzyżowała tych planów. Jak obiecują organizatorzy, rabaty na nowe samochody mają magicznie wzrosnąć, ceny zawrotnie spaść, a setki klientów zrealizują swoje motoryzacyjne marzenia

Akcje serwisowe - sprawdź, czy musisz pojechać na naprawę

Akcje serwisowe - sprawdź, czy musisz pojechać na naprawę

Odpadające elementy zawieszenia (!), ryzyko uszkodzeń silników, ciąg dalszy wymiany poduszek powietrznych, usterki elektroniki oraz hamulców – w 2019 r. producenci mieli naprawdę dużo problemów z autami!

Koronawirus w Polsce - jak pracują salony i serwisy samochodowe?

Koronawirus w Polsce - jak pracują salony i serwisy samochodowe?

Zagrożenie epidemiczne nie pozostaje bez wpływu na działalność warsztatów i salonów samochodowych. Trudniej będzie o jazdę próbną nowym autem, a w niektórych przypadkach trzeba się będzie uzbroić w cierpliwość w oczekiwaniu na serwis

Jak kształtują się średnie ceny nowych aut w Polsce?

Jak kształtują się średnie ceny nowych aut w Polsce?

Uśrednione ceny samochodów w Polsce rosną podobnie jak nasze przeciętne wynagrodzenie. W ubiegłym roku średnia cena nowo zakupionego samochodu przekroczyła próg 111 tys. zł. Nie obyło się też bez innych niespodzianek. Okazuje się, że zapał Polaków do marek premium nieco się ostudził.

Abarth 695 70° Anniversario na urodziny marki

Abarth 695 70° Anniversario na urodziny marki

Włoska marka z austriackimi korzeniami – bo tak Fiat każe nazywać Abartha! – właśnie obchodzi swoje 70. urodziny, w związku z czym zafundowała sobie i fanom kolejną limitowaną wersję „500-ki”. Nazwa znów jest długa, seria skrócona do 1949 egzemplarzy, a cena, a jakże, wysoka.

FCA Performance Day – duża dawka adrenaliny na Torze Modlin

FCA Performance Day – duża dawka adrenaliny na Torze Modlin

Pod koniec maja na Tor Modlin zjechały niemal wszystkie modele Fiata, Abartha, Alfy Romeo i Jeepa. Odbył się wówczas FCA Performance Day, impreza w trakcie, której dziennikarze mieli możliwość testowania na torach asfaltowych i offroadowych mocne i szybkie modele z grupy Fiat Chrysler Automobiles.

Chiptuning - więcej mocy bez utraty gwarancji?

Chiptuning - więcej mocy bez utraty gwarancji?

Silniki wolnossące powyżej segmentu B już w zasadzie wyginęły, a doładowanie pozwala w wielu przypadkach wycisnąć więcej mocy, niż dane auto otrzymało fabrycznie. Kusząca perspektywa, tyle że z reguły oznacza problem z gwarancją. Czy można go obejść?

Motoryzacyjne podmarki – sukces, czy porażka?

Motoryzacyjne podmarki – sukces, czy porażka?

Ekskluzywne marki, modele, czy wersje. Firmy prześcigają się w pomysłach na to jak poprawić prestiż marki. Ale nie wszystkie pomysły się sprawdzają.

Abarth 124 Spider – spaghetti samuraj | TEST

Abarth 124 Spider – spaghetti samuraj | TEST

Abarth 124 Spider korzysta z wielu podzespołów Mazdy MX-5, ale oba modele różnią się od siebie jak ogień i woda: o ile wydanie dalekowschodnie – nawet w najostrzejszej wersji 2.0/160 KM – ma tendencję do nadmiernego wychylania się zakrętach, o tyle włoski spider znacznie sztywniej resoruje. A do tego jest szybszy i fenomenalnie brzmi.

Abarth Day 2017 - największy zlot fanów sportowej marki

Abarth Day 2017 - największy zlot fanów sportowej marki

Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznej edycji, marka zdecydowała rozbudować imprezę, która w tym roku podzielona jest na siedem spotkań, na których nie może zabraknąć pasjonatów marki spod znaku Skorpiona.

Abarth 124 Spider - Wciąga, wymiata i się ceni

Abarth 124 Spider - Wciąga, wymiata i się ceni

Abarth 124 Spider to o wiele więcej niż tylko przemarkowana Mazda MX-5. Korzysta z jej najlepszych założeń konstrukcyjnych, ale dokłada do tego autentyczną włoskość i turbomoc. Tyle że każe sobie za to słono płacić.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test