10. Abarth 500/595/695 — cena od 30 tys. zł

Abarth 595 Competizione Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Abarth 595 Competizione

Mimo upływu lat usportowiona odmiana Fiata 500 nadal ma swoich zwolenników. Tajemnica sukcesu tkwi po części w niepowtarzalnym stylu Abartha (felgi, wydechy, naklejki, tapicerki, wersje specjalne), a po części w tym, że jest to auto dość łatwe do zmodyfikowania do stosunkowo wysokich mocy.

Seryjny silnik Abartha 500 bez problemu przyjmie nieco ponad 200 KM, a po pewnych przeróbkach można atakować barierę 250 KM. Mechanika jest dość prosta, co jednak nie oznacza, że zawsze idealna. I tak, w wersjach z turbo IHI początkowo nagminnie pękały kolektory wydechowe i korpusy turbosprężarki, czasem stukały maglownice. Znany problem to np. urywające się klamki zewnętrzne, trzeszczą szklane dachy.

Uwaga: nie każdemu będzie odpowiadała dość wysoka pozycja za kółkiem, także układ kierowniczy nie należy do tych najbardziej komunikatywnych. Dużo aut z USA po przejściach (tu: droższy w obsłudze silnik Multiair).