Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Abarth 500

Abarth 500

Abarth 500

Abarth 500 to mały, usportowiony odpowiednik analogicznego modelu Fiatanależący do segmentu A. Jego oficjalna prezentacja nastąpiła na salonie samochodowym Geneva Motor Show w 2008 roku.

Od zwykłej „pięćsetki” różni się przede wszystkim silnikiem, spojlerami zdobiącymi zgrabną sylwetkę, dużymi, 17 calowymi felgami i licznymi emblematami ze skorpionem na czerwono-żółtej tarczy.

Abarth 500 ma pod maską uturbiony silnik o pojemności 1.4 litra, z którego włoscy inżynierowie wycisnęli moc 135 KM, który pozwala mu osiągnąć prędkość 205 km/h, a sprint do „setki” zajmuje 7,9 sekundy. Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i cabrio, z czego ten drugi ma silnik o 5 KM mocniejszy. Abarth 500, tak samo jak swój słabszy brat bliźniak jest produkowany w polskiej fabryce w Tychach.

Powstało także wiele specjalnych, limitowanych edycji Abartha 500:

Abarth 500 essesse – posiada ten sam, wzmocniony do 160 KM silnik 1.4 Turbo, przyspieszający do 100 km/h w o pół sekundy szybciej niż bazowa wersja. Jego prędkość maksymalna wynosi 211 km/h ,Abarth 695 Tributo Ferrari – bazowy silnik podrasowano do 180 KM, dzięki czemu auto osiągało setkę w 7 sekund i rozpędzało się do 225 km/h ,Abarth 500 Assetto Corse – wyprodukowano jedynie 49 sztuk tej edycji. Z bazowego silnika 1.4 Turbo wyciśnięto aż 200 KM, co przy wadze 930 kg dawało oszałamiające osiągi. ,Abarth 500 Abarth 595 50th Anniversary – powstało 299 sztuk tej odmiany. Był wyposażony w silnik 1.4 T-Jet o mocy 180 KM

Abarth 500 - generacje

Abarth 500 (2008&nbsp-&nbsp)

Abarth 500 (2008 - )

Abarth 500 - powiązane artykuły

Abarth 500e nie ma wydechu, ale i tak grzmi jak szalony. Słyszałem go na premierze

Abarth 500e nie ma wydechu, ale i tak grzmi jak szalony. Słyszałem go na premierze

Abarth 500e to rewolucja, której wszyscy się spodziewali, ale chyba nikt nie był na nią gotowy. Wzorem ułożonej, miejskiej "pięćsetki" rozwydrzony łobuz z Włoch przełącza się na prąd. Mały skorpion nie będzie jednak siedzieć cicho, a do tego Abarth mówi wprost: "zrobiliśmy to dla naszych fanów, a nie w imię ekologii". Na premierze w Turynie dowiedziałem się, co im zaoferuje.

Abarth 695 Tributo 131 na cześć rajdowej legendy lat 70.

Abarth 695 Tributo 131 na cześć rajdowej legendy lat 70.

Abarth przygotował kolejną limitowaną serię, tym razem w celu uczczenia 40-lecia ostatniego wyścigu kultowego Abartha 131 Rally. Nowa wersja będzie dostępna w zaledwie 695 egzemplarzach na całym świecie.

Fabryka FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję z powodu braku części

Fabryka FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję z powodu braku części

Zakład FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję. Powstają w nim Fiat 500, Abarth 595 i Lancia Ypsilon. Przerwa potrwa tydzień, od 14 do 21 marca 2022 r. Informacje te potwierdził nam rzecznik prasowy firmy.

Abarth 695 Esseesse – powtórka z (dobrej!) rozrywki

Abarth 695 Esseesse – powtórka z (dobrej!) rozrywki

Bez dwóch zdań – Fiat 500 i jego pochodne, w tym te z logo Abartha, idą na rekord Guinnessa. Bo tylu wersji specjalnych i limitowanych w wielu innych modelach nie spotkacie. Tym razem, 13 lat po rynkowym debiucie, "pięćsetka" Abarth pojawia się w ograniczonej do 1390 sztuk wersji o dźwięcznej nazwie "695 Esseesse". I zapewne... to nie ostatnie słowo Fiata, jeśli chodzi o wersje specjalne małego Abartha

Abarth 695 70° Anniversario na urodziny marki

Abarth 695 70° Anniversario na urodziny marki

Włoska marka z austriackimi korzeniami – bo tak Fiat każe nazywać Abartha! – właśnie obchodzi swoje 70. urodziny, w związku z czym zafundowała sobie i fanom kolejną limitowaną wersję „500-ki”. Nazwa znów jest długa, seria skrócona do 1949 egzemplarzy, a cena, a jakże, wysoka.

Nowy Abarth 595 - skorpion z większą mocą

Nowy Abarth 595 - skorpion z większą mocą

Po Fiacie 500 przyszła pora na modernizację Abartha. Na początek wybrano model 595

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth'a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth'a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014.

Szpanerskie maluchy za 35 tys. zł. Abarth 500 kontra Citroen DS3, Mini Cooper i VW New Beetle - który jest najlepszy

Szpanerskie maluchy za 35 tys. zł. Abarth 500 kontra Citroen DS3, Mini Cooper i VW New Beetle - który jest najlepszy

Te samochody wybiera się głównie sercem, a nie rozumem. Są stylowe, zabawne, pozwalają się wyróżniać i nawet zaimponować. Tym razem przyglądamy się szpanerskim maluchom BMW, Citroëna, Fiata i Volkswagena

Modne, mocne maluchy: Citroen DS3 THP 150 kontra Abarth 500 i Mini Cooper

Modne, mocne maluchy: Citroen DS3 THP 150 kontra Abarth 500 i Mini Cooper

Rzym, najlepsi eksperci motoryzacyjni z całego świata testują bezczelne, szybkie i fotogeniczne maluchy

Rozpoczęły się zapisy do Rajdowego Pucharu Abarth 500.

Rozpoczęły się zapisy do Rajdowego Pucharu Abarth 500.

W poniedziałek 7 marca rozpoczynają się zapisy do Rajdowego Pucharu Abarth 500 2011, który będzie miał w tym roku charakter międzynarodowy i będzie obejmował 7 rajdów: dwa we Francji, dwa w Szwajcarii oraz trzy we Włoszech

Abarth dla miłośników rajdów

Abarth dla miłośników rajdów

W tym roku na rajdowych odcinkach specjalnych zadebiutuje Abarth 500 R3T, którego zobaczymy w dwóch włoskich seriach pucharowych: Puchar Abarth 500 Rally Selenia i Challenge Abarth - BFGoodrich.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech