Modernizacji poddano całą rodzinę 595, czyli podstawowy model, 595 Turismo oraz 595 Competizione. Zewnętrznie zmieniono cały przód auta (zderzak, reflektory, grill), dodano większy wlot powietrza. Z tyłu przestylizowano lampy, pojawiło się też nowe skrzydło. Pojazd otrzyma również nową paletę lakierów.

Nowe 17-calowe felgi mają być lżejsze od używanych poprzednio i zapewniać większą powierzchnię wentylacji. We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę i włókna węglowe oraz zmodyfikowano kierownicę i tablicę wskaźników. Odświeżonego Abartha 595 wyposażono w najnowszą wersję systemu multimedialnego UConnect. Standardowo ekran ma 5 cali, ale opcjonalnie można zamówić 7-calowy wyświetlacz. O wzorowe nagłośnienie zadba 7-głośnikowy zestaw audio firmy Beats.

Pod maską Abartha 595 znalazł się mocniejszy o 5 KM 1,4-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Podstawowa wersja rozwija maksymalną moc 145 KM. Odmiana Turismo osiąga 165 KM, a topowa Competizione generuje 180 KM. Ta odmiana do „setki” przyspiesza w 6,7 s, a jest wyposażona w czterotłoczkowe hamulce Brembo. Ma też zmienioną geometrię zawieszenia.

Wszystkie wersje wyposażono standardowo w pięciostopniową manualną skrzynię biegów bądź – opcjonalnie – w półautomatyczną z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowe Abarthy 595, 595 Turismo i 595 Competizione wejdą do sprzedaży w Europie już w czerwcu. Wtedy też poznamy ich ceny.