Sprinter Typ 907 i 910 z systemem asystenta martwego punktu (Blind Spot Monitoring), wyprodukowane w Niemczech
Po wyłączeniu zapłonu nie działa funkcja ostrzegania przed wysiadaniem kierowcy i pasażera – powinna monitorować obszar martwego punktu przez 3 minuty po wyłączeniu zapłonu i w razie rozpoznania zagrożenia włączyć optyczny i akustyczny sygnał ostrzegawczy.
24 samochody
Klasa V, Vito oraz Sprinter, typoszeregi 447, 906, 907 i 910 wyprodukowane w Niemczech
Mogły zostać wbudowane elektronicznie odblokowywane zamki drzwiowe z nieprawidłową dźwignią uruchamiającą. Może to spowodować, że drzwi obrotowe dla pasażerów, przesuwne przestrzeni ładunkowej oraz prawe obrotowe tyłu nadwozia nie mogą być otwierane ani od wewnątrz, ani od zewnątrz. W awaryjnej sytuacji nie można zapewnić drogi ewakuacji poprzez prawą stronę pojazdu.
180 samochodów
Sprinter 907 i 910, typu otwartego, wyprodukowane w Niemczech
Wiązka przewodów elektrycznych pewnego modułu może być zakleszczona między wyłącznikiem świateł hamowania a dźwignią uruchamiającą pedał hamulca, przez co światła hamowania świeciłyby stale. Kierowcy pojazdów nadjeżdżających z tyłu nie wiedzieliby, kiedy i czy w ogóle pojazd hamuje. W wyniku błędnej interpretacji statusu uruchomienia hamulca przez system może dojść do odłączenia pewnych funkcji i systemów asystenckich, jak np. ESP, i niewykluczona byłaby możliwość stoczenia się pojazdu.
367 samochodów
Typy: 117, 156, 242, 246, 172, 231, 176, 190, 290, 205, 213, 238, 217, 222, 218, 257, 253 i 463
Oprogramowanie modułu komunikacyjnego do systemu telefonu alarmowego (eCall) nie jest zgodne ze specyfikacją. Jeśli usługi Mercedes me dla pojazdu są aktywowane przed dostarczeniem pojazdu i znajdują się w ustawionym fabrycznie trybie transportu, funkcja automatycznego i ręcznego połączenia alarmowego może nie działać nawet po wyłączeniu trybu transportowego. W konsekwencji może nie być możliwości nawiązania połączenia z centralą alarmową; niedostępna może być także opcja przesyłania danych pojazdu. Naprawa: należy zaktualizować oprogramowanie modułu do systemu telefonu alarmowego. Aktualizacja odbywa się poprzez mobilne połączenie danych pojazdu w oparciu o funkcję Mercedes me. Rozpocznie się automatycznie. Do realizacji akcji serwisowej z przywołaniem nie jest konieczna wizyta w serwisie. Aktualny stan aktualizacji oprogramowania można znaleźć na portalu Mercedes me w zakładce „Aktualizacja oprogramowania”. Dalsze informacje na temat aktualizacji oprogramowania znajdują się w instrukcji obsługi.
12 835 samochodów
Typy: 205, 213, 238 i 257
Jedna z nakrętek zabezpieczających w przekładni kierowniczej może być pęknięta. W niekorzystnym przypadku, w którym nakrętka z uszkodzeniem została zamontowana w pojeździe, może się zdarzyć, że pęknie w wyniku zadziałania na układ kierowniczy bardzo dużych sił bocznych, np. kontakt z krawężnikiem podczas manewrowania. Może to prowadzić do kontaktu części obracających się w przekładni kierowniczej z obudową i w efekcie zablokować układ kierowniczy.
216 samochodów
Typy 205 (C) i 253 (GLC), wyposażone w Audio 20 i układ automatycznego rozpoznawania fotelika dziecięcego
Status poduszki powietrznej przedniego fotela pasażera może być na konsoli środkowej sygnalizowany nieprawidłowo. Naprawa: aktualizacja modułu sterującego jednostką główną.
7297 samochodów
Typy: C, E oraz GLC (modele: 205, 213, 238, 253)
Sensor w elektronicznej przekładni kierowniczej został wyprodukowany poza specyfikacją. Jeśli zawiódłby podczas jazdy, położenie wirnika w silniku elektrycznym przekładni nie byłoby rozpoznawane. W rezultacie system wspomagania układu kierowniczego zostałby dezaktywowany. Naprawa: wymiana przekładni kierowniczych.
20 samochodów