Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat serwis

serwis

Przejechał 60 tys. km bez wymiany oleju, aż zapalił się "check engine"

Przejechał 60 tys. km bez wymiany oleju, aż zapalił się "check engine"

Silnik Seata Leona niemal błagał o litość, ale właściciel auta przez długi czas był nieugięty. Dopiero gdy na liczniku było już 60 tys. km, użytkownik zdecydował się wreszcie wymienić olej. To, co zaczęło wydostawać się z silnika, spokojnie można by pokazać w horrorze.

Poprosił o wymianę oleju. Mechanik zaniemówił, gdy usłyszał, ile na nim przejechał

Poprosił o wymianę oleju. Mechanik zaniemówił, gdy usłyszał, ile na nim przejechał

Żaden samochód bez oleju daleko nie zajedzie. Mowa o tym w silniku, jak i w skrzyni biegów. Dlatego youtubowy mechanik przecierał oczy ze zdumienia, gdy usłyszał, po jakim dystansie kierowca poprosił go o wymianę oleju w "automacie". Nie obyło się bez nagrania.

Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?

Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?

Najprostszym sposobem na ograniczenie bieżących wydatków na serwis auta jest korzystanie z usług warsztatów niezależnych, które z reguły są wyraźnie tańsze od ASO. Zawsze jednak warto sprawdzić również ofertę serwisów autoryzowanych, bo w niektórych przypadkach ich oferta bywa konkurencyjna.

Nie daj się oszukać! Sprawdź, ile kosztują naprawy różnych aut i w różnym wieku

Nie daj się oszukać! Sprawdź, ile kosztują naprawy różnych aut i w różnym wieku

Przygotowując ten materiał, zadzwoniliśmy do kilkunastu zaprzyjaźnionych mechaników i spytaliśmy ich, jak wyceniają swoje usługi. Odpowiedzi okazały się zaskakująco spójne: "Korzystamy z programów do szacowania czasu napraw, a wynik korygujemy ewentualnie o własne doświadczenie". Jakie są więc stawki popularnych napraw i zabiegów serwisowych?

Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych

Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych

Koszty napraw auta mogą być niższe! Wielu niesprawnych podzespołów nie trzeba wymieniać na nowe, wystarczy je zregenerować. Tak jest znacznie taniej i lepiej dla środowiska.

Zasada 3P - co to takiego i dlaczego należy ją stosować?

Zasada 3P - co to takiego i dlaczego należy ją stosować?

Porządne opony, profesjonalny serwis oraz prawidłowe ciśnienie i eksploatacja — oto trzy filary użytkowania opon znane jako zasada 3P. Najbardziej istotne jest to, żeby spełnić każdy z tych warunków. Najłatwiej przeoczyć ten ostatni, czyli odpowiednie ciśnienie w oponach. Jak zapobiec kłopotom?

Japońska marka wprowadza gwarancję do 10 lat i przebiegu 185 tys. km

Japońska marka wprowadza gwarancję do 10 lat i przebiegu 185 tys. km

Toyota znana jest ze swojej dbałości o wsparcie klientów i bezproblemowe użytkowanie ich samochodów. Japońska marka po raz kolejny zamierza to potwierdzić, prezentując nowy pakiet gwarancyjny Toyota Relax, dostępny dla użytkowników nowych, jak i używanych modeli.

Części w twoim aucie, o których nie wiesz, a które kosztują fortunę!

Części w twoim aucie, o których nie wiesz, a które kosztują fortunę!

W naszych nowoczesnych autach mamy mnóstwo części, o których istnieniu dowiadujemy się dopiero wtedy, kiedy trzeba zapłacić za ich naprawę lub wymianę. Oto lista podzespołów, o których nawet się nie spodziewałeś, że masz je w samochodzie, a które mogą spustoszyć domowy budżet!

Solidne turbo Toyoty – silnik 1.2 D-4T

Solidne turbo Toyoty – silnik 1.2 D-4T

Silnik Toyoty 1.2 D-4T ma 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. To dość skomplikowana jednostka, ale – przynajmniej na razie – odznacza się trwałością. Nie jest jednak zbyt popularna.

Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego

Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego

Nasz rozmówca od kilku lat jest zatrudniony jako doradca serwisowy w jednym z punktów ASO pewnej marki samochodowej. W tym czasie pracował już w serwisie blacharskim oraz mechanicznym. Opowiedział nam o tym, jak wygląda obsługa klienta zza biurka pracownika autoryzowanego serwisu.

Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?

Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?

Samochód elektryczny jest mniej skomplikowany od spalinowego, więc eksploatacja i serwis są znacznie prostsze i tańsze – tak przynajmniej przekonują producenci. Sprawdziliśmy to na przykładzie elektrycznego Renault Megane E-Tech, które mamy w teście długodystansowym. Oto co nas czeka, gdy wybierzemy się na obowiązkowy przegląd.

"Konieczna wymiana oleju silnika". Czy trzeba od razu wezwać lawetę?

"Konieczna wymiana oleju silnika". Czy trzeba od razu wezwać lawetę?

Nowoczesne samochody są na tyle "mądre", że same informują kierowcę, kiedy wymienić olej. Co ważne, taka informacja jest podawana, kiedy system zauważy, że olej rzeczywiście jest już w słabym stanie. Czy jednak należy od razu jechać do serwisu?

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Byłem w ASO Ferrari w Katowicach. Trafiają tam auta, o których wielu nawet nie śniło

Byłem w ASO Ferrari w Katowicach. Trafiają tam auta, o których wielu nawet nie śniło

O tym, jak działa ASO Ferrari opowiedzieli mi szef serwisu Ferrari Katowice Szymon Cirbus oraz główny mechanik Ferrari w Katowicach Krzysztof Bała. Przy okazji panowie podzielili się wieloma smaczkami ze swojej pracy, m.in. czym są Testarossa Awards. Katowicki serwis to jedna z niewielu placówek na świecie, która ma również certyfikat Ferrari Classiche. Oznacza to, że polscy specjaliści pracują nawet z najstarszymi i najbardziej wyjątkowymi modelami tej włoskiej marki.

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Naszym rozmówcą jest Tomasz Sobczak, mechanik z wieloletnim stażem. Doświadczenie zbierał w wielu serwisach ASO, a dziś prowadzi swój warsztat. Opowiada o dobrych i złych, a czasem wręcz patologicznych stronach swojego zawodu.

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

To, co w przypadku produktów żywnościowych czy leków nikogo nie dziwi, często zaskakuje nas w rzeczach związanych z motoryzacją. Wyjaśniamy, jaka jest trwałość akcesoriów, części i materiałów eksploatacyjnych.

Lampy w aucie słabo świecą? Można je przerobić – zaświecą lepiej niż nowe!

Lampy w aucie słabo świecą? Można je przerobić – zaświecą lepiej niż nowe!

Jeśli reflektory w twoim samochodzie są żółte ze starości, to z zewnątrz przy odrobinie zacięcia możesz odświeżyć je sam – będą wyglądać jak nowe. Ale wypolerowanie kloszy nie sprawi, że lampy będą również świecić jak nowe, bo zużyły się ich wewnętrzne elementy. Można je jednak profesjonalnie zregenerować albo nawet… wymienić na nowe, lepsze!

Znany youtuber opowiada o swoich kłopotach z Cadillakiem i RAM-em. "Wydałem 1,8 mln zł na dwa śmietniki"

Znany youtuber opowiada o swoich kłopotach z Cadillakiem i RAM-em. "Wydałem 1,8 mln zł na dwa śmietniki"

Michał Jesionowski w swoim najnowszym materiale wideo, zamieszczonym na kanale "Miłośnicy czterech kółek — zrób to sam" na platformie YouTube, opisuje sprawę, a właściwie kłopot, jaki ma ze swoimi dwoma nowymi samochodami.

Tesla zdalnie "obcięła" mu 130 km zasięgu. Za odblokowanie zażądała 4,5 tys. dolarów

Tesla zdalnie "obcięła" mu 130 km zasięgu. Za odblokowanie zażądała 4,5 tys. dolarów

Tesla zażyczyła sobie od jednego z klientów 4,5 tys. dol. za odblokowanie dodatkowych 130 km zasięgu po przywróceniu auta do ustawień fabrycznych. Problem w tym, że jego Model S miał już wykupiony ten pakiet, ale producent uznał to za błąd konfiguracji i wprowadził "poprawkę". Pomogło dopiero nagłośnienie sprawy.

Jak zdiagnozować usterki bez rozbierania silnika?

Jak zdiagnozować usterki bez rozbierania silnika?

Profesjonalni mechanicy, zanim zabiorą się na dobre do rozbierania silnika, starają się wcześniej zdiagnozować, co jest przyczyną usterki. Podpowiadamy, co można ustalić na podstawie szeroko otwartych oczu i nadstawionych uszu.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test