Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat (Serwis)

(Serwis)

Wymiana baterii w Tesli nie kosztuje 200 tys., ale i tak nie jest tanio
Wiadomości

Wymiana baterii w Tesli nie kosztuje 200 tys., ale i tak nie jest tanio

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę
Eksploatacja

Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami
Aktualności

Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami

Polska to oczko w głowie chińskiego koncernu Chery Automobile. Jesteśmy czwartym państwem w Europie, w którym pojawił się ten potężny gracz. Tylko czy w ambitnych planach ekspansji nie przeszkodzą obawy Polaków związane z chińskimi samochodami? Zapytałem o nie Charlie Zhanga, wiceprezesa Chery Automobile i szefa koncernu na całą Unię Europejską. Odpowiadał bardzo konkretnie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zasada 3P - co to takiego i dlaczego należy ją stosować?
Eksploatacja

Zasada 3P - co to takiego i dlaczego należy ją stosować?

Porządne opony, profesjonalny serwis oraz prawidłowe ciśnienie i eksploatacja — oto trzy filary użytkowania opon znane jako zasada 3P. Najbardziej istotne jest to, żeby spełnić każdy z tych warunków. Najłatwiej przeoczyć ten ostatni, czyli odpowiednie ciśnienie w oponach. Jak zapobiec kłopotom?

Spytałem wulkanizatora, kiedy kupić opony całoroczne. "Kup dziś, to najlepszy moment!"
Eksploatacja

Spytałem wulkanizatora, kiedy kupić opony całoroczne. "Kup dziś, to najlepszy moment!"

Z wybraniem optymalnego terminu wymiany opon sezonowych nie jest wcale łatwo, ale czy jest optymalny moment na zakup i montaż opon całorocznych? Zapytałem eksperta, kiedy najlepiej to zrobić. Tym razem nie miał żadnych wątpliwości, ale udzielił mi też kilku nieoczywistych porad.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Afera na polskim rynku oponiarskim. Warsztaty chcą sprzedawać samą "chińszczyznę"
Aktualności

Afera na polskim rynku oponiarskim. Warsztaty chcą sprzedawać samą "chińszczyznę"

Warsztaty oponiarskie mają dość nierównej walki ze sklepami internetowymi. Ceny opon sprzedawanych klientom indywidualnym są tak niskie, że serwisom nie opłaca się ich dystrybuować. Zamiast tego wolą oferować klientom tańsze i nie takie złe "chińczyki", na których mają większą marżę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Polska branża motoryzacyjna tonie w długach. Niepokojący raport KRD
Aktualności

Polska branża motoryzacyjna tonie w długach. Niepokojący raport KRD

Czasy są takie, że już nawet handel samochodami w Polsce nie jest gwarancją złotego interesu. Krajowy Rejestr Długów (KRD) opublikował szokujący raport o stanie finansów nie tylko handlarzy, ale też (a raczej przede wszystkim) serwisantów. Zadłużenie w branży motoryzacyjnej urosło w ciągu roku o 15,5 proc. i wynosi teraz astronomiczne 422 mln zł.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy warto kupić poleasingowego diesla z "nalotem" ponad 100 tys. km? Mechanicy mają dobrą radę
Eksploatacja

Czy warto kupić poleasingowego diesla z "nalotem" ponad 100 tys. km? Mechanicy mają dobrą radę

Jednego można (być prawie) pewnym: samochód poleasingowy był serwisowany przynajmniej w takim zakresie, jakiego wymaga producent. Wbrew pozorom to nie jest jednak bezspornie dobra wiadomość: niektóre wymagania producentów dotyczące wymiany oleju i niektórych części eksploatacyjnych mechanicy kwitują jednym słowem: zgroza. I dodają: "tak traktowany samochód nie będzie jeździł długo i bezawaryjnie". Oczywiście, ustalając interwały serwisowe, producenci mają ku temu powody. Ale po kolei.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Duża akcja serwisowa BMW. Ponad 60 tys. samochodów może poważnie zranić pasażerów
Aktualności

Duża akcja serwisowa BMW. Ponad 60 tys. samochodów może poważnie zranić pasażerów

BMW przeprowadzi w Polsce akcję serwisową. Sprawa jest poważna, ponieważ dotyczy poduszki powietrznej kierowcy oraz ponad 60 tys. samochodów. Firma skontaktuje się z właścicielami i poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie.

Serwis klimatyzacji krok po kroku. "To wszystko trzeba odgrzybić"
Eksploatacja

Serwis klimatyzacji krok po kroku. "To wszystko trzeba odgrzybić"

Jedną z zalecanych i naprawdę sensownych czynności serwisowych, które warto zrobić, czy to przed sezonem, czy przed wyjazdem wakacyjnym, jest serwis klimatyzacji. Dobry serwis sprawi, że będziemy zdrowsi, łatwiej będzie latem osiągnąć komfortową temperaturę we wnętrzu samochodu, a ryzyko, że klimatyzacja niespodziewanie się zepsuje, znacznie się zmniejszy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Te samochody warto drożej serwisować w ASO. To się opłaci przy odsprzedaży
Aktualności

Te samochody warto drożej serwisować w ASO. To się opłaci przy odsprzedaży

Związek Dealerów Samochodów (ZDS) we współpracy z firmą AutoDNA przygotował raport o wpływie obsługi samochodu w autoryzowanym serwisie na jego późniejszą wartość przy odsprzedaży. Przeprowadzono analizę ofert prawie 200 konfiguracji roczników i modeli różnych marek. W niektórych przypadkach droższy serwis w ASO może się opłacić.

Ponad tysiąc SUV-ów Volvo w Polsce do naprawy. Niecodzienna usterka
Aktualności

Ponad tysiąc SUV-ów Volvo w Polsce do naprawy. Niecodzienna usterka

Volvo Car Poland ma kłopot, a wraz z nim — polscy właściciele ponad tysiąca SUV-ów tej szwedzkiej marki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) właśnie poinformował o usterce, której efektem jest kampania naprawcza. Paradoksalnie nie wydaje się ona szczególnie poważna.

Tylko "nabijasz" klimatyzację? To cię boleśnie zaskoczy w najgorszym momencie
Eksploatacja

Tylko "nabijasz" klimatyzację? To cię boleśnie zaskoczy w najgorszym momencie

Zrobiło się ciepło. To oznacza, że fachowcy od klimatyzacji mają pełne ręce roboty. Kierowcom po zimie przypomniało się, że w swoich autach trzeba zrobić serwis "klimy". Należy jednak uważać, by oszczędności nie zamieniły się w dodatkowe wydatki.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używał taniego testera OBD. Może pójść siedzieć. Ciebie też złapią
Prawo

Używał taniego testera OBD. Może pójść siedzieć. Ciebie też złapią

W serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych, w szemranych sklepach internetowych ofert sprzedaży takiego sprzętu jest mnóstwo. To nie znaczy, że jest on legalny i bezpieczny. Mowa o podrabianych komputerach diagnostycznych i testerach OBD wraz z pirackim oprogramowaniem. O tym, czym grozi zakup i posiadania takiego sprzętu przekonał się ostatnio pewien mechanik z okolic Stanisławowa.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Honda wzywa do serwisu ponad 5 tys. samochodów w Polsce. Auta mogą nawet stanąć
Aktualności

Honda wzywa do serwisu ponad 5 tys. samochodów w Polsce. Auta mogą nawet stanąć

Polski oddział Honda Motor Europe Ltd. z siedzibą w Warszawie poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o potencjalnym ryzyku związanym z eksploatacją kilkuletnich egzemplarzy samochodów tej marki. W niektórych pojazdach może dojść nawet do zatrzymania silnika podczas jazdy.

Szokujące opowieści o naprawach aut w PRL. Nadal chcesz narzekać na swój warsztat?
Oldtimer

Szokujące opowieści o naprawach aut w PRL. Nadal chcesz narzekać na swój warsztat?

Dzwonisz, ustalasz termin, odstawiasz samochód, po czym odbierasz nie tylko naprawiony, ale jeszcze umyty. W PRL bywało różnie. Jeśli kierowca nie miał drygu do mechaniki, a bagażnik jego auta nie pełnił funkcji hurtowni części zamiennych, to zaczynały się schody. No bo skoro pewnego razu, aby kupić banalny pasek klinowy, trzeba było napisać podanie do sklepu... Oto historie kilku osób, które miały niefart jeździć samochodem w epoce PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Serwis Maserati z Warszawy wśród najlepszych na świecie
Aktualności

Serwis Maserati z Warszawy wśród najlepszych na świecie

Maserati wyróżniło najlepszych dilerów marki pod względem sprzedaży części i akcesoriów oraz obsługi serwisowej. W finale konkursu znalazło się 34 najlepszych partnerów z całego świata, w tym jeden z Polski.

Regulacja zaworów. Sprawdź, czy twoje auto jej nie potrzebuje
Eksploatacja

Regulacja zaworów. Sprawdź, czy twoje auto jej nie potrzebuje

Ustawianie luzów zaworowych? To coś, co robi się w starych samochodach? Nowe tego nie mają – tam przecież wszystko dzieje się automatycznie, a luzy kasują się same, prawda? Ależ skąd. Silników, w których raz na jakiś czas należy przynajmniej skontrolować i w razie potrzeby skorygować luzy zaworowe, nie brakuje też w całkiem aktualnych i popularnych modelach aut. O tym, jakie to ważne najwcześniej przekonują się z reguły ci, którzy do takich samochodów postanawiają zamontować instalację gazową.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Te modele warto serwisować w ASO. Przy sprzedaży możesz dostać za nie więcej
Aktualności

Te modele warto serwisować w ASO. Przy sprzedaży możesz dostać za nie więcej

Czy warto nadal jeździć do ASO, kiedy wygaśnie gwarancja? Czy dzięki temu możesz sprzedać swój samochód za wyższą kwotę? Odpowiedź daje najnowszy raport, wskazując jednocześnie, w przypadku których modeli jest to najbardziej opłacalne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kontrolka check engine. Co dokładnie znaczy i co należy zrobić, gdy się świeci?
Eksploatacja

Kontrolka check engine. Co dokładnie znaczy i co należy zrobić, gdy się świeci?

W sprawnym aucie kontrolka silnika zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika. Jeśli włącza się okazjonalnie lub świeci stale podczas jazdy, to znaczy, że mamy usterkę.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
To najważniejszy element w używanym elektryku. Jak sprawdzić SOH?
Porady

To najważniejszy element w używanym elektryku. Jak sprawdzić SOH?

Samochód elektryczny ma mniej części niż spalinowy, jest pod względem mechanicznym dość prosty, a gdy kupujemy "używkę", to – statystycznie – jest to samochód znacznie młodszy niż spalinowy. A jednak ryzyko wpadki jest wysokie – koszt naprawy kilkuletniego auta na prąd może przekraczać jego wartość. Ryzyko to można jednak znacząco zmniejszyć. Co zatem należy sprawdzić przed kupnem?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych
Eksploatacja

Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych

Koszty napraw auta mogą być niższe! Wielu niesprawnych podzespołów nie trzeba wymieniać na nowe, wystarczy je zregenerować. Tak jest znacznie taniej i lepiej dla środowiska.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.