- Cena roboczogodziny w nieautoryzowanych serwisach to często 100-200 zł brutto. W ASO cena roboczogodziny może sięgać nawet 1000 zł
- Cena usługi może się różnić pomiędzy warsztatami bardzo znacząca
- Wypytaliśmy mechaników o prawdziwe ceny za serwis samochodu
- Ile kosztuje wymiana oleju? Prawdziwa cena
- Ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni? Prawdziwa cena
- Ile kosztuje naprawa elektroniki w samochodzie? Prawdziwa cena
- Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Cena
- Cena wymiany silnika w samochodzie
- Cena wymiany turbosprężarki - ile kosztuje
- Ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy? Cena
- Zawór recyrkulacji spalin - wymiana, cena
- Ile kosztuje ustawienie zbieżności kół?
- Ile kosztuje wymiana przedniej szyby?
- Blacharka i lakierowanie - cena
- Wymiana sprzęgła - koszt
- Wymiana napędu rozrządu - koszt
- Wymiana klocków i tarcz - jaka cena
- Wymiana wahacza dolnego (przód; jedno koło) - jaki koszt
- Nasza opinia
- Dobry i zaufany mechanik to skarb kierowcy
Obecnie cena roboczogodziny w nieautoryzowanych serwisach waha się najczęściej pomiędzy 100 a 200 zł brutto. Na nieco mniej można liczyć w przypadku tańszych, prostszych aut, więcej zapłacić trzeba za luksusowe (obrazowo: za Yarisa będzie to bliżej 100 zł, za Lexusa – bliżej 200 zł, choć bywa i więcej) oraz bardziej skomplikowane operacje. Oczywiście, w ASO zapłacicie znacznie więcej – po 300, 500 a nawet blisko 1000 zł/rbh!
Na początku opisujemy popularne operacje (związane z serwisem i naprawami), natomiast danie główne serwujemy na końcu – to tabele, z których dowiecie się ile należy zapłacić za wykonanie danej operacji. Koszt części dotyczy zamienników o dobrej jakości kupowanych w dużej hurtowni motoryzacyjnej. Teoretyczny czas pracy to wskazanie zaczerpnięte z katalogu czasowego "Autodata". Kolejne rubryki to koszt pracy (policzone godziny razy orientacyjna stawka roboczogodziny w granicach 100-180 zł) i podsumowanie całości operacji.
Przeczytaj także: Z Tychów wyjeżdżają już chińskie auta Leapmotor T03. Marka pokazała następny model B10
Ile kosztuje wymiana oleju? Prawdziwa cena
Podstawowa czynność eksploatacyjna: wymiana oleju w silniku. Operacja przewidziana jest zazwyczaj na około 30 min, więc i nie powinna być droga. Rzeczywiście, łatwiej znaleźć promocje w stylu "oleje zakupione u nas wymieniamy gratis" niż warsztat, który za samą czynność "odważy się" wziąć więcej niż 100 zł (pomijając oczywiście ASO). Zresztą najczęściej wymiana oleju jest połączona z wymianą filtrów i ogólnym przeglądem, więc i mechanicy nie narzekają, że muszą wstawiać auto na podnośnik za 50 zł. Mimo że operacja nie kosztuje zazwyczaj wiele, mnóstwo kierowców decyduje się na samodzielną wymianę środka smarnego. Czy jest to podyktowane oszczędnością? Nie zawsze. Problemem jest uczciwość mechaników. Niewymieniony (lecz jedynie… wytarty) filtr oleju, pozostawiony (lub zmieniony na najtańszy) olej – to "grzechy" mechaników. Zysk dla nich może być wbrew pozorom naprawdę istotny. Pamiętajcie, że w aucie mamy też płyn chłodzący (najczęściej wymaga wymiany co mniej więcej 5 lat/100 tys. km), płyn w układzie wspomagania kierownicy (starsze pojazdy) itp.
Ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni? Prawdziwa cena
O tych wymianach pamiętają najczęściej miłośnicy terenówek oraz aut… z awaryjnymi skrzyniami biegów. Wtedy oleje w skrzyni biegów zmieniane są (choć i tak nie zawsze) dość często. Oprócz skrzyń biegów w terenówce dochodzą: skrzynia rozdzielcza, reduktor, przedni i tylny dyferencjał. Część tych podzespołów znajdziecie też w SUV-ach (zwłaszcza tych z napędem wszystkich kół) i osobówkach 4x4. Ale użytkownicy samochodów osobowych rzadko kiedy są tak skrupulatni, żeby pamiętać o "jakiejś" skrzyni biegów. Jeszcze olej w automatycznej – można się zastanowić, ale w manualnej? To potrzebne? Tymczasem wystarczy wymiana oleju co ok. 100 tys. km i 6 lat (fakt, że często nie przewidują jej interwały serwisowe producentów; pozostaje więc wyczucie mechanika i rozsądek), żeby znacząco zwiększyć trwałość m.in. łożysk. Mówimy tu o autach takich marek, jak: Suzuki (Swift), Toyota (Corolla), Opel (Zafira B), czy różnych Fiatach i Alfach Romeo z awaryjną przekładnią M32, w której łożyska są nie najlepszej jakości, a brak wymiany oleju dodatkowo skraca ich trwałość.
Ile kosztuje naprawa elektroniki w samochodzie? Prawdziwa cena
Wymiana komputera? Nic trudnego. Owszem, taka operacja, zależnie od umieszczenia sterownika, zajmuje od 0,5 do 2 godz. Ale najprostszy sterownik nadwozia do taniego modelu Dacii to wydatek kilkuset zł (blisko tysiąca), ECU silnika, poduszek itp. to już często grube tysiące (nierzadko ponad 10). Entuzjazm do wymiany komputera (bo tak mówi opis błędu) szybko maleje. Wtedy do akcji wkracza elektronik – sprawdzi najpierw połączenia (tu może tkwić problem), czujniki, sterowniki itp. Dopiero gdy to zawiedzie (a jeszcze lepiej – po oględzinach i próbie naprawy oryginalnego sterownika), podejmie decyzję o ewentualnej wymianie. Czasem może też wystarczyć programowanie. Co można zrobić samemu? Jeśli usterka dotyczy silnika, można przy użyciu darmowego lub taniego programu odczytać kod błędu i próbować usunąć problem (w oparciu o objawy).
Przeczytaj także: Toyota Yaris III kontra Skoda Fabia III. Wielki pojedynek używanych maluchów
Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Cena
Jedna z najbardziej znienawidzonych diagnoz przez kierowców – plasuje się gdzieś tuż obok kontrolki "check engine". To oczywiście trochę żart, ale hasło "uszkodzona uszczelka" zwiastuje dość wysokie koszty. Dlaczego nie warto wybierać najtańszego warsztatu, który mówi, że naprawi to za 800 zł? Bo, po pierwsze, to najczęściej około 10 godzin pracy. Doliczyć trzeba uszczelki itp. Po drugie, dochodzi też "rozpięcie" napędu rozrządu oraz prace dodatkowe, a w razie jakichkolwiek wątpliwości głowica powinna trafić do specjalistycznego serwisu na kontrolę szczelności, warto zmierzyć średnicówką cylindry – a to wszystko zajmuje czas…
Cena wymiany silnika w samochodzie
Stosunkowo prosta operacja, opisana czasowo w instrukcjach, choć też wymaga kreatywności od mechanika. W przypadku robocizny istotne będą różne kwestie – czy przekładamy też cały osprzęt (wskazane, gdy jest nowszy lub np. może nie pasować), czy wymieniamy także np. sprzęgło i napęd rozrządu (idealna okazja) oraz kto odpowiada za wady silnika. Ostatnie pytanie właściwie ma dość prostą odpowiedź, ale chodzi o to, żeby klient miał pełną świadomość – jeśli to on dostarczył motor do przekładki, sam też ponosi za niego odpowiedzialność, a każdy kolejny (w przypadku reklamacji) będzie "kasowany" osobno. Zakres prac przygotowawczych zasadniczo może zmienić cenę – ze startowych 1500 zł do np. 3000 zł.
Cena wymiany turbosprężarki - ile kosztuje
Macie leciwego diesla, który przejechał już dobrze ponad 200 tys. km? Nie liczcie na to, że po wymianie turbiny, która "złapała luz", wszystko będzie już dobrze. W takim przypadku mechanik powinien zadbać praktycznie o cały układ dolotowy – wyczyścić (bądź nawet wymienić) intercooler, oddać do czyszczenia filtr cząstek stałych, wyczyścić (wymienić) zasilanie turbiny w olej (poza przewodami dostarczającymi smarowanie często stosowane są też filtry) czy odprowadzić środek smarny z turbiny. Dopiero wtedy można będzie powiedzieć, że zregenerowana turbina trafi we właściwe miejsce i będzie mogła długo posłużyć. Ale mechanik nie wykona tych czynności za 500 zł... Co można zrobić samemu? Gdy ma się doświadczenie i garaż – można próbować. Ale pamiętajcie, że to mnóstwo czyszczenia (jak w przypadku dolotu), trzeba też sporo wiedzy, żeby właściwie ocenić wszystkie elementy.
Ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy? Cena
Chyba żaden doświadczony i szanujący się mechanik nie poda z góry kosztu wymiany wtryskiwaczy (czy pompowtryskiwaczy) we współczesnym silniku wysokoprężnym. Dlaczego? Sprawa jest prosta. Jeśli wszystko idzie dobrze i dostęp jest dobry, to operację obliczono na około 1,5 godz. Jednak często wtryskiwacze ulegają zapieczeniu. Wtedy serwisy zwykle wzywają specjalistów i muszą zapłacić nawet 300 zł za wtryskiwacz – przecież nie z własnej kieszeni, prawda? Wtryski potrafią wręcz się porozrywać, więc poza kosztami usunięcia ich z silnika trzeba będzie doliczyć… koszt nowych części. Z 250 zł za robociznę rachunek może więc wzrosnąć do tysięcy złotych! Mechanik powinien o tym uprzedzić.
Zawór recyrkulacji spalin - wymiana, cena
Teoretycznie operacja przewidywalna i prosta – wymiana zaworu recyrkulacji spalin (czyli EGR-u) to czynność ujęta w spisach typowych elementów obsługowych. Jednak sam zawór bywa bardzo drogi – nierzadko jego ceny przekraczają 1000 zł. Czy wobec tego chcielibyście, żeby mechanik przy każdym niedomaganiu tego urządzenia wymieniał je na nowe? Niekoniecznie. Decyzja powinna być podjęta m.in. przez pryzmat umieszczenia zaworu – jeśli jest łatwo dostępny i montaż (demontaż) zajmie dosłownie minuty, to warto pokusić się o czyszczenie. Jeśli zaś problemy powracają, a za naprawę trzeba zapłacić tyle, co za nową część, większy sens ma wymiana. Istotnym elementem układu recyrkulacji jest też chłodnica spalin (bywa, że dochodzi do wewnętrznego wycieku chłodziwa).
Ile kosztuje ustawienie zbieżności kół?
Niektóre instrukcje wymagają ustawienia geometrii kół po każdej ingerencji w podwozie, inne nie są tak restrykcyjne (stąd też m.in. różnice w tabeli na ostatniej stronie). Zalecamy jednak profilaktyczne kontrole podwozia. Świetnie, jeśli można połączyć to np. z przeglądem rejestracyjnym – wtedy, podbijając pieczątkę, prosimy o wnikliwe sprawdzenie podwozia i jeśli nie ma luzów, udajemy się na ustawienie geometrii. Dokąd pojechać? Czasem sprzętem dysponują stacje kontroli pojazdów, pomocy szukać też można w wyspecjalizowanych punktach. Zaletą typowych warsztatów jest możliwość uzyskania pomocy przy zapieczonych lub obrobionych śrubach. Specjaliści zazwyczaj odsyłają takich klientów do mechaników.
Ile kosztuje wymiana przedniej szyby?
Dostępność szyb czołowych i koszty ich montażu wydają się bardzo przystępne. Przykładowo – dobrej jakości zamiennik (Pilkington) już z montażem w przypadku Fiata Seicento oznacza wydatek na poziomie zaledwie 250 zł. Może nie opłacać się naprawa, bo za jeden odprysk punktowy firmy biorą 120-150 zł. Ceny jednak nieco rosną w przypadku droższych, większych aut, koszty podnosi również wyposażenie dodatkowe samochodów (coraz popularniejsze). Różnice bywają znaczne, bo do Kii Ceed zielona szyba (z montażem, okienko na VIN) tego samego producenta to 460 zł, a w wersji z czujnikiem – już 700 zł. Uwaga! Na znacznie wyższe koszty trzeba nastawić się w przypadku modeli z systemem kamer i radarów. Większość można przykleić na nową szybę, jednak sama szyba okazuje się sporo droższa (zależnie od modelu) a kalibracja to kolejny wydatek – 500-800 zł. Droższe są też szyby ogrzewane.
Blacharka i lakierowanie - cena
Dział napraw przez wielu – i klientów, i mechaników – uważany za żyłę złota. Czy tak jest w istocie? Chyba trochę opinia na wyrost, bo tak naprawdę, jak w mechanice, wiele zależy od uczciwości, rzetelności i doświadczenia osoby świadczącej usługi. Faktem jest, że bardzo wiele zleceń pochodzi z firm ubezpieczeniowych – tyle że okazuje się, że to teraz solidny, ale co najwyżej przeciętny płatnik, jako że średnia roboczogodzina w niezależnej sieci (poza ASO) wyceniana jest na 100 zł – czyli minimum tego, co życzą sobie fachowcy-mechanicy "od śrubek". Inna sprawa, że zleceń jest naprawdę dużo, bo szkodowość na naszych drogach jest wysoka, a auto po stłuczce najczęściej trzeba naprawić. Uwaga! Spapraną pracę blacharza lub lakiernika często możemy odkryć od razu, ale niestety, może wyjść na jaw dopiero po kilku miesiącach – gdy np. szpachla została położona na niezabezpieczoną blachę.
Wymiana sprzęgła - koszt
Marka/model | Koszt części (zł) | Czas pracy (rbh) | Koszt operacji (zł) | Koszty łącznie (zł) |
Audi A4 B9 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | brak | 6,5 | 975 | brak |
Audi A4 B8 2.0 TDI/143 KM 2011 r. | 940 | 7,5 | 1125 | 2065 |
BMW 320d F30 2.0d/163 KM 2016 r. | 840 | 3,45 | 621 | 1461 |
BMW 320d E90 2.0d/163 KM 2011 r. | 790 | 3,2 | 480 | 1270 |
Citroën C3 II 1.2 VTi/82 KM 2016 r. | 350 | 5,5 | 715 | 1065 |
Citroën C3 I 1.4/88 KM 2009 r. | 355 | 6,6 | 858 | 1213 |
Dacia Logan II 1.2 16V/75 KM 2016 r. | 240 | 5,6 | 560 | 800 |
Dacia Logan I 1.4 Mpi/75 KM 2011 r. | 170 | 6,0 | 600 | 770 |
Fiat Panda III 1.2/69 KM 2016 r. | 350 | 4,15 | 498 | 848 |
Fiat Panda II 1.2/69 KM 2011 r. | 350 | 3,8 | 456 | 806 |
Ford Focus III 1.0 EB/125 KM 2016 r. | 715 | 3,9 | 546 | 1261 |
Ford Focus II 1.6/115 KM 2010 r. | 535 | 4,9 | 686 | 1221 |
Honda Civic IX 1.8/141 KM 2016 r. | 455 | 4,6 | 690 | 1145 |
Honda Civic VIII 1.8/140 KM 2011 r. | 455 | 4,1 | 615 | 1070 |
Hyundai i30 II 1.6/120 KM 2016 r. | 390 | 3,4 | 476 | 866 |
Hyundai i30 I 1.6/126 KM 2011 r. | 355 | 3,9 | 546 | 901 |
Kia Sportage IV 1.6 T-GDI/177 KM 2016 r. | 3110 | 3,0 | 420 | 3530 |
Kia Sportage III 2.0/163 KM 2011 r. | 600 | 2,6 | 364 | 964 |
Mazda 6 III 2.0 S-G/145 KM 2016 r. | 675 | 3,8 | 570 | 1245 |
Mazda 6 II 2.0 MZR/155 KM 2011 r. | 780 | 4,6 | 690 | 1470 |
Mercedes C 180 W205 1.6/156 KM 2016 r. | 1125 | 3,8 | 684 | 1809 |
Mercedes C 180 W204 1.8/156 KM 2011 r. | 1225 | 3,1 | 465 | 1690 |
Mitsubishi Outlander III 2.0/150 KM 2016 r. | 1000 | 4,3 | 645 | 1645 |
Mitsubishi Outlander II 2.0/147 KM 2011 r. | 1790 | 5,4 | 810 | 2600 |
Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T/115 KM 2016 r. | 645 | 5,3 | 795 | 1440 |
Nissan Qashqai I 1.6/117 KM 2011 r. | 870 | 4,4 | 660 | 1530 |
Opel Astra K 1.4T/125 KM 2016 r. | 800 | 4,8 | 672 | 1472 |
Opel Astra J 1.4T/120 KM 2011 r. | 780 | 5,3 | 742 | 1522 |
Peugeot 308 II 1.6 HDi/99 KM 2016 r. | 475 | 8,1 | 1134 | 1609 |
Peugeot 308 I 1.6 HDi/92 KM 2011 r. | 475 | 9,0 | 1260 | 1735 |
Renault Megane IV 1.5 dCi/110 KM 2016 r. | 690 | 5,8 | 812 | 1502 |
Renault Megane III 1.5 dCi/110 KM 2011 r. | 690 | 9,5 | 1330 | 2020 |
Seat Leon III 1.4 TSI/125 KM 2016 r. | 670 | 4,6 | 690 | 1360 |
Seat Leon II 1.4 TSI/125 KM 2011 r. | 670 | 4,1 | 615 | 1285 |
Škoda Octavia III 1.6 TDI/110 KM 2016 r. | 940 | 4,7 | 705 | 1645 |
Škoda Octavia II 1.6 TDI/105 KM 2011 r. | 850 | 4,1 | 615 | 1465 |
Suzuki Swift IV 1.2/94 KM 2016 r. | 665 | 3,2 | 416 | 1081 |
Suzuki Swift III 1.3/92 KM 2010 r. | 300 | 2,7 | 351 | 651 |
Toyota Auris II 1.33/99 KM 2016 r. | 370 | 7,4 | 962 | 1332 |
Toyota Auris I 1.33/99 KM 2011 r. | 370 | 6,2 | 806 | 1176 |
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | 1070 | 6,3 | 945 | 2015 |
Volkswagen Passat B7 2.0 TDI/140 KM 2011 r. | 1070 | 5,6 | 840 | 1910 |
Volvo XC60 II 2.0 D/190 KM 2017 r. | 855 | 8,6 | 1548 | 2403 |
Volvo XC60 I 2.0 D/163 KM 2011 r. | 1030 | 5,6 | 1008 | 2038 |
Wymiana napędu rozrządu - koszt
Marka/model | Rodzaj napędu | Koszt części (zł) | Czas pracy (rbh) | Koszt operacji (zł) | Koszty łącznie (zł) |
Audi A4 B9 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | pasek | 735 | 2,9 | 435 | 1170 |
Audi A4 B8 2.0 TDI/143 KM 2011 r. | pasek | 560 | 2,6 | 390 | 950 |
BMW 320d F30 2.0d/163 KM 2016 r. | łańcuch | 830 | 13,45 | 2421 | 3251 |
BMW 320d E90 2.0d/163 KM 2011 r. | łańcuch | 830 | 12,25 | 2205 | 3035 |
Citroën C3 II 1.2 VTi/82 KM 2016 r. | pasek | 680 | 2,7 | 351 | 1031 |
Citroën C3 I 1.4/88 KM 2009 r. | pasek | 315 | 2,4 | 312 | 627 |
Dacia Logan II 1.2 16V/75 KM 2016 r. | pasek | 330 | 1,9 | 228 | 558 |
Dacia Logan I 1.4 Mpi/75 KM 2011 r. | pasek | 240 | 2,0 | 240 | 480 |
Fiat Panda III 1.2/69 KM 2016 r. | pasek | 240 | 2,5 | 300 | 540 |
Fiat Panda II 1.2/69 KM 2011 r. | pasek | 240 | 1,85 | 222 | 462 |
Ford Focus III 1.0 EB/125 KM 2016 r. | pasek | 495 | 7,7 | 1078 | 1573 |
Ford Focus II 1.6/115 KM 2010 r. | pasek | 340 | 2,7 | 378 | 718 |
Honda Civic IX 1.8/141 KM 2016 r. | łańcuch | 1520 | 2,9 | 435 | 1955 |
Honda Civic VIII 1.8/140 KM 2011 r. | łańcuch | 1520 | 4,1 | 615 | 2135 |
Hyundai i30 II 1.6/120 KM 2016 r. | łańcuch | 785 | 3,1 | 434 | 1219 |
Hyundai i30 I 1.6/126 KM 2011 r. | łańcuch | 785 | 2,9 | 406 | 1191 |
Kia Sportage IV 1.6 T-GDI/177 KM 2016 r. | łańcuch | 1040 | 3,4 | 476 | 1516 |
Kia Sportage III 2.0/163 KM 2011 r. | łańcuch | 1125 | 3,5 | 490 | 1615 |
Mazda 6 III 2.0 S-G/145 KM 2016 r. | łańcuch | brak | 3,8 | 570 | brak |
Mazda 6 II 2.0 MZR/155 KM 2011 r. | łańcuch | 1030 | 3,9 | 585 | 1615 |
Mercedes C 180 W205 1.6/156 KM 2016 r. | łańcuch | 605 | 8,7 | 1566 | 2171 |
Mercedes C 180 W204 1.8/156 KM 2011 r. | łańcuch | 1300 | 2,9 | 435 | 1735 |
Mitsubishi Outlander III 2.0/150 KM 2016 r. | łańcuch | brak | 5,2 | 780 | brak |
Mitsubishi Outlander II 2.0/147 KM 2011 r. | łańcuch | brak | 4,7 | 705 | brak |
Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T/115 KM 2016 r. | łańcuch | 390 | 9,1 | 1365 | 1755 |
Nissan Qashqai I 1.6/117 KM 2011 r. | łańcuch | 750 | 2,7 | 405 | 1155 |
Opel Astra K 1.4T/125 KM 2016 r. | łańcuch | 765 | 3,9 | 966 | 1731 |
Opel Astra J 1.4T/120 KM 2011 r. | łańcuch | 310 | 4,6 | 644 | 954 |
Peugeot 308 II 1.6 HDi/99 KM 2016 r. | pasek | 430 | 2,5 | 350 | 780 |
Peugeot 308 I 1.6 HDi/92 KM 2011 r. | pasek | 400 | 2,2 | 308 | 708 |
Renault Megane IV 1.5 dCi/110 KM 2016 r. | pasek | 425 | 2,1 | 294 | 719 |
Renault Megane III 1.5 dCi/110 KM 2011 r. | pasek | 425 | 3,4 | 476 | 901 |
Seat Leon III 1.4 TSI/125 KM 2016 r. | pasek | 295 | 3,0 | 450 | 745 |
Seat Leon II 1.4 TSI/125 KM 2011 r. | łańcuch | 540 | 5,3 | 795 | 1335 |
Škoda Octavia III 1.6 TDI/110 KM 2016 r. | pasek | 525 | 3,1 | 465 | 990 |
Škoda Octavia II 1.6 TDI/105 KM 2011 r. | pasek | 575 | 2,2 | 330 | 905 |
Suzuki Swift IV 1.2/94 KM 2016 r. | łańcuch | 605 | 6,9 | 897 | 1502 |
Suzuki Swift III 1.3/92 KM 2010 r. | łańcuch | 525 | 7,3 | 949 | 1474 |
Toyota Auris II 1.33/99 KM 2016 r. | łańcuch | 700 | 10,6 | 1378 | 2078 |
Toyota Auris I 1.33/99 KM 2011 r. | łańcuch | 700 | 9,7 | 1261 | 1961 |
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | pasek | 520 | 3,4 | 510 | 1030 |
Volkswagen Passat B7 2.0 TDI/140 KM 2011 r. | pasek | 570 | 2,8 | 420 | 990 |
Volvo XC60 II 2.0 D/190 KM 2017 r. | pasek | 897 | 1,8 | 324 | 1221 |
Volvo XC60 I 2.0 D/163 KM 2011 r. | pasek | 410 | 1,3 | 234 | 644 |
Wymiana klocków i tarcz - jaka cena
Marka/model | Koszt części (zł) | Czas pracy (rbh) | Koszt operacji (zł) | Koszty łącznie (zł) |
Audi A4 B9 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | 690 | 1,2 | 180 | 870 |
Audi A4 B8 2.0 TDI/143 KM 2011 r. | 650 | 1,0 | 150 | 800 |
BMW 320d F30 2.0d/163 KM 2016 r. | 635 | 0,85 | 128 | 765 |
BMW 320d E90 2.0d/163 KM 2011 r. | 580 | 0,85 | 128 | 708 |
Citroën C3 II 1.2 VTi/82 KM 2016 r. | 320 | 1,2 | 156 | 476 |
Citroën C3 I 1.4/88 KM 2009 r. | 290 | 1,2 | 156 | 446 |
Dacia Logan II 1.2 16V/75 KM 2016 r. | 320 | 1,0 | 100 | 420 |
Dacia Logan I 1.4 Mpi/75 KM 2011 r. | 245 | 0,8 | 80 | 325 |
Fiat Panda III 1.2/69 KM 2016 r. | 275 | 0,7 | 84 | 359 |
Fiat Panda II 1.2/69 KM 2011 r. | 200 | 0,8 | 96 | 296 |
Ford Focus III 1.0 EB/125 KM 2016 r. | 410 | 0,9 | 126 | 536 |
Ford Focus II 1.6/115 KM 2010 r. | 450 | 0,9 | 126 | 576 |
Honda Civic IX 1.8/141 KM 2016 r. | 440 | 0,9 | 135 | 575 |
Honda Civic VIII 1.8/140 KM 2011 r. | 440 | 1,0 | 150 | 590 |
Hyundai i30 II 1.6/120 KM 2016 r. | 390 | 0,7 | 98 | 488 |
Hyundai i30 I 1.6/126 KM 2011 r. | 415 | 0,7 | 98 | 513 |
Kia Sportage IV 1.6 T-GDI/177 KM 2016 r. | 530 | 0,9 | 126 | 656 |
Kia Sportage III 2.0/163 KM 2011 r. | 445 | 0,7 | 98 | 543 |
Mazda 6 III 2.0 S-G/145 KM 2016 r. | 525 | 0,4 | 60 | 585 |
Mazda 6 II 2.0 MZR/155 KM 2011 r. | 490 | 0,6 | 90 | 580 |
Mercedes C 180 W205 1.6/156 KM 2016 r. | 705 | 1,5 | 270 | 975 |
Mercedes C 180 W204 1.8/156 KM 2011 r. | 510 | 1,3 | 195 | 705 |
Mitsubishi Outlander III 2.0/150 KM 2016 r. | 405 | 0,9 | 135 | 540 |
Mitsubishi Outlander II 2.0/147 KM 2011 r. | 405 | 0,9 | 135 | 540 |
Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T/115 KM 2016 r. | 435 | 0,7 | 105 | 540 |
Nissan Qashqai I 1.6/117 KM 2011 r. | 300 | 0,7 | 105 | 405 |
Opel Astra K 1.4T/125 KM 2016 r. | 525 | 0,8 | 112 | 637 |
Opel Astra J 1.4T/120 KM 2011 r. | 455 | 0,8 | 112 | 567 |
Peugeot 308 II 1.6 HDi/99 KM 2016 r. | 430 | 1,2 | 168 | 598 |
Peugeot 308 I 1.6 HDi/92 KM 2011 r. | 370 | 1,0 | 140 | 510 |
Renault Megane IV 1.5 dCi/110 KM 2016 r. | 390 | 1,0 | 140 | 530 |
Renault Megane III 1.5 dCi/110 KM 2011 r. | 415 | 1,1 | 154 | 569 |
Seat Leon III 1.4 TSI/125 KM 2016 r. | 425 | 1,0 | 150 | 575 |
Seat Leon II 1.4 TSI/125 KM 2011 r. | 425 | 1,0 | 150 | 575 |
Škoda Octavia III 1.6 TDI/110 KM 2016 r. | 440 | 1,0 | 150 | 590 |
Škoda Octavia II 1.6 TDI/105 KM 2011 r. | 330 | 0,9 | 135 | 465 |
Suzuki Swift IV 1.2/94 KM 2016 r. | 380 | 0,8 | 104 | 484 |
Suzuki Swift III 1.3/92 KM 2010 r. | 330 | 0,5 | 65 | 395 |
Toyota Auris II 1.33/99 KM 2016 r. | 445 | 0,9 | 117 | 562 |
Toyota Auris I 1.33/99 KM 2011 r. | 460 | 0,9 | 117 | 577 |
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | 480 | 1,2 | 180 | 660 |
Volkswagen Passat B7 2.0 TDI/140 KM 2011 r. | 465 | 1,0 | 150 | 615 |
Volvo XC60 II 2.0 D/190 KM 2017 r. | 735 | 1,0 | 180 | 915 |
Volvo XC60 I 2.0 D/163 KM 2011 r. | 595 | 1,0 | 180 | 775 |
Wymiana wahacza dolnego (przód; jedno koło) - jaki koszt
Marka/model | Koszt części (zł) | Czas pracy (rbh) | Koszt operacji (zł) | Koszty łącznie (zł) |
Audi A4 B9 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | 715 | 0,9 | 135 | 850 |
Audi A4 B8 2.0 TDI/143 KM 2011 r. | 750 | 0,9 | 135 | 885 |
BMW 320d F30 2.0d/163 KM 2016 r. | 600 | 2,25 | 338 | 938 |
BMW 320d E90 2.0d/163 KM 2011 r. | 410 | 0,7 | 105 | 515 |
Citroën C3 II 1.2 VTi/82 KM 2016 r. | 170 | 1,2 | 156 | 326 |
Citroën C3 I 1.4/88 KM 2009 r. | 140 | 0,7 | 91 | 231 |
Dacia Logan II 1.2 16V/75 KM 2016 r. | 120 | 2,3 | 230 | 350 |
Dacia Logan I 1.4 Mpi/75 KM 2011 r. | 120 | 2,3 | 230 | 350 |
Fiat Panda III 1.2/69 KM 2016 r. | 205 | 0,9 | 108 | 313 |
Fiat Panda II 1.2/69 KM 2011 r. | 185 | 0,45 | 54 | 239 |
Ford Focus III 1.0 EB/125 KM 2016 r. | 320 | 1,0 | 140 | 460 |
Ford Focus II 1.6/115 KM 2010 r. | 355 | 1,1 | 154 | 509 |
Honda Civic IX 1.8/141 KM 2016 r. | 285 | 0,4 | 60 | 345 |
Honda Civic VIII 1.8/140 KM 2011 r. | 290 | 0,9 | 135 | 425 |
Hyundai i30 II 1.6/120 KM 2016 r. | 225 | 0,7 | 98 | 323 |
Hyundai i30 I 1.6/126 KM 2011 r. | 210 | 0,6 | 84 | 294 |
Kia Sportage IV 1.6 T-GDI/177 KM 2016 r. | 240 | 1,1 | 154 | 394 |
Kia Sportage III 2.0/163 KM 2011 r. | 225 | 0,5 | 75 | 300 |
Mazda 6 III 2.0 S-G/145 KM 2016 r. | 305 | 0,5 | 75 | 380 |
Mazda 6 II 2.0 MZR/155 KM 2011 r. | 590 | 1,3 | 195 | 785 |
Mercedes C 180 W205 1.6/156 KM 2016 r. | 860 | 3,4 | 612 | 1472 |
Mercedes C 180 W204 1.8/156 KM 2011 r. | 560 | 1,9 | 285 | 845 |
Mitsubishi Outlander III 2.0/150 KM 2016 r. | 275 | 1,4 | 210 | 485 |
Mitsubishi Outlander II 2.0/147 KM 2011 r. | 200 | 1,4 | 210 | 410 |
Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T/115 KM 2016 r. | 215 | 1,2 | 180 | 395 |
Nissan Qashqai I 1.6/117 KM 2011 r. | 205 | 1,3 | 195 | 400 |
Opel Astra K 1.4T/125 KM 2016 r. | 310 | 0,9 | 126 | 436 |
Opel Astra J 1.4T/120 KM 2011 r. | 430 | 0,7 | 98 | 528 |
Peugeot 308 II 1.6 HDi/99 KM 2016 r. | 220 | 1,0 | 140 | 360 |
Peugeot 308 I 1.6 HDi/92 KM 2011 r. | 250 | 1,3 | 182 | 432 |
Renault Megane IV 1.5 dCi/110 KM 2016 r. | 180 | 1,5 | 210 | 390 |
Renault Megane III 1.5 dCi/110 KM 2011 r. | 245 | 2,0 | 280 | 525 |
Seat Leon III 1.4 TSI/125 KM 2016 r. | 225 | 1,2 | 180 | 405 |
Seat Leon II 1.4 TSI/125 KM 2011 r. | 240 | 0,9 | 135 | 375 |
Škoda Octavia III 1.6 TDI/110 KM 2016 r. | 225 | 0,5 | 75 | 300 |
Škoda Octavia II 1.6 TDI/105 KM 2011 r. | 240 | 0,9 | 135 | 375 |
Suzuki Swift IV 1.2/94 KM 2016 r. | 180 | 0,8 | 104 | 284 |
Suzuki Swift III 1.3/92 KM 2010 r. | 185 | 1,1 | 143 | 328 |
Toyota Auris II 1.33/99 KM 2016 r. | 250 | 2,4 | 312 | 562 |
Toyota Auris I 1.33/99 KM 2011 r. | 250 | 2,4 | 312 | 562 |
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI/150 KM 2016 r. | 270 | 0,9 | 135 | 405 |
Volkswagen Passat B7 2.0 TDI/140 KM 2011 r. | 275 | 1,6 | 240 | 515 |
Volvo XC60 II 2.0 D/190 KM 2017 r. | brak | 1,1 | 198 | brak |
Volvo XC60 I 2.0 D/163 KM 2011 r. | 410 | 0,4 | 72 | 482 |
Nasza opinia
Pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze. Eksploatacja samochodu to niekończący się łańcuszek wydatków. Zaczynamy od paliwa, następnie płacimy za ubezpieczenie, czasem za parking. I – oczywiście – za przeglądy oraz naprawy. Warto wiedzieć, ile poszczególne czynności zajmują czasu i w związku z tym, ile powinny kosztować. Sama wycena to tylko połowa sukcesu, bo w tej samej cenie jeden mechanik pozakłada stare uszczelki i nie wymieni oleju, inny zaś wszystko zrobi jak należy. Pamiętajcie więc: teoria teorią, ale najlepsze są zaufane ręce specjalisty.
Dobry i zaufany mechanik to skarb kierowcy
Zaufany mechanik to prawdziwy skarb. Warto poświęcić czas na sprawdzenie opinii o danym zakładzie, aby mieć pewność, że nasze auto trafi w dobre ręce. W dobie internetu nie jest to trudne – fora motoryzacyjne, portale społecznościowe czy rekomendacje znajomych mogą być nieocenionym źródłem informacji. Pamiętajmy, że dobrze wykonana naprawa to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale także bezpieczeństwo na drodze.