Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Oleje

Oleje

Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów
Porady

Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wymiana oleju co 30-50 tys. km? To gra podwyższonego ryzyka!
Porady

Wymiana oleju co 30-50 tys. km? To gra podwyższonego ryzyka!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce
Eksploatacja

Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce

W znacznej mierze to kierowca decyduje, w jakim stanie będzie jego samochód. Niektórych awarii nie da się uniknąć, ale wiele prowokujemy sami. Lenistwo, brak czasu, poszukiwanie oszczędności za wszelką cenę, złe nawyki, brak wiedzy – to powody błędów najczęściej popełnianych przez kierowców. Sprawdź, czy również masz je na sumieniu i jeśli tak, to czym one grożą.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wzrosną opłaty za wprowadzanie m.in. opon i olejów. I to nawet o ponad 266 proc.
Aktualności

Wzrosną opłaty za wprowadzanie m.in. opon i olejów. I to nawet o ponad 266 proc.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska chce podwyższyć opłaty za wprowadzanie m.in. opon, baterii, samochodów czy olejów. Opłaty mają być wyższe o od 100 do nawet ponad 260 proc. już od roku 2025.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę
Eksploatacja

Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę

Podczas przygotowywania tego materiału skontaktowaliśmy się z kilkunastoma zaprzyjaźnionymi mechanikami, aby dowiedzieć się, jak wyceniają swoje usługi. Odpowiedzi były zaskakująco spójne: 'Korzystamy z programów do szacowania czasu napraw, a wynik korygujemy ewentualnie o własne doświadczenie'. Jakie są więc stawki popularnych napraw i zabiegów serwisowych?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Rozbiegany diesel – niebezpieczna awaria, której da się uniknąć
Eksploatacja

Rozbiegany diesel – niebezpieczna awaria, której da się uniknąć

To jedna z najbardziej spektakularnie wyglądających awarii, na jakie narażone są silniki Diesla. Auto stoi w tumanach dymu, z wyjącym silnikiem – najczęściej tak długo, aż dojdzie do jego zatarcia czy nawet pożaru obejmującego cały samochód. Jak dochodzi do rozbiegania diesla, jak można takiej usterce zapobiegać. Co robić, kiedy tracimy kontrolę nad silnikiem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta
Eksploatacja

Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta

Przypomnijmy sobie: kiedy ostatni raz sprawdzaliśmy ciśnienie powietrza w kołach? No tak, sprawdzał je wulkanizator, gdy w październiku zmieniał nam opony z letnich na zimowe.

Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nie tylko WD-40! Test olejów wielofunkcyjnych w spreju
Eksploatacja

Nie tylko WD-40! Test olejów wielofunkcyjnych w spreju

Oleje wielofunkcyjne mają smarować, usuwać korozję i chronić przed nią, penetrować, wypierać wodę. Czy rzeczywiście są tak wszechstronne, jak to obiecują producenci? Czy wszystkie działają tak samo?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nabijanie klimy propanem-butanem. LPG chłodzi, jest tanie, ale grozi pożarem. Czy warto ryzykować?
Eksploatacja

Nabijanie klimy propanem-butanem. LPG chłodzi, jest tanie, ale grozi pożarem. Czy warto ryzykować?

Od czasu, kiedy ceny czynników do klimatyzacji osiągają astronomiczne ceny, właściciele aut, ale też często i nieuczciwe serwisy eksperymentują z tańszymi produktami, które mogą zastąpić oryginalne chłodziwa R134a i R1234yf. Jednym z najtańszych zamienników jest propan-butan, czyli po prostu LPG. Co się stanie, jeśli napełnicie nim klimatyzację?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
10 najgorszych błędów mechaników, za które płaci właściciel auta
Porady

10 najgorszych błędów mechaników, za które płaci właściciel auta

Mechanikom zdarzają się czasem błędy – przez brak wiedzy, lenistwo, pośpiech czy zwykłą nieuwagę. Niestety, często bywa tak, że konsekwencje i koszty takich pomyłek ponoszą właściciele aut, o ile w porę nie zauważą, co się stało.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Długie interwały międzyprzeglądowe, oleje "long life" – komu to się opłaca?
Eksploatacja

Długie interwały międzyprzeglądowe, oleje "long life" – komu to się opłaca?

Producenci aut coraz bardziej wydłużają interwały międzyprzeglądowe – od lat standardem w branży są serwisy olejowe "long life", czyli wymiana oleju co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sieć Q Service Castrol ma już 500 warsztatów
Wiadomości branżowe

Sieć Q Service Castrol ma już 500 warsztatów

Sieć serwisów samochodowych założona przez Inter Cars oraz giganta olejowego – firmę Castrol – świętuje przyłączenie pięćsetnego warsztatu. Szefowie sieci zapowiadają, że to nie jest ich ostatnie słowo, ponieważ trend jest taki, że warsztaty muszą się zrzeszać, by zachować konkurencyjność. W Polsce do różnych sieci należy już jedna trzecia warsztatów samochodowych

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.