Logo
PoradyZapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów

Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów

Fachowiec z trzydziestoletnim stażem w branży motoryzacyjnej nie ma najmniejszych wątpliwości – nowe i prawie nowe samochody psują się najczęściej z powodu awarii systemów mających obniżać emisję spalin i zużycie paliwa. Jak sobie z tym radzić? "Zapomnij o wycinaniu filtrów czy usuwaniu EGR–ów, to już nie te czasy". Oto jego rady.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Nowoczesne auta psują się bardzo drogo. Fachowiec tłumaczy, dlaczego tak musi być
Dimitry Verishagin / Shutterstock
Nowoczesne auta psują się bardzo drogo. Fachowiec tłumaczy, dlaczego tak musi być
  • Nowe samochody często ulegają awariom z powodu problemów z systemami obniżającymi emisję spalin
  • Stare metody rozwiązywania problemów, w nowych autach już nie działają, a wręcz mogą zaszkodzić
  • Wycinanie katalizatorów, filtrów cząstek stałych czy usuwanie zaworów recyrkulacji spalin ma w polskich serwisach długą tradycję
  • Serwisowanie auta zgodnie z wymogami jego producenta nie gwarantuje bezproblemowej jazdy
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

– Nie chcę podawać swojego nazwiska, ani nie chcę mojego zdjęcia przy artykule, bo to, co powiem, będzie pewnie niepoprawne politycznie, a prowadzę warsztat należący do dużej sieci. Nie chcę się później tłumaczyć przed centralą – tak zaczyna rozmowę doświadczony fachowiec, który naprawianiem aut zajmuje się od trzydziestu lat.

Robert – nazwijmy go tak na potrzeby tego artykułu – przeszedł kompletną ścieżkę kariery: od pomocy w niewielkim warsztacie należącym do ojca, przez serwisy niezależne, pracę w ASO renomowanych marek, aż po własny, dobrze prosperujący warsztat. Po drodze studia na politechnice, oczywiście kierunkowe.

– Dla mnie to w zasadzie dobrze, bo jak samochody się psują, to ja zarabiam – mówi Robert. – Czasem mam już dość tłumaczenia klientom, dlaczego ich samochód, o który dbali i który serwisowali zgodnie z zaleceniami producenta, popsuł się tuż po gwarancji, a czasem nawet jeszcze w jej trakcie. Wcale się nie dziwię, że tak się stało, skoro słuchali się producenta.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium