Logo
UżywaneCo warto kupićPojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Lynk & Co 01 – chiński SUV "prawie premium" w polskim komisie. Okazja...
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Maciej Brzeziński
Lynk & Co 01 – chiński SUV "prawie premium" w polskim komisie. Okazja...

Marka Lynk & Co ma siedzibę w Szwecji i powiązania z Volvo, jednak chyba nadużyciem jest twierdzenie, że to marka chińsko-szwedzka. Należy ona obecnie w 51 proc. do chińskiego koncernu Zeekr i w 49 proc. do chińskiego producenta samochodów Geely Auto. Koncern Geely jest od 2010 r. właścicielem Volvo, a sensem stworzenia Lynk & Co było stworzenie marki pozycjonowanej pomiędzy Geely a Volvo. A więc Lynk & Co to pełnoprawny "chińczyk", ale taki… bardziej europejski, trochę lepszy, "prawie premium". Teraz dostępny także u nas, choć na razie niemal wyłącznie z drugiej ręki. No to sprawdźmy, jak to chińskie "prawie premium" wygląda po kilku latach i kilkudziesięciu tysiącach przebiegu. Jedziemy do komisu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium