Auto Świat Używane Co warto kupić Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Lynk & Co 01 – chiński SUV "prawie premium" w polskim komisie. Okazja...
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Maciej Brzeziński
Lynk & Co 01 – chiński SUV "prawie premium" w polskim komisie. Okazja...
  • Lynk & Co to marka założona w 2016 r. — w tym czasie, gdy w Polsce powstała spółka mająca produkować Izerę
  • Pierwsze samochody marki Lynk & Co zjechały z taśm produkcyjnych w 2017 r. Dystrybucja w wybranych krajach Europy rozpoczęła się w 2020 r.
  • W krajach Europy Zachodniej pokończyły się pierwsze leasingi i wynajmy długoterminowe modelu Lynk & Co 01. Te używane SUV-y zbudowane na bazie Volvo XC40 pojawiły się właśnie w Polsce
  • Przeczytaj też: Pojechaliśmy po 3-letniego chińskiego SUV-a za pół ceny nowego. Miał być idealny

Marka Lynk & Co ma siedzibę w Szwecji i powiązania z Volvo, jednak chyba nadużyciem jest twierdzenie, że to marka chińsko-szwedzka. Należy ona obecnie w 51 proc. do chińskiego koncernu Zeekr i w 49 proc. do chińskiego producenta samochodów Geely Auto. Koncern Geely jest od 2010 r. właścicielem Volvo, a sensem stworzenia Lynk & Co było stworzenie marki pozycjonowanej pomiędzy Geely a Volvo. A więc Lynk & Co to pełnoprawny "chińczyk", ale taki… bardziej europejski, trochę lepszy, "prawie premium". Teraz dostępny także u nas, choć na razie niemal wyłącznie z drugiej ręki. No to sprawdźmy, jak to chińskie "prawie premium" wygląda po kilku latach i kilkudziesięciu tysiącach przebiegu. Jedziemy do komisu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji