Auto Świat Porady Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik

W kilku europejskich krajach właśnie pokończyły się pierwsze duże umowy leasingowe i wynajmy długoterminowe chińskich SUV-ów marki MG, która i u nas zdobywa coraz większą popularność. O używane auto tej marki jest teraz nawet łatwiej niż o niejeden porównywalny europejski albo japoński model, bo samochody te w hurtowych liczbach ściągane są do Polski. Pojechaliśmy więc na Śląsk, aby przekonać się, czy warto zainteresować się 2,5-letnim samochodem z niewielkim przebiegiem, który kosztuje połowę ceny nowego. Na miejscu zastaliśmy coś, o czym nie było mowy w ogłoszeniu.

Pojechaliśmy po używane, sprowadzone MG EHS. Z kilku aut dostępnych na miejscu udałoby się coś wybrać
Zobacz galerię (33)
Auto Świat / Robert Pykała
Pojechaliśmy po używane, sprowadzone MG EHS. Z kilku aut dostępnych na miejscu udałoby się coś wybrać
  • W jednym śląskim mieście na dwóch konkurencyjnych placach znaleźliśmy kilkanaście egzemplarzy interesującego nas modelu chińskiego hybrydowego SUV-a
  • Jako że samochody te, przynajmniej w pierwszym okresie użytkowania, bardzo mocno tracą na wartości, za pół ceny nowego samochodu można kupić młode auto z niewielkim przebiegiem reklamowane jako bezwypadkowe
  • Wszystkie oglądane przez nas samochody to najwyżej wyposażone wersje "wszystkomające"
  • Za podobną kwotę można kupić 5-letni europejski albo japoński odpowiednik, jednak z uboższym wyposażeniem. Gdzie zatem jest haczyk?

Gdy szukasz na portalu aukcyjnym MG HS – średniej wielkości chińskiego SUV-a odpowiadającego wielkością mniej-więcej Toyocie RAV4 – w pierwszej chwili możesz pomyśleć, że tych aut jest w Polsce bardzo dużo, ok. 150 sztuk. Większość ofert w ogłoszeniach dotyczy jednak samochodów nowych albo podemonstracyjnych. Wystarczy zawęzić kryteria wyszukiwania do samochodów z przebiegiem, dajmy na to, 20 tys. km, by liczba ofert w całej Polsce spadła do 11. Z tej liczby część ofert okazuje się już nieaktualna. Nie ma tematu? Oj nie. Temat dopiero się zaczyna.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji