Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Naprawy

Naprawy

Części w twoim aucie, o których nie wiesz, a które kosztują fortunę!

Części w twoim aucie, o których nie wiesz, a które kosztują fortunę!

W naszych nowoczesnych autach mamy mnóstwo części, o których istnieniu dowiadujemy się dopiero wtedy, kiedy trzeba zapłacić za ich naprawę lub wymianę. Oto lista podzespołów, o których nawet się nie spodziewałeś, że masz je w samochodzie, a które mogą spustoszyć domowy budżet!

Na naprawy przyjeżdżają do niego klienci z Warszawy, bo jest taniej. Byliśmy u mechanika na wsi

Na naprawy przyjeżdżają do niego klienci z Warszawy, bo jest taniej. Byliśmy u mechanika na wsi

Średnia wieku to minimum 10 lat i mimo że trafiające tu samochody są w lepszym stanie niż kiedykolwiek wcześniej, to i tak zdarzają się kuriozalne przypadki. Odwiedziliśmy jednego z niezależnych mechaników samochodowych spod Warszawy i usłyszeliśmy kilka ciekawych rzeczy, nie tylko o przywożonych do naprawy pojazdach.

Tajny warsztat w Polsce naprawia pojazdy z ukraińskiego frontu

Tajny warsztat w Polsce naprawia pojazdy z ukraińskiego frontu

Na terenie Polski działa warsztat naprawiający samobieżne haubice Krab, które są tam transportowane bezpośrednio z pola walki w Ukrainie. W środku pracownicy znajdują jeszcze prywatne rzeczy załogi.

Tego nie znoszą mechanicy! Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?

Tego nie znoszą mechanicy! Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?

Artykułów o tym, jak nieuczciwi mechanicy oszukują czy naciągają klientów, jest bez liku. To tylko jedna strona medalu – klienci warsztatów też często nie grają fair. Oto, z czym często muszą się zmagać mechanicy i właściciele warsztatów.

Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu

Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu

Jaki odsetek Polaków serwisuje swój samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi? Ilu naprawia go samemu? Co najczęściej odmawia w nim posłuszeństwa? Oto wyniki Narodowego Auto Testu.

Tysiące samochodów musi pojawić się w serwisach. Sprawdź, czy twój nie jest na tej liście

Tysiące samochodów musi pojawić się w serwisach. Sprawdź, czy twój nie jest na tej liście

Akcje naprawcze samochodów nie są niczym nadzwyczajnym. Zawsze się zdarzały i nie unikniemy ich w przyszłości. Usterki są różne — od wycieków paliwa czy problemów z hamulcami po aktualizacje elektroniki. Warto wiedzieć, czy nasz samochód nie został wytypowany do naprawy. W tym celu w jednym miejscu zebraliśmy wszystkie akcje serwisowe ogłoszone w Polsce w całym 2022 r.

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta... przekracza wartość auta.

Chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł

Chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł

O tym, czy warto kupować niedoinwestowane auta z dolnego pułapu cenowego, przekonał się pan Dariusz z Warszawy. Bora za 4 tys. zł kosztowała go przed dwa lata ponad 26 tys. zł, a i tak nie naprawił jeszcze wszystkiego!

Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?

Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?

Najprostszym sposobem na ograniczenie bieżących wydatków na serwis auta jest korzystanie z usług warsztatów niezależnych, które z reguły są wyraźnie tańsze od ASO. Zawsze jednak warto sprawdzić również ofertę serwisów autoryzowanych, bo w niektórych przypadkach ich oferta bywa konkurencyjna.

Nie daj się oszukać! Sprawdź, ile kosztują naprawy różnych aut i w różnym wieku

Nie daj się oszukać! Sprawdź, ile kosztują naprawy różnych aut i w różnym wieku

Przygotowując ten materiał, zadzwoniliśmy do kilkunastu zaprzyjaźnionych mechaników i spytaliśmy ich, jak wyceniają swoje usługi. Odpowiedzi okazały się zaskakująco spójne: "Korzystamy z programów do szacowania czasu napraw, a wynik korygujemy ewentualnie o własne doświadczenie". Jakie są więc stawki popularnych napraw i zabiegów serwisowych?

Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna

Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna

Nie łatwo o naprawę samochodu elektrycznego uszkodzonego po kolizji czy wypadku. Łukasz Kulisiewicz, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, ostrzega w rozmowie z PAP o większym ryzyku szkody całkowitej. Z perspektywy ubezpieczycieli samochody elektryczne mogą być wyraźnie droższe w naprawie niż tradycyjne samochody spalinowe.

Tak naciągnie cię mechanik - to warto wiedzieć przed wizytą w warsztacie

Tak naciągnie cię mechanik - to warto wiedzieć przed wizytą w warsztacie

Brutalne? Ale niestety, zbyt często aż nazbyt prawdziwe. Fakty są takie, że część mechaników i warsztatów stosuje różne brzydkie triki – wszystko po to, żeby się jak najmniej napracować, a przy okazji swoje zarobić. Podpowiadamy, jak się bronić.

8 trików pazernych mechaników

8 trików pazernych mechaników

Konkurencja wśród serwisów samochodowych jest coraz większa – niestety, nie wszyscy grają na tym rynku uczciwie. Podpowiadamy, jak nie dać się w warsztacie naciągnąć na niepotrzebne wydatki.

Drogie części, skomplikowane naprawy. Czy auta stały się jednorazowe?

Drogie części, skomplikowane naprawy. Czy auta stały się jednorazowe?

Czy dożyliśmy czasów, kiedy naprawy aut stają się nieopłacalne? Czy byle usterka lub stłuczka będą powodowały, że przeznaczymy je do złomowania i kupimy następne, jak suszarkę do włosów? Rzeczywiście wiele wskazuje na to, że motoryzacja podąża w tym kierunku. Ale warsztaty jeszcze nie muszą obawiać się o przyszłość. Uwaga: wcale nie piszemy tu o elektrykach, w których "skończyła się" rzeczywiście kosztowna bateria, tylko o autach spalinowych!

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu

Obsługa codzienna samochodu? Ależ, po co? Wsiadasz, zapinasz pasy, przekręcasz kluczyk albo naciskasz przycisk "start" i jedziesz. Jeśli autu czegoś potrzeba – dolewki płynu czy wizyty w serwisie – w porę powiadomi cię o tym komputer. Kiedyś tak nie było. Zobaczcie, ile czynności trzeba było dawniej wykonać, żeby móc dojechać do celu.

GDDKiA: W Polsce 13,5 proc. dróg jest w złym stanie. Czy to dużo?

GDDKiA: W Polsce 13,5 proc. dróg jest w złym stanie. Czy to dużo?

100 proc. dróg w stanie dobrym – tego życzyliby sobie wszyscy kierowcy, jednak okazuje się, że to marzenie ściętej głowy. I tak jest nieźle, 20 lat temu mieliśmy 28,5 proc. tras w stanie dobrym. Dlaczego zawsze jakaś droga będzie w złym stanie?

Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego

Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego

Nasz rozmówca od kilku lat jest zatrudniony jako doradca serwisowy w jednym z punktów ASO pewnej marki samochodowej. W tym czasie pracował już w serwisie blacharskim oraz mechanicznym. Opowiedział nam o tym, jak wygląda obsługa klienta zza biurka pracownika autoryzowanego serwisu.

Polacy nie rozstają się ze swoimi autami. Powód może zaskakiwać

Polacy nie rozstają się ze swoimi autami. Powód może zaskakiwać

Polacy coraz dłużej eksploatują swoje samochody. To efekt ograniczonej dostępności nowych samochodów oraz rosnących cen. Jak poinformowała platforma Oferteo w pierwszym półroczu br. liczba zapytań o usługi mechaników samochodowych wzrosła o 45 proc. rok do roku.

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Naszym rozmówcą jest Tomasz Sobczak, mechanik z wieloletnim stażem. Doświadczenie zbierał w wielu serwisach ASO, a dziś prowadzi swój warsztat. Opowiada o dobrych i złych, a czasem wręcz patologicznych stronach swojego zawodu.

Powodują spustoszenie pod maskami samochodów. To nie kuny

Powodują spustoszenie pod maskami samochodów. To nie kuny

Gryzonie czasami dają się we znaki właścicielom samochodów, tyle że w Polsce z reguły narzekamy na kuny, a w Nowym Jorku prawdziwym utrapieniem zmotoryzowanych stały się szczury. "The New York Times" informuje o znacznym wzroście awarii samochodów notowanych z tego powodu.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test