Jak poprawić instalację LPG
Opinie wśród instalatorów są podzielone. Jedni twierdzą, że są w stanie "zagazować" każdy samochód przy użyciu prostej instalacji mieszalnikowej, inni uważają, że wszystkie silniki z wtryskiem elektronicznym potrzebują instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Prawda leży gdzieś pośrodku. Zasada jest prosta: im nowocześniejszy silnik, tym bardziej taka musi być też instalacja gazowa. Oczywiście, nie można generalizować, jednak kupując używany samochód wyposażony w instalację LPG, warto wzmóc czujność, a jeśli mamy problemy z rozróżnieniem kolejnych generacji instalacji, warto poprosić o pomoc specjalistę. Bez tego prawdopodobnie trzeba będzie doinwestować auto, zanim zaczniemy oszczędzać na paliwie. Należy uważać na samochody sprzedawane tuż po zamontowaniu nowej instalacji gazowej. Może się bowiem okazać, że instalacja"nie przyjęła się" i właściciel jak najszybciej chce się pozbyć problemu, póki jeszcze auto jeździ. Często bywa też, że handlarze, chcąc zwiększyć atrakcyjność oferowanych aut, montują w nich tuż przed sprzedażą instalację gazową. Jaką? Oczywiście najtańszą, żeby nie podnosić niepotrzebnie kosztów. Zwykle jest to prosta instalacjaII generacji, którą można montować jedynie w autach wyposażonych w metalowy kolektor dolotowy i mających prostą elektronikę. Jednak "specjaliści", przygotowując do sprzedaży auto z dużym silnikiem benzynowym, wyposażone w plastikowy kolektor, bez większych problemów założą w nim prostą instalację – sukces zależy wyłącznie od liczby...