Auto Świat Porady Eksploatacja Czy nowe samochody to jednorazówki? Koszty napraw rosną. Sprawdzamy, jak bardzo?

Czy nowe samochody to jednorazówki? Koszty napraw rosną. Sprawdzamy, jak bardzo?

Dodatkowe systemy pokładowe poprawiające komfort jazdy czy bezpieczeństwo w wielu wypadkach działają tylko do pierwszej stłuczki, gdyż nie opłaca się ich naprawiać. Współczesne auta mają też mnóstwo rozwiązań, które z powodu zwykłego zużycia już z kilkuletniego samochodu czynią skarbonkę bez dna

DSCF3994
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Archiwum
DSCF3994

Wyobraźmy sobie typową stłuczkę – przodem auta uderzamy w inny samochód. Załóżmy, że uszkodzenie jest powierzchowne i nawet chłodnica przeżyła. Drobiazg? Niekoniecznie! Oprócz wymiany lub naprawy zderzaka (wraz z listewkami, halogenami itp.) zazwyczaj czeka nas kupno nowych reflektorów. Nowoczesny reflektor do auta klasy kompakt ma zintegrowane lampki do jazdy dziennej lub cały wykonany jest w technologii diodowej. Zwykle jedna lampa kosztuje 3-3,5 tys. zł, ale może być i droższa, np. lampa do Citroena DS4 (a to wcale nie jest auto z najwyższej półki!) kosztuje 5700 zł!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji