Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Naprawy

Naprawy

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu
Klasyki

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?
Eksploatacja

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?
Eksploatacja

Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?

Artykułów o tym, jak nieuczciwi mechanicy oszukują czy naciągają klientów, jest bez liku. To tylko jedna strona medalu – klienci warsztatów też często nie grają fair. Oto, z czym często muszą się zmagać mechanicy i właściciele warsztatów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mycie aut na własnym podwórku, naprawy na ulicy - czy wolno i na jakich warunkach?
Eksploatacja

Mycie aut na własnym podwórku, naprawy na ulicy - czy wolno i na jakich warunkach?

O tym, czy można myć samochód poza myjnią, np. na własnym podwórku, na podjeździe czy po prostu za płotem, decydują przepisy lokalne. Podobnie jest w przypadku napraw samochodów poza warsztatem. Podpowiadamy, jak sprawdzić, jakie zasady obowiązują na naszym terenie i jakie są najczęściej obowiązujące warunki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
10 najgorszych błędów mechaników, za które płaci właściciel auta
Porady

10 najgorszych błędów mechaników, za które płaci właściciel auta

Mechanikom zdarzają się czasem błędy – przez brak wiedzy, lenistwo, pośpiech czy zwykłą nieuwagę. Niestety, często bywa tak, że konsekwencje i koszty takich pomyłek ponoszą właściciele aut, o ile w porę nie zauważą, co się stało.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?
Eksploatacja

Niezależny serwis zamiast ASO. Ile można zaoszczędzić, skąd biorą się różnice w cenach?

Najprostszym sposobem na ograniczenie bieżących wydatków na serwis auta jest korzystanie z usług warsztatów niezależnych, które z reguły są wyraźnie tańsze od ASO. Zawsze jednak warto sprawdzić również ofertę serwisów autoryzowanych, bo w niektórych przypadkach ich oferta bywa konkurencyjna.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak naprawić auto po gradobiciu i czy to w ogóle ma sens?
Eksploatacja

Jak naprawić auto po gradobiciu i czy to w ogóle ma sens?

Silne gradobicie może powybijać szyby w aucie albo "tylko" pozostawić na karoserii kilkadziesiąt i więcej wgnieceń. Jak to naprawić i czy to się w ogóle opłaca? Jak można zabezpieczyć samochód przed takim nieszczęściem?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
8 trików pazernych mechaników
Eksploatacja

8 trików pazernych mechaników

Konkurencja wśród serwisów samochodowych jest coraz większa – niestety, nie wszyscy grają na tym rynku uczciwie. Podpowiadamy, jak nie dać się w warsztacie naciągnąć na niepotrzebne wydatki.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Drogie części, skomplikowane naprawy. Czy auta stały się jednorazowe?
Eksploatacja

Drogie części, skomplikowane naprawy. Czy auta stały się jednorazowe?

Czy dożyliśmy czasów, kiedy naprawy aut stają się nieopłacalne? Czy byle usterka lub stłuczka będą powodowały, że przeznaczymy je do złomowania i kupimy następne, jak suszarkę do włosów? Jest kilka symptomów, które mogą na to wskazywać, ale póki co warsztaty nie muszą obawiać się o przyszłość.

Co się psuje w ręcznych skrzyniach biegów?
Eksploatacja

Co się psuje w ręcznych skrzyniach biegów?

Boimy się głównie "automatów", tymczasem ręczne skrzynie biegów też potrafią nieźle dać się we znaki. Naprawy bywają drogie, a na dodatek brakuje na rynku tanich części zamiennych. W tym tekście poruszamy kwestie, o które najczęściej pytacie w sprawie eksploatacji, jak i napraw manualnych przekładni.

Na naprawy przyjeżdżają do niego klienci z Warszawy, bo jest taniej. Byliśmy u mechanika na wsi
Aktualności

Na naprawy przyjeżdżają do niego klienci z Warszawy, bo jest taniej. Byliśmy u mechanika na wsi

Średnia wieku to minimum 10 lat i mimo że trafiające tu samochody są w lepszym stanie niż kiedykolwiek wcześniej, to i tak zdarzają się kuriozalne przypadki. Odwiedziliśmy jednego z niezależnych mechaników samochodowych spod Warszawy i usłyszeliśmy kilka ciekawych rzeczy, nie tylko o przywożonych do naprawy pojazdach.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tajny warsztat w Polsce naprawia pojazdy z ukraińskiego frontu
Aktualności

Tajny warsztat w Polsce naprawia pojazdy z ukraińskiego frontu

Na terenie Polski działa warsztat naprawiający samobieżne haubice Krab, które są tam transportowane bezpośrednio z pola walki w Ukrainie. W środku pracownicy znajdują jeszcze prywatne rzeczy załogi.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu
Aktualności

Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu

Jaki odsetek Polaków serwisuje swój samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi? Ilu naprawia go samemu? Co najczęściej odmawia w nim posłuszeństwa? Oto wyniki Narodowego Auto Testu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tysiące samochodów musi pojawić się w serwisach. Sprawdź, czy twój nie jest na tej liście
Aktualności

Tysiące samochodów musi pojawić się w serwisach. Sprawdź, czy twój nie jest na tej liście

Akcje naprawcze samochodów nie są niczym nadzwyczajnym. Zawsze się zdarzały i nie unikniemy ich w przyszłości. Usterki są różne — od wycieków paliwa czy problemów z hamulcami po aktualizacje elektroniki. Warto wiedzieć, czy nasz samochód nie został wytypowany do naprawy. W tym celu w jednym miejscu zebraliśmy wszystkie akcje serwisowe ogłoszone w Polsce w całym 2022 r.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna
Wiadomości

Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna

Nie łatwo o naprawę samochodu elektrycznego uszkodzonego po kolizji czy wypadku. Łukasz Kulisiewicz, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, ostrzega w rozmowie z PAP o większym ryzyku szkody całkowitej. Z perspektywy ubezpieczycieli samochody elektryczne mogą być wyraźnie droższe w naprawie niż tradycyjne samochody spalinowe.

Tak naciągnie cię mechanik - to warto wiedzieć przed wizytą w warsztacie
Eksploatacja

Tak naciągnie cię mechanik - to warto wiedzieć przed wizytą w warsztacie

Brutalne? Ale niestety, zbyt często aż nazbyt prawdziwe. Fakty są takie, że część mechaników i warsztatów stosuje różne brzydkie triki – wszystko po to, żeby się jak najmniej napracować, a przy okazji swoje zarobić. Podpowiadamy, jak się bronić.

Jak naprawić fotel w samochodzie? Regeneracja krok po kroku
Auto Świat

Jak naprawić fotel w samochodzie? Regeneracja krok po kroku

Zdeformowany, wysiedziany fotel nie tylko brzydko wygląda, ale też powoduje dyskomfort podczas jazdy. Zamiast podkładać gazety lub stary kożuch podpowiemy, jak naprawić fotel w samochodzie — można zrobić to samodzielnie, w krótkim czasie i niedrogo.

GDDKiA: W Polsce 13,5 proc. dróg jest w złym stanie. Czy to dużo?
Aktualności

GDDKiA: W Polsce 13,5 proc. dróg jest w złym stanie. Czy to dużo?

100 proc. dróg w stanie dobrym – tego życzyliby sobie wszyscy kierowcy, jednak okazuje się, że to marzenie ściętej głowy. I tak jest nieźle, 20 lat temu mieliśmy 28,5 proc. tras w stanie dobrym. Dlaczego zawsze jakaś droga będzie w złym stanie?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego
Aktualności

Absurdy w ASO widziane oczami doradcy serwisowego

Nasz rozmówca od kilku lat jest zatrudniony jako doradca serwisowy w jednym z punktów ASO pewnej marki samochodowej. W tym czasie pracował już w serwisie blacharskim oraz mechanicznym. Opowiedział nam o tym, jak wygląda obsługa klienta zza biurka pracownika autoryzowanego serwisu.

Polacy nie rozstają się ze swoimi autami. Powód może zaskakiwać
Aktualności

Polacy nie rozstają się ze swoimi autami. Powód może zaskakiwać

Polacy coraz dłużej eksploatują swoje samochody. To efekt ograniczonej dostępności nowych samochodów oraz rosnących cen. Jak poinformowała platforma Oferteo w pierwszym półroczu br. liczba zapytań o usługi mechaników samochodowych wzrosła o 45 proc. rok do roku.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"
Aktualności

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Naszym rozmówcą jest Tomasz Sobczak, mechanik z wieloletnim stażem. Doświadczenie zbierał w wielu serwisach ASO, a dziś prowadzi swój warsztat. Opowiada o dobrych i złych, a czasem wręcz patologicznych stronach swojego zawodu.

Powodują spustoszenie pod maskami samochodów. To nie kuny
Aktualności

Powodują spustoszenie pod maskami samochodów. To nie kuny

Gryzonie czasami dają się we znaki właścicielom samochodów, tyle że w Polsce z reguły narzekamy na kuny, a w Nowym Jorku prawdziwym utrapieniem zmotoryzowanych stały się szczury. "The New York Times" informuje o znacznym wzroście awarii samochodów notowanych z tego powodu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.