• Samochody są coraz bardziej skomplikowane, co przekłada się na koszty napraw
  • Systemy oczyszczania spalin i systemy bezpieczeństwa wymagają stosowania podzespołów, które nie były kiedyś potrzebne
  • Producenci z reguły nie chwalą się przed klientami tym, że np. nowe auta z silnikami benzynowymi mają zwykle filtry cząstek stałych
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochodami jeździsz od lat, wydaje ci się, że masz juz jako-takie doświadczenie w ich obsłudze i serwisowaniu i wiesz, co może cię czekać w warsztacie. Słyszysz diagnozę: "amortyzatory do wymiany”. "Robimy! Kilkaset złotych i po problemie!" A później dostajesz kosztorys (pół biedy), albo rachunek (to już gorzej) do zapłaty opiewający na wiele tysięcy złotych. Albo w aucie z silnikiem benzynowym zaczyna ci się zapalać kontrolka "check engine", jedziesz do warsztatu, a tam mówią ci, że twoje benzynowe auto potrzebuje nowego filtra cząstek stałych! "Ale jak to, przecież to nie diesel? Chcą mnie tak bezczelnie oszukać"? Niekoniecznie! Wiele nowoczesnych aut ma podzespoły, o których istnieniu i cenach większość kierowców dowiaduje się dopiero wtedy, kiedy trzeba je naprawić. Bywa naprawdę drogo!

W galerii pokazujemy kilka przykładów rozwiązań, które pojawiają się w autach częściej niż się wam wydaje.