Logo

Z Tychów wyjeżdżają już chińskie auta Leapmotor T03. Marka pokazała następny model B10

Koncern z siedzibą w Amsterdamie pomaga marce Leapmotor w zorganizowaniu sieci dilerskiej i serwisowej poza Chinami, a nawet w montażu samochodów. Obie firmy założyły spółkę joint venture Leapmotor International. 23 września br. rozpoczęła już sprzedaż w 13 europejskich krajach (jeszcze nie w Polsce). Sieć liczy ponad 200 dilerów, do końca 2025 r. ich liczba ma wzrosnąć do 500.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

— Wspólnie z Leapmotor oferujemy zaawansowaną technologicznie, przystępną cenowo mobilność elektryczną klientom spoza Chin. Dzięki połączeniu sił możemy szybko i skutecznie wprowadzać na rynek innowacyjne rozwiązania — powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Leapmotor T03 przeciera szlak

Leapmotor T03
Leapmotor T03Stellantis

Pierwszy model T03 jest już produkowany w fabryce w Tychach, gdzie wygaszana jest produkcja Fiata 500. Dokładnie jest to montaż w systemie SKD, czyli proces montażu dużych gotowych podzespołów pojazdu. Tani, miejski hatchback (kosztuje od 18 900 euro) z napędem elektrycznym to jednak tylko początek. Chińska marka zamierza dotrzeć na więcej rynków z nowymi modelami.

Leapmotor B10: pierwszy model globalny

Leapmotor B10
Leapmotor B10Stellantis

Pokazany na targach w Paryżu B10 jest pierwszym z wielu nadchodzących modeli z serii B zaprojektowanych specjalnie na rynki światowe. Kompaktowy SUV ma zadowolić młodszych kierowców oczekujących zaawansowanej technologii w niewygórowanej cenie.

Auto również jest elektryczne. Nie poinformowano jeszcze, gdzie będzie produkowane. Pierwsza partia dotrze do Europy z Chin.

Leapmotor ma już cztery modele

Leapmoptor C16
Leapmoptor C16Stellantis

Podczas Paris Motor Show 2024 Leapmotor pokazał jeszcze dwa modele samochodów. C16 to rodzinny SUV klasy średniej wyposażony w platformę wysokonapięciową 800 V. Pomieści sześć osób (konfiguracja foteli w układzie 2+2+2), a szybkie doładowanie akumulatora w czasie 15 minut ma sprawić, że nie będą mu straszne długie wyjazdy.

Jest jeszcze model C10, również D-SUV. Elektryk wyposażony jest w technologię Cell-to-Chassis opracowaną przez Leapmotor (dowiedz się więcej). W Europie dostępny jest w cenie od 36 400 euro. Przedstawiciele chińskiego producenta zapowiadają, że C10 zdobędzie pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP.

Leapmotor podczas Paris Motos Show
Leapmotor podczas Paris Motos ShowStellantis
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu