• Choć pod względem mechanicznym samochody elektryczne są znacznie prostsze od pojazdów spalinowych, koszty ich napraw wcale nie są niższe
  • Niektóre podzespoły aut na prąd są tak drogie, że ich zużycie podważa sens dalszej eksploatacji pojazdu
  • Zużycie kluczowych podzespołów samochodu na prąd można jednak dość dokładnie zmierzyć, a tym samym wyeliminować ryzyko

Z jakichś względów nawet naprawy niezwiązane z napędem w samochodach elektrycznych, np. dotyczące wymiany elementów zawieszenia, potrafią kosztować dwa razy więcej niż w przypadku aut spalinowych. Prawdziwy "paragon grozy" może jednak wiązać się z wymianą zużytej baterii. Warto przy tym odróżnić naprawę pojedynczego modułu baterii, który się zepsuł, od zużycia baterii wynikającego z przebiegu czy też sposobu eksploatacji. Usterka pojedynczego elementu baterii jest niemal zawsze w zasięgu finansowym użytkownika, natomiast użycie baterii w kilkuletnim samochodzie oznacza, że naprawa może być nieopłacalna.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo