Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat plug-in

plug-in

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?
Porównania samochodów

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Druga Toyota z technologią geofencingu. Hybryda będzie jeszcze oszczędniejsza
Aktualności

Druga Toyota z technologią geofencingu. Hybryda będzie jeszcze oszczędniejsza

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda
Testy nowych samochodów

Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda

Choć jest nieco mniejszy od modelu Espace, to właśnie Renault Rafale jest obecnie okrętem flagowym francuskiej marki. Do testu trafiła najbogatsza i jednocześnie najszybsza wersja Rafale wyposażona w 300-konny napęd Plug-in hybrid. Pierwsze wrażenia? To może nie idealny, ale bardzo dobry i ciekawy samochód, który – na tle konkurencji – oferowany jest w dobrej cenie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Lexus obniżył ceny. Hybrydy plug-in są sporo tańsze
Aktualności

Lexus obniżył ceny. Hybrydy plug-in są sporo tańsze

Lexus obniża ceny swoich samochodów. Hybrydy plug-in marki dostępne są już w salonach w obniżonych cenach. Obniżka dotyczy modeli NX450h+, RX 450h+ z rocznika 2025 oraz ostatnich egzemplarzy Lexusa NX 450h+ z rocznika 2024.

Skoda Superb dostanie nową hybrydę. Wyróżniają ją co najmniej dwie rzeczy
Premiery

Skoda Superb dostanie nową hybrydę. Wyróżniają ją co najmniej dwie rzeczy

Na drogach już niedługo pojawi się nowa Skoda Superb z innowacyjnym napędem hybrydowym. Czesi stawiają w nim na bardzo duży akumulator i szybkie ładowanie, jakie jest w takich samochodach raczej niestandardowe. Na papierze liczby imponują. Niedługo przekonamy się, jak jest w rzeczywistości, bo produkcja rusza jeszcze w tym kwartale.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Volkswagen Tiguan w hybrydzie Plug-in: pojeździłem i już wiem, czy to się opłaca
Testy nowych samochodów

Volkswagen Tiguan w hybrydzie Plug-in: pojeździłem i już wiem, czy to się opłaca

Nowy Tiguan w wersji Plug-in znacznie poważniej podchodzi do kwestii jazdy na prądzie niż poprzednia hybrydowa wersja tego popularnego SUV-a: baterię ma dwa razy większą i odpowiednio dalej zajedzie na samym prądzie. Powstaje pytanie, na ile opłaca się zainwestować w hybrydę zamiast w zwykły napęd spalinowy, bo w tym przypadku do rozważenia są zarówno istotne zalety, jak i wady spalinowo-elektrycznego Tiguana.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Leapmotor szykuje się na ofensywę. Rodzinny SUV z zasięgiem do 950 km
Aktualności

Leapmotor szykuje się na ofensywę. Rodzinny SUV z zasięgiem do 950 km

Chiński Leapmotor szykuje się do zaprezentowania technologii REEV (Range Extender Electric Vehicle) w modelu C10. To oznacza, że SUV klasy średniej według polskich przepisów przestanie być elektryczny, za to będzie miał większy zasięg. Wszystko dzięki silnikowi generującemu prąd.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens
Testy nowych samochodów

Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens

Nowy Volkswagen Passat pod względem wymiarów dogonił Skodę Superb. Nowe niemieckie kombi z Bratysławy oferuje niezwykłą przestronność i w zasadzie niespotykany w tej klasie samochodów komfort jazdy. Napęd hybrydowy w tym samochodzie jest jednak opcją dość dyskusyjną: to idealne rozwiązanie dla pewnej grupy kierowców, ale na pewno nie dla wszystkich.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ponad 2300 Kii Ceed i XCeed PHEV skierowanych do serwisu. Usterka jest poważna
Aktualności

Ponad 2300 Kii Ceed i XCeed PHEV skierowanych do serwisu. Usterka jest poważna

Polscy właściciele kompaktowych Kii z napędem hybrydowym typu plug-in powinni spodziewać się powiadomienia o konieczności przyjazdu do jednego z autoryzowanych serwisów marki. Wizyta będzie bezpłatna.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
DS 4 PHEV Antoine De Saint Exupery, czyli wyszukany, komfortowy i... niszowy kompakt
Testy nowych samochodów

DS 4 PHEV Antoine De Saint Exupery, czyli wyszukany, komfortowy i... niszowy kompakt

DS 4 został zaprojektowany z francuską fantazją, co ma dobre i złe strony. Przetestowałem najnowszą odsłonę tego modelu z hybrydą plug-in w kolekcjonerskiej wersji Antoine De Saint Exupery. Czy warto wydać na nią znacznie ponad 200 tys. zł?

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV to SUV zaprojektowany według japońskiej koncepcji I-Fu-Do-Do
Premiery

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV to SUV zaprojektowany według japońskiej koncepcji I-Fu-Do-Do

Już w październiku w Madrycie zadebiutuje nowy japoński SUV opracowany według filozofii I-Fu-Do-Do. Nowe Mitsubishi Outlander będzie miało pod maską hybrydę typu plug-in i napęd na wszystkie koła.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Bentley Continental GT Speed otrzymał nowy napęd i pobił rekord prędkości pod wodą
Premiery

Bentley Continental GT Speed otrzymał nowy napęd i pobił rekord prędkości pod wodą

Bentley zmodernizował swój sportowo-luksusowy model. Continental GT Speed delikatnie zmienił wygląd i zyskał hybrydowy napęd typu plug-in, jednak inny niż zastosowano w SUV-ie Bentayga czy limuzynie Flying Spur. Nadal oferowane będą dwie wersje brytyjskiego grand tourera — coupe oraz cabrio GTC.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Materiał promocyjny
Jeździłem Mercedesem-AMG E53. Ten model jest w Polsce szalenie popularny
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem-AMG E53. Ten model jest w Polsce szalenie popularny

Czym byłby Mercedes Klasy E, gdyby nie dostał usportowionej wersji AMG? Ciężko sobie to nawet wyobrazić, dlatego w końcu jej się doczekaliśmy. Niektórzy mogą uznać, że to ta słabsza odmiana, jednak mocy nikomu nie powinno zabraknąć. Już jeździłem nowym Mercedesem-AMG E53 i wiem, że tu hybryda po prostu robi dobrą robotę.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Renault Rafale zaprojektowane wspólnie z Jeanem-Michelem Jarre'em
Testy nowych samochodów

Renault Rafale zaprojektowane wspólnie z Jeanem-Michelem Jarre'em

Renault Rafale to kolejny SUV w gamie francuskiej firmy. Podobnie jak wprowadzone w 2021 r. Renault Arkana, tegoroczna nowość także ma nadwozie typu coupe. W ofercie będą dwie wersje silnikowe, a jedną z nich miałem już okazję podróżować. Pierwsze jazdy pokazały, że auto ma duże szanse na rynkowy sukces.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mazda MX-30 R-EV: tak dziwną hybrydą jeszcze nie jeździłem
Testy nowych samochodów

Mazda MX-30 R-EV: tak dziwną hybrydą jeszcze nie jeździłem

Mazda MX-30 R-EV, w przeciwieństwie do modelu MX-30 bez tego dopisku, to już nie auto w pełni elektryczne, ale tzw. hybryda szeregowa plug-in. Tyle że wśród niezliczonej ilości modeli hybrydowych dostępnych teraz na rynku, nie ma drugiego, który byłby zbudowany podobnie. Oryginalności nie można Maździe odmówić, ale czy pójście pod prąd rynkowych trendów rzeczywiście ma w tym przypadku sens?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca
Porównania samochodów

Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca

Mercedes E 400 e oraz Volvo S90 T8 to limuzyny klasy wyższej napędzane hybrydami typu plug-in. Porównaliśmy te luksusowe modele z Niemiec i ze Szwecji nie tylko po to, żeby sprawdzić, który z tych samochodów jest lepszy, lecz także po to, żeby sprawdzić, czy liczba ich zalet uzasadnia zakup tak drogich limuzyn.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Lamborghini Urus SE: do V8 dołożyli elektryka i stworzyli najmocniejszą wersję
Premiery

Lamborghini Urus SE: do V8 dołożyli elektryka i stworzyli najmocniejszą wersję

Chyba nie o to do końca chodziło w koncepcji wprowadzania hybryd plug-in. Nowe Lamborghini Urus ma V8, ale też silnik elektryczny, więc w zasadzie jest ekologiczne. To najmocniejsza wersja tego włoskiego SUV-a.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Seat Leon Sportstourer 1.4 e-Hybrid. Sprawdziłem, czy hybryda udanie zastąpiła silnik 2.0 TSI
Testy nowych samochodów

Seat Leon Sportstourer 1.4 e-Hybrid. Sprawdziłem, czy hybryda udanie zastąpiła silnik 2.0 TSI

Obecnie najmocniejszy Seat Leon jest dostępny w wersji PHEV. Silnik 2.0 TSI zniknął z oferty (pozostawiono go tylko w sportowej Cuprze), jednak miałem okazję wcześniej jeździć kombi Seata z tym motorem o mocy 190 KM. Postanowiłem sprawdzić, czy ponad 200-konna hybryda będzie od niego lepsza czy gorsza.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem nowym VW Touaregiem 3.0 V6 eHybrid. W mieście na prądzie, na autostradzie na benzynie
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym VW Touaregiem 3.0 V6 eHybrid. W mieście na prądzie, na autostradzie na benzynie

Volkswagen Touareg obecnej generacji w sprzedaży jest od 2018 r., a w 2023 r. został poddany liftingowi. Odnowiony model w wersji hybrydowej plug-in testowałem nie tylko w Polsce, lecz także podczas wyprawy na narty do austriackiego Tyrolu. Już wiem, czy zelektryfikowana odmiana to idealny towarzysz dalekich podróży.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Opłata kilometrowa uderzy w kierowców aut elektrycznych. W Islandii już go płacą
Wiadomości

Opłata kilometrowa uderzy w kierowców aut elektrycznych. W Islandii już go płacą

A może by tak wprowadzić podatek od samochodów elektrycznych? – pomyśleli urzędnicy w Islandii i... go wprowadzili. Od 1 stycznia 2024 r. obowiązuje tam uzależniona od przebiegu opłata nakładana na kierowców aut bateryjnych, wodorowych i hybryd plug-in. Wprowadzenie takiego podatku w innych krajach UE to kwestia czasu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny
Premiery

Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny

Stellantis powoli wprowadza do swoich marek odświeżoną gamę silnikową. Tym razem Citroen chwali się odmłodzeniem gamy, którą możemy już znać m.in. z Peugeotów. Francuzi pochwalili się zmianami w aż czterech modelach, w każdym są nieco inne.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.