- Leapmotor szykuje się do wprowadzenia modelu C10 REEV, który będzie hybrydą plug-in
- REEV zapewni zasięg elektryczny 145 km, a całkowity przekroczy 950 km
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Leapmotor C10, tak jak mniejszy T03, od stycznia 2025 r. będzie oferowany w Polsce, jednak już wiadomo, że oferta nie zostanie ograniczona do tych dwóch elektrycznych samochodów. Chińczycy planują już bowiem wprowadzenie modelu C10 w wersji hybrydowej plug-in o nazwie REEV.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLeapmotor C10 REEV to elektryk z range extenderem
REEV jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy (ICE) o pojemności 1,5 litra. Akumulator o pojemności 28,4 kWh zapewnia zasięg elektryczny wynoszący 145 km (cykl WLTP), natomiast całkowity zasięg w cyklu mieszanym przekracza 950 km. W C10 REEV średnie zużycie paliwa wynosi 0,4 l/100 km w trybie mieszanym, oczywiście dotyczy to naładowanej baterii trakcyjnej.
Nowy SUV działa przede wszystkim jako pojazd elektryczny, z silnikiem na prąd, napędzającym koła. Kiedy poziom naładowania akumulatora spada, silnik spalinowy uruchamia się, aby wytwarzać energię elektryczną, doładowując akumulator i zwiększając zasięg jazdy.
Leapmotor C10 REEV: 18 min na ładowarce i ponad 70 km zasięgu
Kierowca może wybrać preferowany tryb energii ("Energy Mode") za pomocą komend na ekranie głównym. Dostępne tryby obejmują opcje priorytetowego korzystania z napędu elektrycznego lub zwiększenia mocy w razie potrzeby.
C10 REEV może być szybko naładowany z gniazdka. Obsługuje on zarówno ładowanie prądem przemiennym (AC), jak i szybkie ładowanie prądem stałym (DC), umożliwiając odzyskanie połowę swojego zasięgu elektrycznego w zaledwie 18 min.
- Przeczytaj także: Rosjanie kupowali auta BMW mimo europejskich sankcji. Producent ujawnił wielki przekręt
Leapmotor C10 REEV to chińska strategia na Europę
Leapmotor C10 REEV to kluczowy element strategii Leapmotor mającej na celu rozszerzenie obecności marki na rynku europejskim. Chińczycy zdają sobie sprawę, że samymi elektrykami Europy nie podbiją, tym bardziej że auta chińskie często są bardzo paliwożerne. Dlatego zaczynają wychodzić z ofertą alternatywną opartą o hybrydy plug-in, gdzie silnik elektryczny dalej jest najważniejszy, ale silnik spalinowy zapewnia zasięg podobny do diesla.