Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat PHEV

PHEV

Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?
Porady

Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?
Porady

Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińscy producenci stawiają na hybrydy. Do Polski zmierza Chery Tiggo 8 PHEV
Aktualności

Chińscy producenci stawiają na hybrydy. Do Polski zmierza Chery Tiggo 8 PHEV

Chiński koncern Chery jest już obecny na polskim rynku z markami Omoda i Jaecoo, które radzą sobie bardzo dobrze. Teraz dołączy do nich trzecia, imienna marka Chery. Sprzedaż modeli Tiggo 7 i Tiggo 8 rozpocznie się wraz z końcem czerwca. Przyjrzeliśmy się nieco bliżej większemu z nich.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Samochód ze zwykłą hybrydą czy Plug-in? Przeczytaj, zanim kupisz
Eksploatacja

Samochód ze zwykłą hybrydą czy Plug-in? Przeczytaj, zanim kupisz

Producenci samochodów robią wszystko, aby w tym roku sprzedać jak najwięcej hybryd Plug-in, niektórzy radykalnie obniżyli ceny samochodów z tym rodzajem napędu. W kilku przypadkach kupujący nowe (albo i używane) samochody mogą mieć trudny dylemat: czy wybrać zwykłą hybrydę (HEV) czy też hybrydę Plug-in (PHEV), która jest tylko nieznacznie droższa? Na pozór hybryda "z wtyczką" (Plug-in) ma radykalną przewagę nad zwykłą hybrydą, w praktyce jednak jest to nieco bardziej skomplikowane. Kupno hybrydy Plug-in opłaca się pod jednym warunkiem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Audi A5 dostało nowy napęd. Hybrydy plug-in mają już polskie ceny
Aktualności

Audi A5 dostało nowy napęd. Hybrydy plug-in mają już polskie ceny

Można już zamawiać nowe A5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Co ciekawe, Audi po raz pierwszy oferuje dwa modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) w dwóch poziomach mocy. Ile nowe Audi A5 PHEV przejedzie na samym prądzie? Dużo.

Mazda CX-60 zyskała więcej szlacheckich cech. Trudno je zobaczyć, ale wiem, że łatwo poczuć
Testy nowych samochodów

Mazda CX-60 zyskała więcej szlacheckich cech. Trudno je zobaczyć, ale wiem, że łatwo poczuć

Mazda nie ukrywa, że z modelem CX-60 wiąże ogromne nadzieje. Ten duży SUV budzi zainteresowanie klientów w wielu krajach Europy, także w Polsce. Tym bardziej nie dziwi fakt, że Japończycy zdecydowali się na wprowadzenie szeregu zmian, dzięki którym Mazda CX-60 ma stać się jeszcze bliższa ideałowi. Modyfikacje są reakcją na sugestie (czytaj słowa krytyki), które płynęły od klientów i część z nich była naprawdę pożądana.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Oto Volkswagen Tayron. Już nim jeździłem i wiem, że to najpoważniejszy rywal Skody Kodiaq
Testy nowych samochodów

Oto Volkswagen Tayron. Już nim jeździłem i wiem, że to najpoważniejszy rywal Skody Kodiaq

Volkswagen za pomocą modelu Tayron wypełnia lukę w gamie swoich SUV-ów. Niemiecka nowość to propozycja dla osób, dla których Tiguan jest za mały, a Touareg zbyt drogi. Samochód został opracowany na płycie podłogowej MQB evo, tej samej, na której bazuje m.in. Passat, ale wykorzystuje rozwiązania, które w przypadku SUV-ów Volkswagena dotychczas oferowane były wyłącznie w Touaregu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Akumulatory aut elektrycznych trwalsze niż sądzono. Wyniki analizy ponad 8 tys. pojazdów dużym zaskoczeniem
EV

Akumulatory aut elektrycznych trwalsze niż sądzono. Wyniki analizy ponad 8 tys. pojazdów dużym zaskoczeniem

Oprócz zasięgu największe obawy kierowców, którzy zastanawiają się nad wyborem auta elektrycznego, budzi żywotność akumulatorów. Nic dziwnego, w końcu producenci na każdym kroku podkreślają, że to bateria stanowi największy koszt samochodów zeroemisyjnych. Tymczasem analiza ponad osiem tys. egzemplarzy aut elektrycznych, przeprowadzona przez firmę Arval, pokazuje, że akumulatory przez lata zachowują wysoką sprawność.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania
Porady

Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania

Zimowe zużycie paliwa może być nawet o 20-30 proc. wyższe niż latem. Odpowiada za to nie tylko większe spalanie, gdy silnik samochodu jest zimny, lecz także wyższe zużycie energii elektrycznej podczas jazdy. Zwłaszcza jedna kategoria samochodów jest "paliwowo" wrażliwa na eksploatację w niskich temperaturach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Hybrydy plug-in właśnie straciły sens. Będą do kupienia za bezcen?
Aktualności

Hybrydy plug-in właśnie straciły sens. Będą do kupienia za bezcen?

Hybrydy plug-in, czyli takie, które można ładować także z gniazdka i którymi da się przejechać w trybie czysto elektrycznym kilkadziesiąt, a czasem nawet więcej kilometrów, od lat budzą emocje. Dla jednych to napęd idealny, inni uważają go za pseudoekologiczny szwindel. Zaktualizowana norma Euro 6e sprawia, że wkrótce większość takich aut może wypaść z oferty, a pozostaną tylko te o najwyższych zasięgach.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ta legenda może stanąć w płomieniach. Mamy komunikat UOKiK
Aktualności

Ta legenda może stanąć w płomieniach. Mamy komunikat UOKiK

Kilkaset Jeepów w Polsce będzie musiało przejść kontrolę w ASO. Sprawa jest poważna, a zalecenia w komunikacie UOKiK brzmią alarmująco.

Leapmotor szykuje się na ofensywę. Rodzinny SUV z zasięgiem do 950 km
Aktualności

Leapmotor szykuje się na ofensywę. Rodzinny SUV z zasięgiem do 950 km

Chiński Leapmotor szykuje się do zaprezentowania technologii REEV (Range Extender Electric Vehicle) w modelu C10. To oznacza, że SUV klasy średniej według polskich przepisów przestanie być elektryczny, za to będzie miał większy zasięg. Wszystko dzięki silnikowi generującemu prąd.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ponad 2300 Kii Ceed i XCeed PHEV skierowanych do serwisu. Usterka jest poważna
Aktualności

Ponad 2300 Kii Ceed i XCeed PHEV skierowanych do serwisu. Usterka jest poważna

Polscy właściciele kompaktowych Kii z napędem hybrydowym typu plug-in powinni spodziewać się powiadomienia o konieczności przyjazdu do jednego z autoryzowanych serwisów marki. Wizyta będzie bezpłatna.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem
Testy nowych samochodów

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem

Druga generacja Toyoty C-HR udowadnia, że Japończycy produkują ładne samochody. Samym wyglądem jednak się nie jeździ, więc dokładnie sprawdziłem spalanie i wygodę codziennego użytkowania 223-konnej wersji PHEV. Czy nowa generacja nieco futurystycznego SUV-a ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Wystarczy spojrzeć w zegary, by zrozumieć, że ma na to twarde argumenty.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje
Testy nowych samochodów

Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje

Siódma generacja BMW M5 (G90) jest wyjątkowa pod kilkoma względami: ma rekordowo wysoką moc (727 KM), po raz pierwszy otrzymała napęd hybrydowy, a po 14 latach znowu jest oferowana z nadwoziem kombi. Jednocześnie urosła i mocno przybrała na wadze (ok. 2,5 tony), co stało się tematem do żartów. Jeździłem już nową "M-piątką" w wersji sedan i mam dobre wieści.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.