Nowy Prius, który trafił na polski rynek w 2023 r., jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) o mocy 223 KM. Po pełnym naładowaniu akumulatora o poj. 13,6 kWh (brutto) samochód może przejechać do 86 km w trybie całkowicie elektrycznym.
Samochód przewiduje i zapamiętuje
Co ciekawe, opcjonalny dach z panelami fotowoltaicznymi (dostępny w najwyższej wersji Executive) pozwala zyskać nawet 8,7 km zasięgu dziennie. Teraz jest jeszcze jedno seryjne rozwiązanie, które ma na celu obniżenie zużycia paliwa.
Toyota Prius z roku modelowego 2025 zyskała inteligentną technologię geofencingu, która pozwala jeszcze lepiej wykorzystać potencjał hybrydy plug-in. Jak wyjaśnia producent, system analizuje trasę oraz ruch drogowy, wykorzystując nawigację w chmurze. Zebrane dane dostosowuje do informacji o stylu jazdy kierowcy oraz najczęściej pokonywanych trasach, automatycznie zmieniając tryby jazdy między napędem elektrycznym a spalinowym w zależności od lokalizacji i poziomu naładowania baterii.
Kierowca może skupić się wyłącznie na jeździe. Przykładowo: w strefie niskoemisyjnej system utrzymuje taki poziom naładowania akumulatora, żeby samochód mógł poruszać się bez udziału silnika benzynowego. Z kolei na autostradzie lub górskiej drodze, gdzie potrzebna jest większa moc, system wykorzysta tryb hybrydowy i doładuje baterię, utrzymując zużycie paliwa na niskim poziomie.