W tym przypadku powinno się mówić raczej o faceliftingu czy modernizacji Bentleya Continentala GT, jednak producent określa go jako nową, czwartą już generację. Co ciekawe, to pierwszy model od lat 50. XX wieku, który ma pojedyncze, a nie podwójne reflektory. Tak czy inaczej, zmiany nie są tylko wizualne.
Nowy Bentley Continental GT Speed — najmocniejszy drogowy model marki
W centrum uwagi znajduje się zelektryfikowany napęd Continentala GT. To hybryda plug-in oparta na benzynowym silniku 4.0 V8. Nastawiona jest bardziej na jeszcze wyższe osiągi niż na oszczędną jazdę, choć ta również jest możliwa, ponieważ auto może przejechać nawet 81 km tylko na elektryku (akumulator ma pojemność 25,9 kWh).
Układ "Ultra Performance Hybrid" legitymuje się mocą systemową wynoszącą 782 KM, z kolei maksymalny moment obrotowy to równe 1000 Nm. To wartości wyższe o 19 i 11 proc. w porównaniu z poprzednikiem, co oznacza, że nowy Continental GT Speed jest najmocniejszy seryjnym Bentleyem w historii.
Duży i luksusowy wóz przyspiesza od 0 do 100 km/h niczym auto wyścigowe — potrzebuje do tego tylko 3,2 s — a prędkościomierz zatrzyma się dopiero na wartości 335 km/h (wariant GTC: 3,4 s i 285 km/h).
- Przeczytaj także: Pojechaliśmy do komisu po używanego, "idealnego" Forda S-Maxa dla kolegi. Nikt ci tyle nie da, co handlarz obieca
Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej i elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. System wykorzystuje ponadto aktywne wektorowanie momentu obrotowego. Uzyskano niemal identyczny rozkład mas pomiędzy osiami: 49:51.
Nowy Bentley Continental GT Speed — rekord z okazji premiery
Przedstawiciele Bentleya nie chcieli być gołosłowni, chwaląc się osiągami swojej superhybrydy, więc postanowili pobić nią rekord prędkości. Pod wodą, ponieważ przejazdy wykonano w tunelu Ryfylke, w Norwegii. To najdłuższy (14,4 km) i najniżej położony (292 m p.p.m.) podmorski tunel drogowy na świecie.
Hybrydowy Bentley Continental GT Speed podczas jednej z kilku przeprowadzonych prób przejechał go w czasie 33 s, rozpędzając się do ponad 322 km/h. Tym samym jest to nowy nieoficjalny rekord prędkości samochodu w tunelu. Oczywiście nakręcono o tym film promocyjny, który można zobaczyć poniżej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy Bentley Continental GT od początku będzie dostępny w zamkniętej wersji coupe lub jako kabriolet. Produkcja i pierwsze dostawy samochodów do klientów rozpoczną się w III kwartale tego roku.
- Przeczytaj także: Tak działa nowe prawo: dostał 500 zł mandatu, bo nie trzymał obu rąk na kierownicy