- Nowa Skodę Superb w wydaniu PHEV będzie mogła przejechać nawet 120 km w trybie elektrycznym, za sprawą bardzo dużego akumulatora o pojemności 25,7 kWh
- Superb Liftback w wersji PHEV korzysta z silnika benzynowego 1.5 TSI i silnika elektrycznego w trzech konfiguracjach, w zależności od wybranego trybu jazdy. Systemowa moc to 204 KM
- Skoda zdecydowała się też na wykorzystanie w Superbie PHEV technologii szybkiego ładowania. To w pluginach wciąż rzadkość
Skoda Super ma w Polsce szeroką ofertę. Dostępne są benzynowe silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz wysokoprężna jednostka 2.0 TDI. Zawsze standardem jest automatyczna skrzynia biegów, a w wyższych wersjach dostępny jest napęd na cztery koła. Lada chwila do oferty nowej Skody Superb dołączy jeszcze jedna odmiana.
Skoda Superb - ceny. W 2025 r. cennik otwiera 156 tys. zł
Silnik i skrzynia biegów | Moc | Cena |
---|---|---|
1.5 TSI mHEV 4x2 DSG | 150 KM | od 156 tys. zł |
2.0 TSI 4x2 DSG | 204 KM | od 164 tys. 900 zł |
2.0 TSI 4x4 DSG | 265 KM | od 205 tys. 850 zł |
2.0 TDI DSG | 150 KM | od 170 tys. 900 zł |
2.0 TDI 4x4 | 193 KM | od 187 tys. 900 zł |
Skoda Superb - nowa wersja silnikowa, moc, akumulator i osiągi
Na powyższej liście (ceny są aktualne na 27 stycznia 2025 r.) brakuje jednej z zapowiadanych podczas premiery wersji silnikowej. Chodzi oczywiście o ładowaną z gniazdka hybrydę nowej generacji, która pojawiła się już w innych samochodach koncernu. Skoda właśnie postanowiła o niej przypomnieć, ponieważ Skoda Super Liftback PHEV lada chwila zacznie być produkowana. Start produkcji zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r.
Przeczytaj także: Wszystkie premiery Skody w jednym miejscu
Druga generacja napędu hybrydowego plug-in w modelu Superb Liftback łączy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI z turbodoładowaniem o mocy 110 kW (150 KM) z silnikiem elektrycznym. Wspólnie generują łączną moc systemową 150 kW (204 KM), przekazywaną na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG.
Oprócz standardowych trybów dostępnych w linii Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual), wersja hybrydowa oferuje jeszcze trzy dodatkowe opcje: E-mode, Hybrid mode i Sport mode.
Skoda Superb PHEV - zasięg i ładowanie
Gwiazdą w tym napędzie jest zdecydowanie bardzo duży akumulator. Ma aż 25,7 kWh pojemności brutto, składa się z czterech modułów, a inżynierowie umieścili go pod tylnymi siedzeniami. Taka pojemność przekłada się na imponujący zasięg. Według pomiarów WLPT Skoda Superb PHEV jest w stanie przejechać nawet 120 km na samym prądzie.
Trójfazowy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi został zintegrowany z przekładnią i oddzielony od silnika spalinowego za pomocą sprzęgła. Może on pracować niezależnie, napędzając pojazd lub współpracować z silnikiem benzynowym. W trybie E-mode silnik elektryczny samodzielnie zapewnia maksymalną moc 85 kW i moment obrotowy 330 Nm. Służy również do uruchamiania silnika spalinowego i zastępuje tradycyjny alternator
- tłumaczy szczegóły napędu sam producent. Kolejna ciekawostka to moc ładowania. Większość pluginów można ładować tylko z prądem zmiennym AC. Superba PHEV oczywiście też. Akumulator można w pełni naładować od 0 do 100 proc. w 2,5 godziny przy użyciu domowej ładowarki ściennej (Wallbox) lub punktu ładowania AC o maksymalnej mocy 11 kW.
Jednak Skoda Superb jest gotowa także na szybką ładowarkę z prawdziwego zdarzenia. Można ją ładować prądem stałym w szybkim trybie DC o mocy do 50 kW, wówczas w 26 minut poziom naładowania możne wzrosnąć z 10 do 80 proc.. Podczas jazdy akumulator jest stale doładowywany dzięki rekuperacji, która odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania.