Auto Świat Porady Eksploatacja Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych

Nie wyrzucaj – regeneruj! Drugie życie części samochodowych

Koszty napraw auta mogą być niższe! Wielu niesprawnych podzespołów nie trzeba wymieniać na nowe, wystarczy je zregenerować. Tak jest znacznie taniej i lepiej dla środowiska.

Zamiast wydawać 8000 zł za nowy filtr, stary da się „uprać” za nieco ponad 1000 zł i używać go jeszcze przez kilka lat.
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Piotr Szypylski
Zamiast wydawać 8000 zł za nowy filtr, stary da się „uprać” za nieco ponad 1000 zł i używać go jeszcze przez kilka lat.
  • Wiele drogich podzespołów da się regenerować
  • Niekiedy używane podzespoły skupują i regenerują ich producenci
  • W przypadku regeneracji wykonywanej w warsztatach serwisowych warto sprawdzić, jaki jest faktyczny jej zakres
  • Oddając części do regeneracji, zamiast wymieniać je na nowe możesz naprawić auto często za mniej niż pół ceny

Naprawy samochodów z roku na rok stają się droższe. To oczywiście po części efekt wzrostu kosztów robocizny, ale też i części do samochodów kosztują coraz więcej. Oczywiście, można to zrzucić na ich rosnące zaawansowanie technologiczne, ale czasem nie sposób oprzeć się wrażeniu, że to po prostu taki model biznesowy producentów, którzy starają się w ten sposób skłonić użytkowników do częstszej wymiany aut. W przypadku np. 10-letniego diesla, który jeszcze doskonale wygląda i świetnie jeździ, ale wymaga już kilku napraw, wymiana kilku typowych podzespołów eksploatacyjnych, które mogą być już zużyte po typowym dla takiego wieku przebiegu rzędu 200 tys. km, z łatwością może kosztować więcej, niż wynosi wartość rynkowa pojazdu. Oczywiście, jeśli postanowimy kupić części nowe.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji