• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Abarth

Abarth

Abarth

Abarth – przedsiębiorstwo, założone w 1949 roku przez włosko-austriackiego inżyniera Carlo Abarth'a. Jej symbolem, obecnym na tarczy herbowej jest skorpion, znak zodiaku twórcy firmy.

Firma Abarth, którą większość z nas kojarzy z Fiatem, zajmowała się ulepszaniem seryjnych modeli. Lecz mało kto wie, że na warsztat trafiały również samochody Renault, Alfa Romeo i Simca. Ulepszenia te polegały głównie na przystosowaniu silników do osiągania wyższych mocy, np. przez zmianę elementów układu ssącego i wydechowego.

Po wejściu, w 1971 roku, w skład koncernu Fiata, zaczął odnosić sukcesy rajdowe. Dzięki opracowaniu Fiata Abarth 131 Rally, firma została czterokrotnym rajdowym mistrzem świata w klasie producentów.

W połowie lat 80. Abarth zniknął z rynku, a jego nazwą Fiat opatrywał sportowe wersje swoich aut.

W 2007 roku marka została reaktywowana i udoskonala wyczynowe wersje fabrycznych modeli z Turynu.

Abarth - modele

Ikona samochodu

Abarth 124

Abarth 500

Abarth 500

Abarth Grande Punto

Abarth Grande Punto

Abarth Punto Evo

Abarth Punto Evo

Abarth - powiązane artykuły

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Nowy Abarth 595 - skorpion z większą mocą

Po Fiacie 500 przyszła pora na modernizację Abartha. Na początek wybrano model 595

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 124 spider - rajdowka na sezon 2017

Podczas salonu samochodowego w Genewie, obok Abartha 124 spider, zaskoczył również pierwszy prototyp Abartha 124 rally. Po raz pierwszy, zaprojektowany i zaprezentowany został wspólnie samochód cywilny w razem ze sportową wersją.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Genewa 2016: mocne uderzenie – Abarth 124 spider

Abarth powraca na międzynarodową scenę genewskiego salonu ze wspaniałymi wiadomościami o debiucie modelu Abarth 124 spider.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 500X jak Mini Countryman JCW

Włoski Abarth zamierza znów powrócić do gry i pracuje nad kolejnymi projektami, które w 2016 r. powinny trafić do produkcji.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Alfa Romeo 4C i Abarth 595 hitami za 30 lat

Konkurs Klasyka Przyszłości po raz drugi w kategorii coupé wygrała Alfa Romeo 4C, a Abarth 595 nagrodzony został wśród aut o małej pojemności.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć

Obiektywnie rzecz biorąc, znamy lepiej jeżdżące i tańsze hot-hatche. Tyle że żaden z nich nie jest tak wyjątkowy i... zwariowany, jak Abarth 595

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć

Obiektywnie rzecz biorąc, znamy lepiej jeżdżące i tańsze hot-hatche. Tyle że żaden z nich nie jest tak wyjątkowy i.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth'a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”

W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth'a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST Premium

Szpanerskie maluchy za 35 tys. zł. Abarth 500 kontra Citroen DS3, Mini Cooper i VW New Beetle - który jest najlepszy

Te samochody wybiera się głównie sercem, a nie rozumem. Są stylowe, zabawne, pozwalają się wyróżniać i nawet zaimponować. Tym razem przyglądamy się szpanerskim maluchom BMW, Citroëna, Fiata i Volkswagena

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Sportowy program Abartha

Abarth umacnia swoją pozycję w świecie wyścigów samochodowych, szczególnie w mistrzostwach przeznaczonych dla młodych kierowców.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Wyprzedaż samochodów Abarth

Wielka okazja dla miłośników sportowych aut marki Abarth. To ostatni moment, aby zakupić "Skorpiona" w atrakcyjnej cenie.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 695 Fuori Serie Black Diamond (Genewa 2013)

Samochody należące do programu Abarth 'fuoriserie' (czyli "poza serią") pozwalają wyróżnić się na drodze. Montowane w polskiej fabryce Fiat Auto Poland samochody są napędzane silnikiem 1.4 Turbo T-Jet 16v wzmocniony do 180 KM, połączonym ze skrzynią biegów 'Abarth Competizione'. W samochodzie 'fuoriserie' zamontowane zostały opony na obręczach ze stopów lekkich, o rozmiarze 17''. Poza tym zmodyfikowane zostały zawieszenia i układ hamulcowy: tarcze hamulcowe wentylowane (średnica 305 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami, sygnowane logo Brembo, i specjalne amortyzatory  Koni, wykonane w technologii FSD gwarantujące wysokie osiągi w pełnym bezpieczeństwie. Nie mogło zabraknąć układu wydechowego typu "dual mode" ze zmiennym przeciwciśnieniem, podkreślającym osiągi i dźwięk silnika powyżej 3 000 obrotów/min. Abarth 'Black Diamond' to ukłon w stronę żeńskiej klienteli. Nadwozie wyróżnia się dwukolorowym matowym lakierem w kolorze szary Record i czarny Scorpione z chromowanym pasem, który biegnie poziomo, podkreślając styl "glamour" tego modelu. Dodatkowej elegancji nadają chromowane obudowy lusterek oraz obręcze kół design 695 w jasnoszarym kolorze. Natomiast zaciski hamulcowe Brembo oraz kołpaki polakierowane na czerwono wzmacniają sportowy charakter tego samochodu. Również wzór szachownicy na dachu, w kolorze szarym  z efektem matowo-błyszczącym  jest kolejnym nawiązaniem do ducha marki Skorpiona. Wrażenie robi również wystrój wnętrza, począwszy od obić siedzeń wykonanych...

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 695 Record (Genewa 2013)

Samochody należące do programu Abarth 'fuoriserie' (czyli "poza serią") pozwalają wyróżnić się na drodze. Montowane w polskiej fabryce Fiat Auto Poland samochody są napędzane silnikiem 1.4 Turbo T-Jet 16v wzmocniony do 180 KM, połączonym ze skrzynią biegów 'Abarth Competizione'. W samochodzie 'fuoriserie' zamontowane zostały opony na obręczach ze stopów lekkich, o rozmiarze 17''. Poza tym zmodyfikowane zostały zawieszenia i układ hamulcowy: tarcze hamulcowe wentylowane (średnica 305 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami, sygnowane logo Brembo, i specjalne amortyzatory  Koni, wykonane w technologii FSD gwarantujące wysokie osiągi w pełnym bezpieczeństwie. Nie mogło zabraknąć układu wydechowego typu "dual mode" ze zmiennym przeciwciśnieniem, podkreślającym osiągi i dźwięk silnika powyżej 3 000 obrotów/min. Abarth 695 'Record'Ta personalizacja zainspirowana jest odnoszącymi sukcesy samochodami, które tworzyły historię wyścigów Abarth, wśród których znajduje się Abarth 750 Record Bertone. Wyprodukowany  w roku 1956, po wielu latach badań w zakresie aerodynamiki, samochód ten na torze wyścigowym  Autodromo w Monzie dziesięciokrotnie pobił światowe rekordy, w tym rekord '72 godzin', pokonując 10 125,26 km. W wystroju wnętrza widać przywiązanie wagi do szczegółów i sportowy charakter, dzięki fotelom  'Abarth Corse by Sabelt' z czarnej skóry z wstawkami z Alcantary i przeszyciami w kolorze czerwonym oraz elementów foteli z błyszczącego włókna węglowego. Materiał ten został...

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Genewa 2013: Abarth Fuoriserie dla wybranych

Od chwili powrotu w 2007 roku Abarth sprzedał już ponad 50 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem cieszą się limitowane serie

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth Punto Evo - Może być najszybszy w mieście

Punto Evo jako Abarth pod znakiem skorpiona nabiera zupełnie innego charakteru: staje się mocnym maluchem do dynamicznego podróżowania..

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 500 595 Compterizione - Geneva Motor Show 2012

Abarth 500 595 Compterizione - Geneva Motor Show 2012.

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Czy Skoda Octavia jest bezkonkurencyjna? Poznaj jej największych rywali

Octavia zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. W teście dziennikarze „Auto Świata” przedstawiają 10 kontrpropozycji cenowych dla popularnego modelu Skody

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Abarth 500 Esseesse: mały, ale wariat

Abarth 500 esseesse jest ciasny, głośny i ma niemiłosiernie twarde zawieszenie. I co z tego, skoro wygląda rasowo, a jazda nim sprawia mnóstwo frajdy?

Renault Espace Initiale Paris - wygodny, ale kapryśny | TEST

Fiat Abarth 131 Rally: dał radę

Załoga M&C Abarth Team ukończyła Rajd Barbórki bez większych problemów, auto sprawdziło się - to dobry znak na przyszłość
Poprzednia Następna
REKLAMA
REKLAMA

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Przydatne dokumenty

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Taryfikator punktów karnych

    Taryfikator punktów karnych to ważny dokument, warto go mieć aby wiedzieć ile punktów otrzymamy jeśli zostaniemy zatrzymani za naruszenie przepisów Prawa o ruchu drogowym. Tu znajdziesz taryfikator punktów karnych.

  • Umowa przewłaszczenia

    Szanowny Panie,Umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie to forma zabezpieczenia rzeczowego, polegająca na tym, że dłużnik przenosi na wierzyciela (bank) własność swojej rzeczy z równoczesnym zobowiązaniem wierzyciela do przeniesienia własności tej rzeczy z powrotem na dłużnika po zaspokojeniu wierzytelności (np. po spłacie kredytu).

  • Umowa darowizny

    Darowizna to rodzaj umowy prawa cywilnego, która ma na celu nieodpłatne przysporzenie obdarowanemu korzyści (wzbogacenie obdarowanego) kosztem majątku darczyńcy.Tu ściągniesz i wydrukujesz wzór umowy darowizny.

  • Formularz PCC3A

    Formularz podatkowy PCC-3A - Obowiązuje od 1.01.

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Zgłoszenie rezygnacji z OC

    Najpewniejszym rozwiązaniem Pańskiego problemu jest pozostawienie w jakimkolwiek przedstawicielstwie ubezpieczyciela pisma informującego o rezygnacji oraz poproszenie osoby tam pracującej o sporządzenie potwierdzenia iż taki wniosek został złożony..

  • Umowa zamiany

    Umowa zamiany przyda się kiedy będziesz chciał zamienić auto na inne bez lub z dopłatą - czasami to naprawdę gra warta świeczki.Tu znajdziesz i wydrukujesz wzór Umowy Zamiany.

  • Formularze potrzebne do urzędu skarbowego

    Formularze PCC-1 i P-CC1/A zostały zastąpione przez formularze PCC-3 i PCC-3/A. Nowe formularze są bardzo podobne, jednak nie jest wymagany podpis sprzedawcy.

REKLAMA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech