Włoski design oraz technologia inspirowana wyścigami będą wiodły prym również w kolejnych dekadach. Nowoczesne wersje coupé Alfy Romeo 4C, w której została wykorzystana technologia z Formuły 1 i współczesna wersja Abarth'a 595, wzbudzają entuzjazm miłośników włoskiego wzornictwa, technologii inspirowanej wyścigami oraz osiągów supersamochodów.

Niezrównany urok tych samochodów nie osłabnie także w kolejnych dekadach. Taka jest opinia Czytelników magazynu Motor Klassik, którzy drugi raz z kolei wybrali Alfę Romeo 4C, jako Klasyka Przyszłości w kategorii samochodów coupé, gdzie walka jest wyjątkowo zacięta. Wśród samochodów o małej pojemności zwyciężył po raz pierwszy Abarth 595, na którego głosowało ponad 20 000 pasjonatów oldtimerów, którzy wzięli udział w Motor Klassik Awards 2015.

W ramach konkursu magazyn branżowy zapytał swoich Czytelników będących jednocześnie posiadaczami przynajmniej jednego samochodu zabytkowego, jakie aktualnie produkowane modele samochodów mają szanse stać się ponadczasowymi ikonami.

Alfa Romeo została wyprodukowana z wykorzystaniem najlepszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów. Dzięki kabinie pasażerskiej (nadwozie samonośne) wykonanej z włókna węglowego i szerokiemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji ramy i komory silnika oraz materiałów specjalnych (kompozytów) w nadwoziu, masa własna dwuosobowego coupé wynosi zaledwie 895 kg, a stosunek masy do mocy to nieco poniżej 4 kg: rekordowy wynik, również pośród supersamochodów. Tak samo, jak nowa i prawie identyczna (za wyjątkiem otwieranego dachu) wersja spider, Alfa Romeo 4C wyposażona jest w  czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który przy pojemności 1750 cm³ rozwija moc 176 kW (240 KM).

Legendarny Abarth 595 odnosił kolejne zwycięstwa ze swoimi, według dzisiejszych standardów, skromnymi 32 KM, natomiast jego nowoczesny odpowiednik uwalnia pięciokrotnie większą moc, równą 132 kW (180 KM), pod maską silnika zdecydowanie nowoczesnego 1.4 turbo. W ten sposób włoski samochód z legendarnym skorpionem na osłonie chłodnicy, występujący na rynku w wersji Turismo i Competizione, jest jednym z najmocniejszych samochodów w swojej kategorii.

Podwójny sukces Alfy Romeo 4C i Abarth'a 595 w Motor Klassik Awards 2015 dowodzi niezmiennego uroku włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Mając na uwadze rosnące znaczenie oldtimerów także, jako lokaty kapitału, za 30 lat nikt nie będzie mógł zarzucić Czytelnikom, że tego nie przewidzieli.