Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć

Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Obiektywnie rzecz biorąc, znamy lepiej jeżdżące i tańsze hot-hatche. Tyle że żaden z nich nie jest tak wyjątkowy i... zwariowany, jak Abarth 595

Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Adam Mikuła
Abarth 595 Turismo - Kochaj albo rzuć

Ma krótki rozstaw osi, więc na wybojach skacze jak piłeczka pingpongowa. W środku czekają świetnie wyglądające, lecz pierońsko twarde i szokująco drogie kubełki Sabelta. Do tego przyjemnie brzmi i sprawia, że odwracają się za nim przechodnie – oto Abarth 595.

Niektórzy się uśmiechają, inni mają oczy szeroko otwarte ze zdumienia. Nic w sumie dziwnego, bo 160 KM w autku z przednim napędem i rozstawem osi rzędu 2300 mm to odważny pomysł. Jednak, co ciekawe, zaskakująco skuteczny!

Na prostej 595 Turismo potrafi utrzeć nosa niejednemu mocnemu dieslowi, a i na zakrętach nieźle sobie radzi. To prawda, wysoka pozycja za kierownicą nie jest zbyt sportowa, a mocno wspomagany układ kierowniczy może zaskoczyć – najpierw reaguje spontanicznie, by potem wpaść w letarg – ale jak na dość wysokie i krótkie auto Abarth 595 sprawnie połyka łuki.

Trakcję na wyjściu z zakrętu nieco poprawia elektroniczna szpera, ale w głównej mierze to zasługa (standardowego w tej wersji) zawieszenia Koni FSD. Słabsze wersje z seryjnym układem jezdnym mają o wiele bardziej nerwową, mniej przewidywalną tylną oś.

Nowe zegary, wyposażone w ciekłokrystaliczny wyświetlacz, to też wyposażenie standardowe, podobnie jak automatyczna klimatyzacja. Szkoda, że trzeba dopłacić za ksenony (3000 zł).

Silnik 1.4 T-Jet to bardzo mocny punkt auta: ma niewielką turbodziurę i nie pali przesadnie dużo (średnio ok. 9 l/100 km).

Abarth 595 Turismo - nasza opinia

Abarth 595 doskonale wygląda i jest szybki, a przy tym bardzo drogi. Potrafi też „wypluć” przodem z zakrętu, a na zniszczonej nawierzchni mocno podskakuje. Mimo to uważam, że jest świetny, bo łamie konwenanse.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków