Ten następca roadstera, dzięki któremu Fiat w latach 70. ubiegłego wieku zdobył swój pierwszy mistrzowski tytuł podczas Rajdowych Mistrzostw Europy. To samochód niekonwencjonalny i zapewniający przyjemność z jazdy, tym „skazanym" na uzyskanie statusu ikony, podobnie jak stało się to w przypadku jego poprzednika.
Jako typowy Abarth, 124 spider został zaprojektowany tak, aby zaoferować dreszczyk emocji i najlepsze osiągi. Ma wszystkie cechy, które mogą zaspokoić pragnienia nawet najbardziej wymagających kierowców. Samochód ma napęd na tylną oś, dopracowane zawieszenie oraz czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir generujący pod maską moc 170 KM z 6-stopniową, manualną lub automatyczną skrzynią biegów Sequenziale Sportivo oraz manetkami przy kole kierownicy. Jego wystudiowany styl i proporcje wyrażają dynamikę w najlepszym wydaniu: opływowy kształt, wydłużona maska, dwa fotele ustawione w pobliżu tylnej osi, by rzeczywiście „poczuć" przemierzaną trasę. Projekt wnętrza stanowi również odzwierciedlenie niezwykłej dbałości o osiągi, z której słyną samochody z emblematem Skorpiona. Zgodnie z oczekiwaniami samochód ma wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i komfort.
W Genewie mogliśmy zobaczyć także wersję rajdową.